Dopravný podnik plánuje zrekonštruovať trolejbusovú trať na Karadžičovej

Trolejbusová trať na Karadžičovej ulici sa dočká obnovy.

Dopravný podnik ešte v júli 2016 uzavrel zmluvu o dielo s firmou DELTES, spol s r. o. na vypracovanie projektovej dokumentácie na kompletnú rekonštrukciu trolejového vedenia na Karadžičovej a Záhradníckej ulici. Rekonštrukcia sa týka Karadžičovej ul. v úseku od Krížnej ulice až približne po trolejbusovú výhybku k autobusovej stanici. Ide teda o úsek, ktorý na ktorom jazdili trolejbusy v rokoch 1941 - 1973 a súčasná trať bola sprevádzkovaná počas obdobia opätovného rozvoja trolejbusovej dopravy v roku 1991. Na Záhradníckej ulici ide o úsek pri križovatke s Karadžičovou ul. medzi úsekovými izolátormi na oboch stranách križovatky.

V rámci križovatky sa majú pôvodné výhybky nahradiť novými rádiovo ovládanými výhybkami s prestaviteľným krížom. Pôvodné výhybky patria k posledným podveseným odberovým trolejbusovým výhybkám v Bratislave. Súčasťou projektu je takisto naprojektovanie výmeny traťových rozvádzačov, výzbroje úsekových deličov a napájacích bodov, vykonanie ochranného náteru trakčných stožiarov a likvidácia trakčných stožiarov, ktoré sa po rekonštrukcii už nebudú využívať. Rovnako sa projektom zhodnotí technický stav existujúcich trakčných stožiarov.

Cena za vypracovanie projektovej dokumentácie je 17 300 eur bez DPH, pričom dielo bol zhotoviteľ povinný dodať do konca roka 2016. Odhadovaná cena rekonštrukcie bola v dokumentoch mesta vyčíslená na 150-tisíc eur. Predpokladaný termín rekonštrukcie pôvodne stanovený na rok 2016 sa odložil na neurčito.

Dopravný podnik okrem tejto trolejbusovej trate plánuje obnoviť aj ďalšie úseky – trolejovú križovatku pri Mamute na Ulici 29. augusta, obratisko na Žellovej ulici a tiež opotrebované a zastarané výhybky vo vybraných lokalitách.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #11:
Buď rád že sa v autoškole neučí že alkohol je poľahčujúca okolnosť!
Reakcia na: S499.1023 #10:
Veď ja to nerozporujem.
Len som Ike-mu reagoval na tento typ výhybky.
Momentálne sa dajú výhybky s prestaviteľným krížom v meste rozčleniť v podstate do troch skupín:
- Na niektorých výhybkách nevisí nič, tam rýchlosť nie je obmedzená.
- Na niektorých visí alibisticky 30 km/h.
- Na niektorých visia len žlté tabuľky V/Z, tam by sa podľa predpisu, ktorý DPB nie a nie aktualizovať, malo jazdiť 10 km/h, čo samozrejme nikto nedodržuje.
- Do budúcna by sa mali tabuľky V/Z osádzať aj v bielom prevedení bez obmedzenia rýchlosti, návesť bola schválená, ale zatiaľ nebola použitá.
A autoškola učí (podľa toho, kto), vo všeobecnosti 15 km/h alebo 30 km/h.
Reakcia na: ivanbuto #8:
Už som sa Ti niekoľkokrát snažil vysvetliť, že pre mňa je smeroplatné, aké číslo tam zavesia drotári.
Reakcia na: S499.1023 #3:
Ale v tej križovatke je aj blbý stav vozovky, to by sa malo tiež riešiť.
Reakcia na: Ike #1:
Cez výhybky s prestaviteľným krížom, pokiaľ sú štíhle symetrické, by sa malo v pohode dať jazdiť (a aj sa na viacerých miestach dá) 50 km/h.
Reakcia na: Ike #1:
Na Lovinského je problém kríženie (ktoré síce bolo relatívne nedávno menené za nové, ale nedá sa tam spoľahlivo jazdiť viac ako 20 km/h v priamom smere - a nikto to zatiaľ nechce opraviť!), taktiež zbiehavá výhybka pri zasávke v smere k vozovni. Výhybka v smere na Valašskú je podľa mňa postačujúca.
Reakcia na: Ike #2:
Neoplatí. A cez kríže sa teraz dá jazdiť v pohode, stačilo tam urobiť trochu údržby.
Ma toto aj nejaky suvis aj s potiahnutim trolejoveho vedenia az k eurovajcu? Ci tou reko to konci?
Reakcia na: S499.1023 #3:
Predsa múzejno-dokumentačné centrum ?
Reakcia na: Ike #1:
Nie, s prestavitEľným krížom znamená, že sa cez ne dá v civilizácii (čiže mimo DPB) jazdiť v§ačšou rýchlosťou. Inak najkritickejšia je v tomto úseku križovatka Záhradnícka - Vlka Karadžiča.
Neviem, čo je MDC.
A inak Žellova? Pri porovnaní nákladov a prínosov sa to oplatí?
"s prestaviteľným krížom" - to znamená, že budú natiahnuté aj nové spojky (minimálne pre prípad mimoriadnych udalostí?). Inak nebolo by odveci niečo spraviť aj s MDC Lovinského. Tam sú tie kríže a výhybky v žalostnom stave. Podľa mňa si to pamätá ešte Máriu Teréziu.