Mesto vyhlásilo súťaž na výber zhotoviteľa modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály

S dlho očakávanou modenizáciou električkovej trate sa bude môcť začať až po výbere stavebníka.

Hoci podľa pôvodných plánov mala byť modernizácia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály už v plnom prúde, hlavné mesto iba začiatkom augusta vyhlásilo verejnú súťaž na výber zhotoviteľa tejto modernizácie.

V rámci zákazky pôjde o kompletnú modernizáciu električkovej trate od tunela po Bagarovu ulicu v Dúbravke. Realizácia stavby má byť uskutočnená v štyroch etapách v celkovej dĺžke 16 mesiacov, pričom jedna z nich má prebiehať v letných mesiacoch júl až september. Začiatok modenizácie bude závisieť od úspešného ukončenia verejnej súťaže a uzatvorenia zmluvy s jej víťazom.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 27. septembra 2017. Predpokladaná hodnota zákazky je 55,926 mil. € bez DPH. Financovanie modernizácie bude zabezpečené z väčšej časti z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rubber38 #39:
To je prave o tej hrubke substratu. Tym, ze pod kobercom je len par cm pody, je cez leto presusana. Je to ako zemina v kochliku a na zahrade. V zahrade je zem po par cm vlhka. V kochliku vysokom meter, bude po par dnoch na slnku presusena.

Polievanie ziveho plotu je skrz zakorenenie a prerastenie. Nasledne ho uz polievat nebude treba.
Reakcia na: Solider #38:
Mesto by malo ist formou bezudrzbovosti ak sa to da.
Presne tak ako preferujem trvalkove zahony, ktore kvitnu cely rok, pre tulibanovymi.

Sedum patri do tucnolistov. Ano je to sukulentna trvalka, no pod pojmom sukulent, si každý predstavi kaktus.
Na fotkach su 3 z piatich pouzitych druhov

Tieto trvalky boli pouzite prave pre ich vlastnosti. Pouzivaju sa na zelene strechy, su nenarocne, vytvaraju dobru mikroklimu na rozdiel od travnika, a netreba ich hnojit.
Travnik okrem polievania a kosenia, musis dohnojovat, 2krat rocne vertikulovat. A vzhladom na charakter ulozenia, lucna zmes nepripada do uvahy, ta potrebuje viac substratu.

Ja som rad, ze mesto uvazuje ekonomicky a nechysta sa plytvat verejnymi financiami. V sucasnej dobe nedostatku zrazok a globalneho oteplovania, nevidim dovod na plytvanie hektolitrami vody aby sme mali zekeny koberec, na ktorom sa nebudu hrat rodiny, ale jazdit nad nim salina. Trosku mam pocit, ze tu narazane na #nikdysatotaknerobilo

Reakcia na: Solider #38:
Na jednej strane rozumiem argumentu o bezúdržbovosti, najmä v Slovensko-balkánskej geografickej oblasti. Ničmenej je potom otázne, či bolo potrebné sadiť povedľa telesa trate samé trávniky a čo je (z hľadiska nárokov na údržbu, z estetického je to prínosné) nahoršie, rady živého plotu, ktorý sa má 20x ročne polievať (po 10 litrov vody na každý trs/koreň, či ako to je stanovené) a ešte aj strihať. Čiže na trati hrubolistá prízemná farebná "burina," a okolo anglický park ?
Reakcia na: Ámos #33:
Zatrávnenie je drahý luxus, pokiaľ je požiadavka absolútna bezúdržbovosť. A pokiaľ viem, sedum sú sukulenty, budú vo všetkých nových projektoch, kde sa uvažuje so zazelenaným povrchom.
Reakcia na: zlomok #26:
Za seba by som nateraz doplnil:

