Najstaršia električková súprava T3M opäť v premávke

Po polročnej prestávke sa krátko pred Vianocami do premávky s cestujúcimi opäť zaradila súprava T3M #7602+7610. V súčasnosti ide o najstaršiu bratislavskú premávkovú električkovú súpravu bez modernizácie interiéru a vozidlovej skrine. Oba vozne brázdia ulice mesta už 40 rokov.

Do premávky tak opäť zasahujú všetky bratislavské tyristorové "Té trojky" (typy T3M a T3G), s výnimkou súpravy T3G #7841+7842, ktorá v súčasnosti slúži len na výcvik vodičov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #27:
Koľko máš na nich odjazdené, Cíferan ? ?
Reakcia na: 4004 #18:
Ďalšie Škodovky? Nestraš ?
Reakcia na: Miro #25:
Praha je úplne iný rozmer električkovej siete, čo sa histórie, rozvoja a hustoty siete, rozshau premávky, či identity s mestom týka. U náš neni T3 jeden zo symbolov, podľa ktorého turisti spoznajú Bratislavu aj z fotiek
V Prahe idú pre té-trojky urobiť zvláštnu linku a tu ich chcete vyhadzovať ?
Potvrdzujem. Piatok som isiel do KV s #7843. Keby som nemal v ruke mobil by som si myslel ze je rok 1995 ?
Reakcia na: zlomok #19:
Dakujem za info. ?
Reakcia na: zlomok #19:
Minimálne sedačky Vogel 600 maju ešte na plastovej základni kovové rúrky, takže k priamemu kontaktu s vykurovacím telesom nedochádza. Ak si správne spomínam, tak niekde na transphoto.ru som videl fotku, že v Moskve to na niektorých vozoch to tak majú.
Ohandrovanie laminátových sedačiek je celkom dobrá vec, estetika je však na horšej úrovni, avšak nemusí byť..
Reakcia na: zlomok #19:
Ak by to bol ten stojan novšej generácie s mriežkou medzi kornútom a sedačkou, nemal by byť problém. Taktiež by nemal byť problém vyrábať sedačky zo skleného laminátu a nie z termoplastu. V nejednom meste v ČR jazdili T3 s ohandrovanými laminátmi na kornútoch a neviem, či nie aj v Bratislave ne nejakom skúšobnom voze (7719?).
Reakcia na: 4004 #18:
1. Lebo sú v dobrom stave a nie je jediný dôvod ich vyraďovať skôr než dosiahnu vek 35 až 40 rokov.

2. Neviem či by plyšová sedačka, najmä jej plastová základňa (resp. plast ktorý obaluje kovovú konštrukciu) vydržala sálavé teplo priamo odspodu.
Reakcia na: zlomok #4:
1. Podla coho si usudil, ze tu budu T3G dalsich 10 rokov? Ja som bol v tom, ze ked pridu dalsie nove eliny, tak sa T3G vyradia. Pravda je, ze neviem, kedy by mali dalsie Skodovky prist, ale pochybujem, ze to bude az o 10 rokov.

2. Preco nemohli mat T3 plysove sedacky kym sa vykurovalo v sedackach?
Reakcia na: Viko #15:
A to si zober este to inverzne peklo na autoskole 😉
Reakcia na: Viko #15:
Súhlasím. Vďaka, že si to rozvinul. Čo sa týka exteriéru, som zástancom celočervených vozidiel v kombinácii s čiernou, tam som to ani s návratom krémovej nemyslel.
Reakcia na: Peter6607 #14:
Lenže ja vnímam dosť citeľný rozdiel medzi krémovou v interiéri T3 a SORu či Urbanwayu (čo ma narýchlo napadlo). Kým v autobusoch to navodzuje príjemnú atmosféru formou teplejšej farby do chladného sivého interiéru, v elinách to popri bielej či drevenom vzore pôsobí len ako zastaralosť. Samozrejme, farebnosť doterajších bratislavských modernizácií nepodporujem, modrá interiér priveľmi stmavuje a oranžová je príšerne nezladiteľná s čímkoľvek. Ale práve porovnanie so súčasnými vozidlami ukazuje, že dnes je predstava o príjemne pôsobiacom interiéri nielde inde, než 50 rokov dozadu.

V exteriéri návrat ku krémovej nebadám, tam ma vyrušuje tiež. Už len nahradenie sivou na T3P na mňa pôsobí menej staro. Kľúčový optický nedostatok je však to, že tvarovo viditeľne staré vozidlo má desaťročia rovakú nenápaditú okukanú schému, čiže aj keby vnútri boli kožené sedadlá s Funtouro systémom, prvý pohľad zostane na úrovni "došla stará šunka". Preto by bolo fajn, aby každá modernizácia interiéru nejako pozdvihla aj exteriér.

Sedačky u 6222 som zaregistroval, ono vlastne niet divu. Preto som aj zástancom udržania škrupín - niektorá električka mala všetky červené s decentným logom Bratislavy, a vôbec som nemal pocit, že by som sedel v čomsi zastaralom. Všetko je o detailoch.

Prirodzene, kým obloženie hnije, farby nie sú tak podstatné.
Reakcia na: Viko #7:
Tie sedačky ešte napokon na 6222 tesne pred vyradením nahradili pôvodnými. Cestujúci si totiž zvykli sťažovať.

Nesúhlasím s tvojim tvrdením o krémovej farbe. Mnoho výrobcov sa dokonca vracia k jej používaniu (nielen SOR). Mňa napríklad veľmi vyrušuje modrý interiér v kombinácii s oranžovou farbou na držadlách, chaotické mixovanie farieb napokon už dávno vyšlo z módy. Problém by som skôr hľadal v zatuchnutých sololitoch a umakartoch. Niektoré vozne na mňa pôsobia ako hnusná kuchyňa v socialistickej unimobunke...
Reakcia na: Solider #12:
To si vymyslel generál ?
Reakcia na: S499.1023 #10:
Situácia začala byť kritická potom, čo v lete vyšiel príkaz, aby mali nové OCL aj zadné vozne. Označovačov je nedostatok, preto sa teraz zriešil tender na ďalšie kusy.
Reakcia na: S499.1023 #10:
Označovačov je menej ako súprav, takže sa aktuálne prehadzujú medzi vozmi dľa potreby...
Reakcia na: Solider #9:
Čo ich kanibalizovali?
Predčasné tešenie, pretože opäť obidve súpravy T3M nemajú označovače ?