DPB zavedie dvojjazyčné vyhlasovanie turisticky významných zastávok

Anglické oznamovanie vybraných zastávok pribudne do konca januára.

Dopravný podnik Bratislava uzavrel v závere roka 2016 zmluvu o spolupráci s Bratislavskou organizáciou cestovného ruchu, ktorej predmetom je akustické vyhlasovanie turisticky významných zastávok vo vozidlách MHD aj v anglickom jazyku. Pôjde o zastávky, ktoré sú dôležitým prestupným bodom, alebo sa pri nich nachádza historická pamiatka, orientačný bod alebo sú inak významné z turistického hľadiska.

Prvá verzia dvojjazyčného vyhlasovania vybraných zastávok by mala byť zavedená do konca januára 2017, pričom v priebehu prvého polroka by sa mal spracovať definitívny zoznam turisticky významných zastávok. Výber zastávok a ich vhodný preklad do angličtiny zabezpečí pre dopravný podnik Bratislavská organizácia cestovného ruchu.

Pokus o zavedenie dvojjazyčného vyhlasovania turisticky významných uzlov bol hlavným mestom realizovaný už aj v minulosti, v roku 2006 prostredníctvom projektu tzv. Turistických informačných spojov. Tento projekt však trval len krátko a nebol celoplošný, týkal sa len zopár vozidiel, ktoré boli nasadzované na linkách k železničnej stanici, autobusovej stanici a k letisku. V Košiciach je zavedené dvojjazyčné slovensko-anglické vyhlasovanie zastávok od roku 2008 v celej sieti MHD.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pharel #172:
Uvidi sa. Mozno sa podari nieco vybavit.

Lenivost vyhrava ale vzdy.
Na starych elinach to teda nebude nikdy?
Reakcia na: Viko #168:
V bežnej premávke sa Ti pri tom kufri stojí oveľa lepšie a menej zavadziaš práve v MBCC so všetkými tými plošinami. Ostatne, choď si to porovnať v praxi na linku 93 na úsek Hlavná stanica - Zochova po príjazde nejakého vlaku v nedeľu večer alebo ešte lepšie v pondelok okolo obeda/poobede, keď nejazdí 131. Stretneš tam sardinky v batožinovom náleve v oboch typoch konzerv.

Jazdná doba 61 od konečnej po konečnú je nejakých 20 až 25 minút, prečo by tam mali byť nejaké špeciálne sedačky? (Mne osobne sa inak v MBCC sedí porovnateľne ako v SORe.)
Reakcia na: 810zssk #169:
Nie, jasné, že nie. A nadväzuje na to vysvetlenie, ako si to predstavujem.

Ja neviem, hovorím nejakým iným jazykom?
Reakcia na: Viko #168:
"na L61 ti zostáva zostať stáť pri kufri, lebo k sedadlu ho stále nenarveš" - A v SORke akoze ano?

Ja som o 61 nehovoril len v suvislosti s letiskom, ale aj s Avionom a Ikeou. Pointa je, ze 61 vozi vela batoziny (kombinacia letiska, stanice a ASP), preto je dobre tam mat vozidla ktore umoznuju prepravu vacsieho mnozstva batoziny nejakym civilizovanym sposobom.
Reakcia na: 810zssk #166:
Ono, Mercedesmi som cestoval od ich dodania deň čo deň, a ten interiér nie je zas taký úžas - oproti SORke je benefitom omnoho viac voľnej podlahy, avšak predná časť (2+2, na striedačku výklenky a zas 2+2) je vcelku nešťastný lievik. Do bežnej premávky fajn, ale na L61 ti zostáva zostať stáť pri kufri, lebo k sedadlu ho stále nenarveš. Výhodnejšie by bolo mať vpredu 1+2, aby ten, kto si nechá kufor vedľa sedadla, sa dal obísť a neblokoval. Plus dáke normálne sedadlá, nech tam človek obsedí aj dlhší čas. Samozrejme, že netúžim po Crosswayi na L61, to je nedorozumenie.

Mám pocit, že (opäť) prichádzame k nejansosti ohľadom koncepcie L61. Či ju máme prispôsobiť vozbe na letisko (veľa podlahy, dobré sedadlá), alebo krátkoúsekovej frekvencii pri ktorej je logické nasadiť štandardné vozidlo.