+ automaty na CL takmer vždy schované v prístrešku
+ dizajn mobiliáru (nielen) zastávok zohľadňuje Manuál električkových štandardov:
- prístrešky prakticky zodpovedajú kombináciám obyčajných JCDecaux krabičiek, avšak s funkčnými vylepšeniami, ako (okrem Molecovej a KV) ucelená konštrukcia (tj. napr. v prípade 12 m dlhého prístrešku sa nebude jednať o 3 oddelených drobcov), zadné sklo kopírujúce sklon zastávky, či názov zastávky v bočniciach prístrešku
- automat na lístky súčasťou každej zastávky a vždy skrytý v prístrešku. Multifunkčné automaty len na významnejších zastávkach vo významnejšom smere
- zábradlie, sokle, prístrešky, i dlažba sú modulárne usporiadané v dĺžke vždy 1 meter, resp. 1/2 metra, čo pomáha vizuálnej čistote priestoru
- betónový sokel medzi perónom a cestou je len jednostranný, tj. nezasahuje do zábradlia
- dlažba nie je hnusná zámková, ale decentná 50x80 cm (betón)
- označník je jednotyčový, tj. na rozdiel od Petržalky nebude prekážať v pohybe
- farebne je všetok mobiliár vrátane prístrešku, či označníku zladený; kovové konštrukcie väčšinou antracitové, betónové sivo-antracitové
+ výťahové šachty a označníky sú ošetrené anti-grafitovým náterom
+ vďaka umiestneniu zastávok a prejazdov cez trať môže slúžiť zast. Segnerova v prípade krátkodobej výluky el. na nábreží, ako prestupný bod medzi NAD a el.
+ dodávateľ po dobu 3 rokov zodpovedá za vysadenú zeleň, tj. až po roku 2021 z toho začne byť džungľa
+ zábradlia sú projektované len do nevyhnutnej miery, okrem zlomkom popísaných prípadov ľudí nasilu neobmedzujú
+ odpadkové koše sú v počte 2 ks / perón a napriek zákazu fajčenia na zastávkach poskytujú popolník

- lavičky v prístreškoch sú z dreva, čo síce vyzerá pekne, ale bez údržby to pravdepodobne rýchlo schradne
- Lafranconi nie len, že nie je s prestupom na hrane, ale dochádza k miernemu odsunu BUS zastávky v smere do mesta
- elektronickú tabuľu z prístrešku naďalej takmer nebude vidno, takisto za odpadkovým košom bude treba vyraziť do dažďa. Ľudia na Damborského budú po novom z podchodu tiež vychádzať do dažďa
- obratisko KV rieši man. plochu pre prípadnú NAD v počte 2 ks, avšak bezpečné odbavenie bude možné len pre jednu električku, so zvyškom obratiska nevyužitým
- zastávky Horné/Dolné Krčace miestami šírkou nevyhovujúce (~2 metre)
- zastávka Harmincova pre L35 v smere z KV oficiálne bez náhrady príde o spojenie nástupišťa s chodníkovou sieťou, bude nutné šliapať po trávniku
- multifunkčné automaty na CL by zniesla napr. aj zast. Damborského, či Borská
- zast. Molecova v smere na Dlháče / z centra disponuje len jedným malým prístreškom, zato el. zastávka v smere z centra 12 metrovým
- pre prístup na zast. Molecovu (smer centrum) od Devínskej cesty bude nutné buď obchádzať celú zastávku (= súčasný stav), alebo zbytočne 2x prekračovať el. trať. Podobných miest je na trati viac

SO zaoberajúce sa TV som tu nenašiel, takže neviem, čo za špagáty sa budú ťahať. Podľa nákresov výložníkov (mimochodom vcelku atraktivných) to však vyzerá na obyčajnú šnúru
Som nasiel. Teda, trvalo to (a tu skrumaz dokumentov nejde nacitat do nejakeho rozumneho klienta, kde by sa to dalo otvarat ako napr. v Total Commanderi)...

