Zriadenie nových zastávok pre linky 148 v uzle Nám. SNP / Kamenné nám. (od 7.12.2016)

Električky zastavia v tomto uzle aj pri jazde smerom k Štúrovej ulici.

Od stredy 7. decembra 2016 bude zriadená nová zastávka Námestie SNP pre linky 1 a 8 v smere jazdy z Hlavnej stanice do Petržalky resp. z Ružinova na Nám. Ľ. Štúra.

Od rovnakého dátumu bude linka 4 pri jazde do Dúbravky zastavovať aj na zastávke Kamenné nám. na Špitálskej ul., na ktorej doteraz zastavovala len linka 3 pri jazde do Petržalky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #93:
Problemy dvojlinkoveho variantu.
Reakcia na: zlomok #56:
Keďže sa o ničom ani nediskutuje, tak štádium je také, že sa zrejme nič nedeje. Na jednej strane je to dobré, pretože vyčleniť financie na projekt = obstarať projektovú dokumentáciu = rozhodovať o tom budú tvorivé mozgy v Dopravoprojekte/Remingu = projekt sto rokov za dopravnými projektami v Česku a Poľsku a tristo rokov za dopravnými projektami v západnej Európe. Na strane druhej prichádzame o dôležitý čas, keďže ak by to všetko bolo prediskutované a profesionálne prichystané s tým, že dopravní projektanti by tomu dali len punc profesionality a zhody s technickými predpismi, mohlo sa to už realizovať v tomto balíku z OPII a spusiť ešte skôr, ako samotný TIOP – čo stále považujem za lepšie, ako keby sa mal terminál spusiť a električky by nikde nebolo. Bolo by aj dosť času riešiť architektonickú súťaž na riešenie celého električkového/autobusového terminálu, mobiliáru, sociálneho zariadenia s obchodnými jednotkami, aby celý projekt bol pripravený na úrovni a nelátalo sa to počas výstavby štvrtotriednymi riešeniami z katalógov.

Nakoniec, ako si navrhol obratisko a na ktorých pozemkoch si ho umiestnil?
Reakcia na: Valec #77:
75 môže pokojne počas sedla a víkendov jazdiť v pôvodnej celej trase, to je najmenší problém, dokonca by som bol za to, aby sa v rámci možností potočila po Krasňanoch a išla až hore na Slanec, kde sa rozrastá nová bytová výstavba. Ušetriť by sa dalo na tom, aby delené poradia boli cez medzidiel odstavované vo vozovni Krasňany (úspora času a PHM), ale zase náklady na nových vodičov budú zrejme vyššie ako úspora.
Reakcia na: Valec #73:
Toto je dôležité zdôrazniť, že takéto linky tu absolútne chýbajú. Stále sa hovorí len o radiálnych linkách, ale linky, ktoré by tieto radiály prepájali, sú na okraji záujmu. Buď žiadne, alebo len na tri prestupy. Súčasné linkové vedenie má objektívne rozsiahle diery v systéme.
Reakcia na: S499.1023 #97:
Tie argumenty su rovnako dobre, ako tie tvoje. S tymi nozickami si to tam uz dopln sam. Howgh.
Mozno je to blba otazka, ale bol by az taky problem urobit to docasne nastupisko tak, aby bol bezbarierovy pristup aspon teda do 30T? Alebo ten "schod" je zamer?
Reakcia na: david1 #95:
Vsak ano, lebo cely problem Blumentalu je, ze ta odbocka do arealu s firmami ako je servis maczone. Akonahle jedno auto potrebuje odbocit do arealu, tak auta stoja na zastavke, pretoze to malo moznost prejst celu zastavku a za nim iduci vodici ani nepredpokladali tuto situaciu a ta odbocka sa nachadza skoro v zastavke (takze musi pockat, kym ludia uhnu a to tiez niekedy byva problem, aby to niektorym jedincom doslo). A kedze vecer ani cez vikend tam nikto neodbocuje, tak tento problem nenastava.

https://www.google.sk/maps/@48.1539309,17.1190045,3a,75y,139.56h,81t/data=!3m6!1e1!3m4!1spsoAYu1ll3aO6k86c8znLg!2e0!7i13312!8i6656?hl=de

