Dopravný podnik predstavil nové autobusy

Cestujúcich začne v nasledujúcich dňoch voziť 38 nových autobusov.

Vo štvrtok 7. septembra 2017 predstavil Dopravný podnik Bratislava 38 nových autobusov, ktoré predstavujú prvú várku z 90 nových vozidiel obstaraných v tomto roku. Do ulíc mesta v týchto dňoch vyrazí 32 kĺbových autobusov SOR NB 18 City, ktoré cestujúci v bratislavskej MHD už dobre poznajú, a 6 krátkych, 12-metrových, autobusov SOR NB 12 City. Prvých 19 kĺbových vozidiel by malo začať jazdiť od piatka 8. septembra, ostatné hneď po vybavení potrebných formalít.

Nové vozidlá majú už tradičnú výbavu - optický a akustický informačný systém, tarifný systém s označovačmi s dotykovou obrazovkou a novým dizajnom, interiérový a exteriérový kamerový systém, výkonnejšiu klimatizáciu pre cestujúcich aj vodiča, či systém na počítanie cestujúcich. Pre nevidiacich cestujúcich je k dispozícii komunikačný systém s vonkajším reproduktorom na vyhlasovanie informácií o čísle a smere linky. Novinkou sú interiérové a exteriérové tlačidlá s popismi v braillovom písme. Vyhradené sedadlá v prednej časti vozidla pre seniorov, mamičky s deťmi, tehotné ženy a menej mobilných cestujúcich sú vyznačené aj piktogramami na čalúnení.  Oproti vozidlám z roku 2015 bol priestor pre kočík a invalidný vozík rozdelený do dvoch samostatných oddielov.

Cestujúci si budú môcť vo všetkých vozidlách pripojiť svoje mobilné zariadenia nielen k bezplatnému Wi-Fi prístupovému bodu, ale taktiež môžu využiť novinku - USB nabíjačky inštalované na prídržných tyčiach.

Novododané kĺbové autobusy budú zaradené do vozovní Jurajov dvor pod číslami 2233 - 2251 (19 ks), Trnávka pod číslami 1860 - 1868 (9 ks) a Petržalka pod číslami 4271 - 4274 (4 ks). Vypravované budú najmä na linky 21 61 63 78 a 96. Krátke autobusy budú zaradené do vozovne Trnávka a Jurajov dvor (prvá šestica s #2031 - 2036) a vypravované na linky 28 32 37 50 a 65.

Zvyšných 22 krátkych autobusov SOR NB 12 City by malo prísť v priebehu októbra. Dodávky nových autobusov ukončí 30 midibusov Iveco Urbanway 10,5M (24 ks) a Solaris Urbino 8,6 (6 ks), ktoré budú dodávané od decembra tohto roka do apríla budúceho roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #63:
S týmto súhlasím, ale to je v rovine ako by to malo byť, ale ja hovorím o rovine ako to je v súčasnosti.
Reakcia na: ivanbuto #73:
Problém vidím v chýbajúcej všeobecne akceptovanej koncepcii a v obrovskej neprofesionalite. Nie je totiž možné, aby boli nevyhnutné rekonštrukcie odkladané kvôli tomu, že niekto sa tak rozhodol a na projekt neuvoľní peniaze. Koľko sa plánovala rekonštrukcia Špitálskej a koľko rokov napríklad stojí rekonštrukcia Záhumeníc alebo trate na nábreží, ktoré sú v havarijnom stave?