Vobec nesedia cislak stavebnym objektom (cakal by som, ze to bude mat rovnake cislo, ako kolajovy zvrsok, ale nie). Vegetacne upravy maju svoje vlastne cislo stavebneho objektu - SO 901:
http://www.bratislava.sk/sutazelektricky/1426_DRS_SO901_TS.pdf
Reakcia na: david1 #34:
Ani taku staru fotku netreba. Ved sa staci previezt napr. po vzdialenejsich castiach Vajnorskej radialy, ale aj po nabrezi. Podla mna staci len pockat a bude "zatravnene" vsetko ;-P.
Reakcia na: lostrail #32:
Zatravnenie je vsak prilis drahe riesenie na udrzbu a polievanie.

Pouzite rastliny, nie su sukulenty. Su to skor trvalky, rozne machy a podobne. Vyrazne lepsie zlepsuju klimu v okoli ako travnik.
Mozno to nebude ta klasicky zelena trava z futbaloveho ihriska, ale prinosov bude mat viac.
Reakcia na: zlomok #26:
Musim uznat, ze mat tvoj optimizmus, urcite by bol svet o nieco krajsi. Musim viac trenovat 😉.

Niektore z tych vyhod ani velmi nepovazujem za vyhody, konkretne:
- Prestupny uzol Molecova - chapem, ze urobili vzhladom na priestorove moznosti maximum. Sirka nastupiska elektriciek 2,8m v smere do mesta a 2,5m v smere z mesta, je vsak malo. Ono, je to urcite lepsie, ako teraz, cize len smelo do toho, len za nejake uzasne riesenie s velkym megaplus to nepovazujem. Skor take "uz to tu davno malo byt, tak na co sa este caka?"
- Nepresunutie zastavky MiU Karlova Ves celami k sebe - v tejto konkretnej otazke povazujem obidve riesenia za ekvivalentne. Urcite sa ihned najde niekto, kto mi vysvetli, ake su pesie prudy v lokalite a preco ekvivalentne nie su ;-P. Stale to vsak povazujem za nieco, co mohlo dopadnut tak alebo tak a neslo by o nejaku vyhodu alebo nevyhodu.
- Tzv. "zatravnenie" povrchu bude v skutocnosti len vysadenie sukulentu, ktory nebude mat homogenny vyzor, ako travnik a trat bude skor posobit, ako na nejakej zeleznicnej vlecke a nie, ako v meste (ale ak sa toto zmenilo, rad sa potesim, ale neviem najst, ktora technicka sprava toto podrobne popisuje). Tu fotku z Pariza uz ktosi daval, nasiel som podobnu. Neviem si pomoct, ale esteticky teda nic moc:
https://i1.wp.com/www.funimag.com/wordpress/wp-content/uploads/DSC_0042Z.jpg

Tomuto priznam sa celkom nerozumiem:
"nové zastrešenie vchodov do priechodov, ktoré ladí so zábradlím"
Zastresenie do priechodov? Do podchodov? Do nadchodov?
Reakcia na: Petto #30:
V diskusii k modernizacii radial TeBeCe zavesil nejake vykresy a konkretne na tomto, ktory znazornuje Molecovu, su take kriklavozelene plochy na nastupiskach elektriciek a trolejbusov, co vyzeraju ako pristresky. Dokonca je to tam aj napisane, aj ked to dost slabo vidiet. Druha vec je, ze smerom na DD je to na nastupisku BUS len jeden maly pristresok.

http://www.bratislava.sk/sutazelektricky/1426_DRS_SO801_0207_Situacia.pdf
Reakcia na: ivanbuto #29:
Tak potom super . A bude aj pristresok na nastupisti 33? +zastavke 32,139 ? Lebo vidno ich len na elek.zastavkach
Reakcia na: Petto #27:
Nebude súvislé zábradlie.
Reakcia na: Petto #27:
Vidim sice na vystupisti 33 prechod pred zastavkou k eline ,no ti co pojdu z klbaku budu musiet obchadzat dookola
Opacne takisto . Vystupia z eliny a musia ist k terciku vsetci a az tam prejst na 32/33 ?