Reakcia na: S499.1023 #98:
Sak hej, ale zas ja vnimam tento portal inak nez taky novy cas kde sa ludia v diskusii urazaju, nadavaju si a vyhrazaju si a su rasisticki. Tu to beriem, ze sme ludia so spolocnym zaujmom k doprave a vcelku sa citim ako medzi kamosmi. cize aj negativne, hlupe nazory sa daju vyvratit inymi nazormi alebo faktami a vzdy to tolerujem. Mudry som z neba nespadol a nie som ani zamestnancom dopravneho podniku tak sa stane ze obcas napisem neprofesionalny navrh 🙂
Reakcia na: pharel #91:
Nepociťujem potrebu byť milý. Pociťujem potrebu vyvracať bludy.
Reakcia na: lostrail #92:
Ani jeden z tvojich pseudoradobyargumentov nemá nič spoločné so zastávkami pred/za križovatkou. Zastávky všetkými smermi za križovatkou SÚ JEDINÉ prijateľné riešenie, ktoré nikomu neprináša nevýhody. To je dogma. Môžeš s tým nesúhlasiť, môžeš proti tomu protestovať, môžeš sa hodiť o zem a kopať nožičkami ale to je všetko, čo môžeš spraviť.
Reakcia na: drink #90:
Ako znalec miestnych pomerov si v kľude nechám ujsť L4, keďže L9 ju nemá problém predbehnúť na križovatke za tunelom
Reakcia na: Mike #94:
Neskorý večer a víkend problém na Blumentáli nie je. ? Cez deň počas 8 min.int by som to neriešil ani ja.
Reakcia na: david1 #93:
Po asi troch razoch som pochopil že ten rozdiel SNP-Legionárska (8) verzus Kamenné - Legionárska (9) je podľa CP síce 3 minúty, ale reálne často aj 4-5 najmä kvôli faktoru Blumentál a zdržanie tiež býva na ľavej odbočke z Vazovej. Takže potom som už chodil zásadne na Kamenné, kde buď prišla 9, alebo 4 z ktorej sa dalo prestúpiť na Legionárskej na 8, ktorá išla z SNP-čka o pár minút skôr ako tá 4ka z Kamenného, ale na Legionárskej temer vždy po tej 4ke...
Reakcia na: lostrail #92:
Aj smer Ružinov máš dve možnosti L9 či L8. Pokial nemáš appku tak stojíš na konci nástupišťa a čakáš čo sa skôr objaví.

Prípadne ešte na Račiansku L7 vs. L3 . Nástupište pod Manderlou rieši prioritne nástup/prestup do Petržalky.
Reakcia na: Melange #89:
Pre niekoho je to jedine prijatelne riesenie, pre niekoho ineho nemusi byt. Hlavne nezovseobecnujme, ze take riesenie bude najlepsie a jedine prijatelne pre vsetkych, co jednoducho nie je pravda. Drink v prispevku #90 jasne naznacil preco.
Jedine, co sa zlepsi pre cestujucich do KV a Dubravky, bude mierne skratenie vzdialenosti zastavky Nam. SNP a Jesenskeho. Pri sucasnom "docasnom" rieseni su tieto dve zastavky ovela blizsie (a tym padom aj zvladnutelnejsie - da sa dobehnut). OK, L4 tam (zatial) nezastavuje, ale po zruseni, resp. presunuti Jesenskeho by zacala.
Mame teda vela argumentov pre aj proti obidvom rieseniam, o ktorych sa tu diskutuje, napr.:

1. Mozeme namietat, ze Petrzalka je vacsie sidlisko ako KV a Dubravka dohromady, cize prednost riesenia vyberieme podla toho, kto je viac "massive".

2. Na druhej strane, KV a Dubravka dohromady su postavene v relativne dobrej dostupnosti k trati, no Petrzalkou sa bude tiahnut jedna centralna trat, t.j. tangencialne vzdialenosti k nej budu ovela vacsie (aj preto budu mnohi stale volit autobusy smer Most SNP / Staromestska) v porovnani s obyvatelmi KV a Dubravky.

3. Vela cestujucich do Dubravky tiez voli autobusy, napr. L83, ktore beru cast cestujucich z elektriciek.

4. Elektricka v Petrzalke bude postavena v zelenom koridore, ktory bol rezervovany pre metro, t.j. nepojde najhustejsie zastavanym uzemim, ktore je obsluhovane autobusovymi linkami, ako napr. 93. Ludia zo spadovej oblasti tejto linky asi tazko zacnu vyuzivat elektricku, kedze je vyrazne dalej. Navyse zastavky elektricky v dosledku trasovania budu relativne daleko pre velky pocet obyvatelov (musia sa dostat k zastavke napr. od najblizsej bytovky, ktora je dalej v porovnani s husto zastavanym uzemim, kadial chodi L93). Ked to aj porovnam s L95, ktora ma v sucasnosti zastavky blizsie, zasa sa najdu argumenty pre aj proti vyuzivaniu elektricky. Nejaku cast tychto ludi, ktorym sa zhorsi dostupnost, poberu blizsie autobusove linky.