Teraz pred voľbami sa po troch rokoch ničnerobenia zázračne uvoľnili nejaké peniaze, urobila sa Špitálska, ale aby neboli problémy, tak v pôvodnom znení, vyčlenilo sa takmer pol milióna eur na opravu toho najnutnejšieho, ale opäť v pôvodnom znení – na Vazovovej ostane zachovaná pôvodná geometria na pôvodných už nemoderných a nevyhovujúcich DZP paneloch s asfaltovým zákrytom, hoci takto vedená trať bude znova zničená vozidlami s neotočnými podvozkami a bude potrebné opäť do trate investovať ďalšie peniaze.
Reakcia na: Solider #62:
A kde "úplne inde" je teda problém?
Akú životnosť sme to odhadovali tým krytom USB nabíjačkek? ?
Reakcia na: janstar #67:
DP Balkan prudko oľutoval svoje činy a poučil sa z nich.
Reakcia na: Mike #64:
Kolko ma DPB obsadenych pracovnych pozicii tratovy robotnik?
Reakcia na: janstar #51:
Moja trojrocna tie schody zvlada sama, s babikou v ruke.
Reakcia na: janstar #67:
Vážený pán janstar, na základe vášho pokynu budú na vozidlách SOR odstránené všetky dvere a vozidlá budú natrvalo odstavené vo vozovni s výnimkou víkendov, keď cestujú bicyklisti.
S pozdravom diskutéri servera imhd.sk, prevádzkovateľa autobusov SOR v Bratislave.
Treba dať nabudúce na tie krátke sorky 6 dverí,4 je málo alebo to urobiť tak že by sa tá celá pravá strana otvárala na jednu stranu doľava a doprava ako roleta a cestujúci by mohli vyletovať ako holuby odtiaľ.
Toto je tá sľubovaná Viedeň? Aj vo Viedni jazdia sorky?
Tie druhé dvere od vodiča treba zablombovať a tam doplniť 4 sedadlá a naľavo 2 sedadlá.Tento mesiac to treba urobiť.Rozumeli ste? A tieto autobusy si nechajte na víkend ked cestujú bicyklisti.
Reakcia na: Mike #64:
alebo trate ? HLST
Reakcia na: Petto #57:
Inak keď je reč o linke 29, tak si pamätám časy, keď ísť do Devín alebo z Devína sa rovnalo čakaniu minimálne 15-20 minút, lebo 2x za hodinu premávajúca linka 29 ponúkala iba 30 minút a ráno v čase špičky 20 minút. S predĺžením L28 sa to rapídne zlepšilo i keď dakedy vyčkávanie na L29 pod hradom zostalo. Teraz keď sa nejazdí pod hrad ale jazdí to po hlavnej ceste a častejšie ako linky do Vajnor, tak si už s radosťou prejdem. A v živote by som nepovedal, že po takom krkaháji ako je úseku Devín - DNV bude premávať tak často MHD. Som veľmi zvedavý na vyťaženosť v tom úseku, či tá ponuka priláka cestujúcich. Inak toto rapídne navýšenie vzkm na úseku DNV - Devín zafinancuje kto? Prispieva niečo aj VW, či mesto altruisticky našlo peniažky navyše?
Reakcia na: S499.1023 #63:
A hlavne v DPB nikdy nebola pravidelná údržba koľajových tratí. Tu sa vždy iba dávali terčíky a už keď bolo veľmi zle tak sa odstraňovali havaríjné stavy.
Reakcia na: Solider #58:
Všetky moderné alektričky sú ťažké a väčšina z nich má neotočné podvozky. Treba poriadne stavať trate.
Reakcia na: Andy #61:
Ale nebude sa s tým robiť nič, pretože problém je úplne inde. Takto budeme mať nielen rozbité trate, ale aj rozbité vozidlá a to aj tie nové, ktorým onedlho konči záruka.
Reakcia na: Solider #60:
Akurát neviem, prečo sa sťažuješ na tie električky. Veď to je len dobre, že sa konečne ukázalo, aké nekvalitné trate máme, a bude sa s tým musieť konečne niečo robiť.
Reakcia na: ufo #59:
Bratislavská koľajová sieť bola vždy oraniskom bez údržby, ale tri roky prevádzky nových električiek urýchlili kompletný rozpad všetkých koľajových križovatiek, výhybiek a oblúkov v centre mesta, na ktorých už nie je čo udržiavať, keďže sú v takom stave, že ich je nevyhnutné kompletne vymeniť. A keď si porovnáš zmenu stavu tratí medzi rokmi 2012 až 2014 so stavom 2015 až 2017, tak nie je o čom. Asi jazdíme po iných tratiach ?
Reakcia na: Solider #58:
To si robíš srandu, alebo si ďalší Šestina?
Zvršok DPB je stavaný na hmotnosť 29T, 30T. Problém je, že nedostáva žiadnu pravidelnú údržbu.
Reakcia na: SJT.1 #55:
Kým je to len o sedadlách, tak je to ešte v poriadku. Horšie je, že DP nakúpil ťažké električky s neotočnými podvozkami, ktoré za tri roky prevádzky kompletne zdemolovali celú koľajovú sieť a spôsobili škody vo výške niekoľko miliónov eur ?
Reakcia na: janstar #56:
Suhlasim, interier 30,31 Tr "des". NB12 "des" .Jedine nove NB18 prip. z roku 2014 su vhodne interierovo. Samozrejme toto je chyba DPB a nie SORu.
Naco DPB nove 10 a 8metrove vozidla napchal sedadlami ale 12m dal s minimom sedadiel a este budu jazdit aj na "medzimestskej" linke 29 kde gro ludi si chce sadnut medzi DNV(Devinom) a centrom. A straca sa tam aj vyznam 4dveri na 12M voze.
Dlhé,klbové sorky sú výborné ale tieto krátke ani jedna,ešte tá stredná sorka čo do nedávna jazdila bola lepšia ako táto nová dvanástka.