Zrušenie linky 97 (od 13.11.2017)

Na linke 95 bude skrátený interval medzi spojmi.

Od pondelka 13. novembra 2017 bude zrušená linka 97. Náhradu v úseku Farského - Vyšehradská zabezpečí linka 95, ktorá bude premávať so skrátenými intervalmi medzi spojmi. Pri ceste do centra mesta je možný prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského. Pri ceste k autobusovej stanici je možné prestúpiť z linky 95 na linku 88 na zastávke Nám. hraničiarov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spacer1 #58:
Za tych x tisic eur vyhodenych na L97 uz mohli aj prelozit cestu a presunut zastavky "na hranu"...
Tragédia celého je, že sa "veľmi dobre" prestupuje na tú električku na Šafku.
Reakcia na: Ike #56:
To som tam vari napisal dostatocne jasne. Ono to totiz aj tak nebude tak skoro uzavrete jednak na papieri a co potom este v skutocnosti. Ked sa na tom nasledne odbavi kazdy dalsi primator, ktovie, co z toho realne zostane.
Reakcia na: lostrail #54:
Mám info, že to nie je ešte uzavreté
Edit: osobne neverim, ze to do tych cias este 10x nepomenia...
Uz som to tu spominal, preto to rovno corknem z vlakna na Skyscrapercity. Ide o predbeznu mapku Bratislavskeho zeleznicneho uzla zo studie, ktoru pre ZSR robi Reming. Su tam niektore donebavolajuce nezmysly (tunel Petrzalka - DNV napriklad), ale aj niektore veci, ktore keby presli, vznikol by tu celkom pouzitelny S-Bahn (samozrejme, kedze sme na Slovensku, tak toto ma casovu visacku 2050 a osobne neverim, ze do tych cias do este 10x pomenia a budeme radi, ak sa postavia aspon planovane TIOPy).
http://dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=63&image_id=38395

Co vsak nechapem (zas a znova), su len dve stanice / zastavky v Petrzalke. Neviem, ci prestupna zastavka na Einsteinovej sa vobec riesila, kedze o tom, ze by bolo clekom vhodne ju postavit, sa zacali ludia ozyvat prakticky az po tom, co boli vypustene vizualizacie TIOPov (a chybala tam). Okrem tych troch (dve z mapy + Einsteinova), by mozno este stalo zato, zriadit jednu v mieste Panonskej, kde je trat najblizsie (juhozapad). Preto som aj spominal, ze jedna elektrickova radiala nestaci. Mozno tu zapadnu by mohol celkom efektivne nahradit vlak, ale vychodnu uz nie. Spojenie vlaku s elektrickou by do buducna vsak urcite malo existovat, aby to nebol presun, ako u retardov na dvore, cez bus k elektricke. Ako najvhodnejsie sa javia prave zastavky Einsteinova (ktora v tej mape nie je) a Janikov dvor. Prave Janikov dvor mnohym nevyhovuje, kedze je az na konci Petrzalky, cize to vykryje tak Slnecnice / Jasovsku.

Co sa tyka autobusov, tie vzdy budu trpiet zapchami na mostoch (a nepredpokladam, ze na hociktorom z nich zavedu take sci-fi, ze BUS pruhy). Skor by som to riesil tak, ze po nejakom roku, kedy vyprsi doba, kedy nesmieme tahat ziadne subezne spoje s elektrickou, presmerovat niektore spoje cez Stary most, samozrejme na uzemi Petrzalky aj mesta v inej trase, ako elektricka. Na to, aby autobusari chodili na elektrickove signaly, by stacila mala uprava vyhlasky (oni tak uz na divoko jazdia, tieto signaly maju po celom meste, len napr. v Poprade sa proti tomuto vodici MHD a primestskych spojov postavili, ze to nie je v sulade s platnou vyhlaskou a policajti ich pokutuju udajne preto, ze autobus de iure nie je drahove vozidlo, pre ktore taky signal plati).
Reakcia na: TomJ #46:
A co takto potiahnut 99 z Ovsista po Dolnozemskej cez Zehriansku (Ovsiste-Zehrianska-Slnencnice-Jasovska)? Plus ked je to uz taky vymetak, preco jej nespravit aj kolecko cez Einsteinovu (Halova-Dvory-Einsteinova-Kremnicka/Zaporozska-ZST)?