Súhlasím, že SORky vŕzgajú viac, ale už ani MBCC nie sú, čo bývali a vidieť na nich vek a neúdržbu - zažil som trieskajúce tlmiče, vŕzgajúce kĺby, alebo dokonca dekel sponad zadného trojsedadla položený v priestore cestujúcich... Preto napriek mojej latentnej sorofóbii je mi nejaká dogma o ich dokonalosti či reprezentatívnosti cudzia.
Reakcia na: Viko #165:
Sú tam prítomné, ale nie v rovnakej miere ako v SORkách. Povedal by som, že MBCC nevŕzgajú v porovnaní s najstaršími SORkami takmer vôbec. Cestujem oboma typmi vozidiel denne. A s tým, že MBCC by sa oveľa lepšie uživili na 61 ako na 68, sa dá len súhlasiť. Prímestské vozidlá na 61 sú somarina, nie je to žiadna pražská linka 100.
Reakcia na: Viko #165:
Preco by na 61 mali byt vozidla "primestskejsieho charakteru"? Ta linka ma pomerne kratku trasu a vacsina cestujucich aj v ramci nej ide len kratke useky.

MBCC nema nejaku mega nadstandardnu kapacitu, jeho vyhoda spociva najma v skvele riesenom interiery a to sa vyiuzije podstatne lepsie na 61. Navyse nemam pocit ze by 68 bola v prepocte na spoj zasadne vytazenejsia nez 61, skor naopak.
Reakcia na: 810zssk #164:
Rozumiem správne, že tvrdíš, že MBCC na L68 nevyužijú svoju vlastnosť suverénne najvyššej kapacity?

Na "linku tohto charakteru" patria podľa mňa vozidlá prímestskejšieho charakteru s komfortným sedením, ale zároveň dostatkom voľného priestoru buď na kufre, alebo v hluchom čase na miestnu frekvenciu.
SORka + batožina je neriešiteľný rébus, to bez debaty - mám odskúšané. Ale nevidím riešenie v plátaní škodením iným lokalitám.

Inak, aj tá reprezentatívnosť je sporná. Špina, vŕzganie a improvizované opravy sú v MBCC prítomné rovnako ako v čomkoľvek inom, hlásiče stále nemajú všetky.
Reakcia na: pharel #163:
Na 61 by predovsetkym mali byt CapaCity, ktore umoznuju komfortnu prepravu vacsieho mnozstva batoziny (ci uz z letiska, alebo Avionu).. Mame skvele vozy na linku tohto charakteru, ktore este aj navyse su reprezentativne a posielame ich na 68 kde vobec nevyuziju svoje vlastnosti 😞
Inak taka poznamka, preco na linku 61 nevypravuju iba nove vozidla SOR z najnovsej dodavky aby sa ujalo na tejto turistickej linke to dvojjazycne hlasenie. Stary SOR bez akustickeho hlasica je hrozna vizitka.
Reakcia na: 810zssk #161:
prečo nefunguje ? .... jednoducho dávam príklad zo zahraničia ....

Reakcia na: gejza #160:
Vzdy sa mi pacil tento slovensky myslienkovy styl hladat vzdy priklady kde nieco nefunguje a nasledne to efektivne pouzit ako vyhovorku preco to fungovat nemusi ani u nas.
buďme radi, za to, čo máme .... čerstvá skúsenosť z Haagu - len holandčina a o inom jazyku len snívaj .... minulý rok v Alicante fičala len španielčina
Reakcia na: TomJ #158:
Čo by si chcel? Veď to je už iný objednavatel!?
Reakcia na: pharel #157:
Mňa zasa zaujalo, že na Zlatých pieskoch hlási, že je tam kúpalisko a camping (čo je fajn), ale chýbal mi tam oznam o možnosti prestupu na prímestské linky.
Vsimol som si, ze na konecnej nehlasi nic po anglicky, ziadne upozornenie na ten fakt aby vystupili pripadne si zobrali vsetky veci so sebou ako v zahranici.
Inak ja si myslim, ze pri novych vozoch aj skoncili, akoby sa im nechcelo nahravat to aj do starych vozidiel, este som to nezazil v ani jednej starsej eline alebo buse. Alebo by uz hej? Dik
Reakcia na: Ike #151:
"Exit for..." sa ako imperativ hodi, "This is the exit for..." neznie korektne anglicky...
Reakcia na: gejza #20:
Mna na tom bavilo to, ze tie dvojjazycne hlasenia striedali poradie jazykov tusim kazdu zastavku alebo kazde dve? To je ale ina kategoria, ani jeden z tych jazykov nie je urceny pre turistov ?
Reakcia na: 810zssk #153:
* exit for