No plus je ze Molecka rata zrejme aj zo zastavovanim 139tky
Reakcia na: zlomok #26:
Ako budu riesene prestupy na Molecke ? Budu suvisle zabradlie medzi elek.zastavkou a trolejbusovym ? Budu medzery alebo sa bude chodit dookola ci preliezat zabradlie ?
Reakcia na: TeBeCe #25:
V krátkosti som si to prebehol. Už na prvý pohľad to vyzerá oveľa lepšie ako to, čo sa dialo za Ftáčnika. Nejako sa mi nechcelo čítať aké trolejové vedenie tam bude, či sa tam vráti reťazovka, alebo ostane motúz na vešanie prádla.

Krátke zhrnutie (nekompletné a možno mám niekde chybu lebo som niečo nepochopil):

pozitíva:
+ prestupný uzol Molecova
+ zrušenie zastávky Jurigovo námestie
+ nová poloha zastávky Segnerova vrátane jej vyhotovenia
+ vyhotovenie zastávky MiÚ Karlova Ves, ktorá sa napriek požiadavke niektorých ľudí z MČ Karlova Ves nepresunula čelami k sebe (vo verzii projektu ktorú som videl dávnejšie tak zakreslená bola)
+ zastávka Karlova Ves prístupná aj bezbariérovo výťahmi
+ celkové vyhotovenie obratiska Karlova Ves
+ oblúk na Riviére s väčším polomerom
+ obratisko pre obojsmerné vozy za zastávkou Molecova umožňujúce obrat v ľubovoľnom smere a na ľubovoľnú koľaj
+ zrušenie viacerých priecestí
+ zatrávnenie povrchu na žiadúcich miestach
+ na zastávkach použité estetické zábradlie namiesto bielo-červeného
+ nové zastrešenie vchodov do priechodov, ktoré ladí so zábradlím
+ parkoviská pre bicykle pri niektorých zastávkach, aj keď pri Molecovej trošku nešťastne umiestnené (asi nebolo vhodnejšie miesto)

negatíva:
- zastávka Dolné Krčace prístupná iba z jedného smeru
- zastávka Horné Krčace prístupná iba z jedného smeru, zbytočný priechod v tvare "Z", ktorý bude ľudí ešte viac motivovať k tomu, aby prechádzali na opačnom konci, kde priechody ani šikany nie sú
- zastávka Nad lúčkami dopadne tak, že ľudia budú chodiť cez trávu a prebiehať cez cestu, lebo sú leniví ísť nadchodom alebo obchádzkou cez priechod na opačnom konci, už dnes sú tam vychodené chodníčky, určite ostanú aj po rekonštrukcii
- nevhodné prestupy medzi električkami a spojmi z Mlynskej doliny (mohli byť jednosmerne združené zastávky pri Lafranconi a Parku kultúry)
- betónový povrch trate s masívnymi bokovnicami miesto dlažby v mieste priechodov pre chodcov, snáď to aspoň bude dobre tlmiť hluk
- oblúky na Molecovej a medzi Karlovou Vsou a Dolnými Krčacmi s koľajnicami 49E1, či by neboli vhodnejšie žliabkové (ale možno nie, uvidíme aká tá pevná jazdná dráha bude, som však mierne skeptický čo sa týka životnosti)
- úsek medzi Karlovou Vsou a vyústením Harmincovej ulice ostáva v "železničnom" vyhotovení ako koľajový rošt v otvorenom lôžku, čo nie je vôbec mestotvorné, najmä v súvislosti s uvažovanou urbanizáciu daného územia
Reakcia na: N/A #23:
Tak podľa dokumentácie, ktorá je priložená k verejnému obstarávaniu to nevyzerá najhoršie. Dokonca je tam uvedený aj vzorkovník farieb v akých sa môže používať mobiliár menený pri rekonštrukcii, Dokumentáciu som síce rýchlo len preletel, ale zdalo sa mi, že som tam nevidel výťahy, ktoré mali byť vybudované pri nadchodoch, ale možno som to len prehliadol.
No to som zvedavý ako to bude nakoniec vyzerať.... či sa budeme smiať alebo plakať ?
Reakcia na: TeBeCe #21:
Do júla 2018 bude musieť vydržať ?