Antolskaci ostanu spokojni, budu mat 99 pred vchod, L90 nebude potrebne zahustovat a vznikne aj na Dolnozemskej expres podobne ako 91/191 na Panonskej.
Reakcia na: cestujuci34 #51:
Ono zastávka tam dlhé roky aj bola....Potom po prekládke trate zas nebola, potom sa to zas začalo budovať (je tam také onaké priecestie uprostred ničoho), a zas tam nie je...takže.....ak veríš, bude to tam zas 😉
Reakcia na: kecho #50:
vsak hej ale keby nejaku povedzme vytvorili ako je janikov dvor alebo kdesi tam. aj tak ma chodit nejaky spoj petrzka - rajka - gyor
Reakcia na: cestujuci34 #49:
Zeleznicnu zastavku tam mas sakra daleko - az na konci Rusoviec
ale tak samozrejme tych kombinacii moze byt viac. 98 tiez chodi halabala kvoli zapcham na pristavnom moste ale aj na bajkalskej v jej roznych usekoch. niekedy to zacne uz ked sa stoci pri slimaku smerom ku kasarnam a trom veziam. a keby sa mala vyuzit 90 tak ta by si snad okrem intervalov vyzadovala rovno aj pozmenit, ci predlzit trasu. inak by to bolo zas asi nevyuzite dostatocne.
87 ma napadla lebo taktiez ako 98 spaja petrzku s jednou velkou castou bratislavy ale nezachadza az dozadu co je mozno trosku skoda, alebo by mohla byt v buducnosti. no je fakt ze nou az tak moc necestujem takze neviem ake dlhe zapchy zvykne mat.

mimochodom este v suvislosti so slnecnicami ma napadlo vyuzitie integrovanej dopravy, v tomto pripade zeleznice.
aj sa na to spolieham, masa ludi nastupujuca v sln a jas bude natolko velkym tlakom, ze jednoducho budu musiet riesit linky a intervaly, pretoze rano v spicke je cestovanie odtial neunosne, ludia na jas sa uz pomaly ani do busu nezmestia a to este neodovzdali byty A1, to je dalsich 346 bytov, pre porovnanie vo viladomoch je dostavanych 837 bytov + 70 domov

z pozorovania cestovat neskor po 07:16 je zabite, v sln sa nas tam nazbieralo kolkokrat aj 30 ludi, dalsich 30+ na jas, nebolo kam, L91 permanentne meska kvoli zapcham, L191 velakrat nezvlada pozbierat cakajucich na L91, jedinym riesim je cestovat este pred 07:00, nic ine nateraz nepomaha
Reakcia na: TomJ #46:
Tak taka L90 po trase Slnecnice - Jasovská - Dolnozemská (mohla by sa urobit aj zastavka na nadjazde pri nemocnici) - Dostihova draha - Starohajska - Bosakova - Apollo - Nove SND s intervalom 91 a spojom napriklad raz za hodinu do Arealu vodnych sportov urcite uzivila (ale az po otvoreni aspon casti Slnecnic) 🙂

A rusit zastavovanie L91 je kravina. Pokial sa L90 a L98 potiahnu do Slnecnic, tak L91/191 to preziju, a do 4 rokov tam maju aj elektricku 🙂
Reakcia na: cestujuci34 #42:
87 by som v Petržalke nepredlžoval. Tá hodne trpí kolónami vo Vrakuni a na Slovnaftskej, čiže pre Slnečnice by to nebol najspoľahlivejší spoj. Ja som skôr za predĺženie linky 98 (len či po pridaní Slnečníc bude kapacitne zvládať, asi bude treba zahustiť interval).
Celkovo by ale bolo dobré prekopať dopravu v tejto oblasti, keď sa to tam celé dostavia:
L90 - posilniť na polovičný interval, pričom tie pridané spoje by mohli končiť na Slnečniciach. Zároveň upraviť trasu v centre, lebo teraz sa z nej zle prestupuje. Mohla by mať konečnú radšej na Krupkovej ako 78 alebo ju predĺžiť opačne trebárs na ASMN alebo Rajskú.
L91 - tu by som uvažoval o zrušení zastavovania na Slnečniciach. Táto linka by mala slúžiť primárne pre Jarovce, Rusovce a Čunovo.
L191 - nasadiť kĺbové vozy
+ predĺženie 98 alebo 99
Reakcia na: cestujuci34 #42:
Alebo priamo ovsiste-zehrianska-slnecnice-jasovska-zehrianska-ovsiste
Pripadne v okoli bosorky zriadit jednu novu zastavku na znamenie v lete.
Reakcia na: cestujuci34 #42:
Kedysi tak chodila ex.97 či 21. Bol to vymeták pre Slovnaft. Teraz je to na prestup v Ovišti z L98, 99.
Reakcia na: cestujuci34 #42:
Veď po rovnakej trase jazdí L90, ktorú treba tak či tak kapacitne (a ja by som navrhoval aj intervalovo) posilniť.
alebo teda aby sa 87 trosilinku viac najazdila a pobrala viac ludi mohla by ist od ovsistskeho namestia ako 98 smerom ku technopolu ale odtial by sa stocila ako 95 po jantarovej ceste trebars teda smerom k tej nemocnici. alebo uz rovno na jasovsku ku buducim slnecniciam 🙂
tak netreba byt domyslavy. tymi papierikmi kupim byt a dalsimi pripomienkami som netvrdil ze zadna cast petrzky je hovadsky lukrativna cast (hoci ma svoje vyhody ktore si viaceri novi obyvatelia pochvaluju). ja som iba poukazal ze zas taka prdel to nie je, cize ma zmysel uvazovat aj o inej nez len sucasnej existujucej prepojenosti spojov. cim ale samozrejme neobhajujem vznik linky 97. naopak v tomto sa asi zhodneme ze 97 bola od zaciatku (teda aspon mne od zaciatku bolo jasne) fiasko. ale je fakt ze hoci nikto necaka aby mu autobus stal rovno pred branou nebolo by od veci upravit spoje napriklad ako sa asi zhodneme dotiahnutim uz existujucich, alebo zlepsnim nadvaznosti jednotlivych liniek, proste nejakou upravou.

a tym sa zaroven dotykam aj tej sirsej temy respektive toho co nas caka v buducnosti. napriklad len tak uplne narychlo ma napada ze ok smerom na nivy nam jazdi 88ka, tak preco trebars nepotiahnut uz existujucu 87 trosku dalej hlbsie do petrzky trebars cez dolnozemsku. cez nu by to doslova prefrcala lebo to by bola kratka trasa a odtial smerom k nemocnici povedzme a dalej trebars na vysehradsku. to je ozaj kusok. cize by prepojili nivy s nemocnicou a do buducnosti aj so slnecnicami. a samozrejme aj ine casti bratislavy pretoze okrem pacientov ktori do nemocnice cestuju z roznych kutov bratislavy ale aj slovenska (vyuzivajuc aj nivy) by to vyuzili aj zamestnanci nemocnce alebo rozni ini ludia cetujuci za pracou sem a tam z tych koncin kade jazdia tieto spoje.
cize sice rusime 97 ale casom aj tak napokon budu musiet upravovat linky a mozno nakoniec aj tak nejake nove budu musiet vzniknut. minimalne uz len kvoli slnecniciam.
Reakcia na: cestujuci34 #36:
"preco asi mame v schrankach aj tam uplne vzadu stale papieriky "kupim byt""

No neviem, kde po Bratislave taketo papieriky v schrankach nepribudaju (snad len v okoli Pentagonu a okrem toho sa tazko urcuje, co z toho su realitky). Je to kvoli tomu, ze vseobecne je velky dopyt, cim samozrejme nejdem tvrdit, ze nejaka cast akehokolvek sidliska je vacsia alebo mensia prdel. Ale ani ako argument atraktivnosti lokality to nie je velmi objektivne.

Apropo elektricka - problem s napojenim Petrzalky aj tak nevyriesi jedna radiala, ktora pojde zatial relativne prazdnym stredom (v porovnani s hustejsimi castami). Cakame na to ako vrana na sopel, lebo to tam malo fungovat uz desatrocia, no dnes uz mali byt minimalne vo vystavbe dalsie dve radialy: jedna smer Ovsiste, dostihova draha a potom spojit s centralnou, k tomu druha, ktora by obsluzila spadovu oblast Kopcianskej a Panonskej, kde este nadlho bude dominovat L93. Samozrejme, to sa bavime o tom, keby sa tu elektrickove trate stavali na Brnensky styl, t.j. takmer vsade a s cielom plosneho pokrytia. Ano, uz iba taku "drobnost" by tie dve dalsie potrebovali, ako samostatne mosty cez Dunaj a zodpovedajuce napojenia na siet v "starom" meste (a pripadne zokruhovanie spojkou medzi centralnou a zapadnou radialou).
Ono, ani navrh generelu, ktory obshauje v Petrzalke tangencialnu trat, nie je uplne mimo, len neviem, ci prave taky smer je ziadany. Skor ma tam zaujalo to pokrytie casti Ovsista a Panonskej (aj ked uplne nezmyselne zakoncene obratiskom).