5. Niektorym ludom sa naopak dostupnost k Petrzalskej elektricke zlepsi a preto do nej presadnu z autobusu.

6. Pribudnu novi cestujuci z Petrzalky, ktori si zvolia elektricku namiesto vlastneho auta, kedze nebudu musiet stat v zapche.

Nejde mi o to, aby som dokazal, ci Petrzalka ma alebo nema vyssiu prioritu v porovnani s KV a Dubravkou, ale jednoducho o to, aby som ukazal, ze pri navrhovani uzla na Kamennom nam. to nie su len cestujuci do Petrzalky, ktori ho vyuzivaju a preto nemozeme vseobecne povedat, ze zastavka pod Manderlakom je "jedine prijatelne riesenie" pre vsetkych.

Aspon dufam, ze ked uz tu zastavku zriadia, tak to nedopadne ako s Blumentalom. Svetelna signalizacia s cervenou pre auta a zelenou pre cestujucich pri prichadzajucej elektricke nie je az tak nekonecna investicia, ked sa uz vodici nevedia spratat do koze. Po pravde, v inych mestach so zastavkami tohto typu nemam problem, ale tu clovek moze lahko prist k urazu a pritom nechce nic, len nastupit na svoj spoj.
Reakcia na: S499.1023 #80:
OK, vidis ako vies byt aj mily 🙂 jednoducho odpovies/znegujes nazor ineho bez urazok
Reakcia na: Melange #89:
A ak idem do Karlovky L4, alebo L9? ?
Reakcia na: lostrail #88:
Však o to práve ide, že zastávka musí byť za križovatkou, lebo pre cestujúceho je dôležité, kam ide ten-ktorý spoj, nie odkiaľ prichádza. Konkrétny príklad: keď idem do Petržalky od Prioru, môžem ísť L1 aj L3, avšak každá stojí na inej zastávke. Ak sa postavím na zastávku Kamenné námestie, možno mi zatiaľ ujde L1 od SNPčka. Keby bola zastávka až za križovatkou, teda pod Manderlákom, tak nastúpim, na čo príde skôr. Čo je ešte horšie, niektorí ľudia potom prebiehajú z jednej zastávky na druhú, čo môže viesť aj k nebezpečným situáciám.

Príklad so Strossmayerovým námestím je len ukážka nezmyselnosti riešenia, keď sú zastávky za križovatkou, i keď som si nepozeral trasovanie liniek v danom uzle. Predpokladám, že Rušeň nechcel poukázať na to, že uzol SNP/Kamenné námestie je presne ten istý príklad, ale že ide o nezmysel z princípu. Každopádne, skutočnosť, že na Strossmayerovom námestí sú všetky štyri zastávky pred križovatkou, nič nemení na veci, že to riešenie je zlé.

Čiže áno, Rušňova "verzia" so zastávkami až za križovatkou je jediné prijateľné riešenie a ak bude zrealizované, budeme môcť všetci spokojne spávať.
Reakcia na: S499.1023 #63:
To by bol idealny svet, keby si mohol zadelovat, kto co moze a kto co nie, vsak? Lenze nie je.

Ak tym chces povedat, ze je lepsie, aby na jeden smer chodili vsetky spoje z jedneho miesta, kvazi bez moznosti odbocenia (co sa celkom netyka Jesenskeho - a tu sa to uz trochu kazi), aby ludia nespekulovali nad tym, to je pravda. Druha vec je, ze porovnavat Kamenne a Strosmajrak je uplne od veci, pretoze za prve na Kamennom nie je tolko moznych smerov, za druhe na Strosmajraku su VSETKY zastavky pred krizovatkou. A kvoli jednej zastavke v smere do Petrzalky navyse sa este druhy Strosmajrak na Kamennom nekona.

Aj tak je to jedno, o zastavke je uz viac-menej rozhodnute a prerabka uzla asi tak skoro nebude, takze budes mat svoju verziu a mozes pokojne spavat.
Reakcia na: Valec #86:
Ja som tým cestovával dlhé roky pravidelne -v rannej špičke do mesta vozila po Trnko toľko ľudí, ako 61, ktorá chodí každých 8 min, kým 39 každých 20 (cca do tých 10 ľudí na státie ako písal Valec) a toľko isto ľudí sa v tom čase vozilo do mesta v 14Tr na 204 či 205 (tam to už býval nátresk..). V opačnom smere doniesla 39 študákov na Zimák a ďalej išla s pár ľuďmi - logicky, proti hlavnému prúdu. No 61 chodievala v tom istom smere ráno úplne narvatá (v intervale 8 min.) - lebo viezla študentov na školy na Ivanskej.

V poobednej špičke z mesta chodila 39 tiež relatívne plná - cca tých 10, niekedy aj 20 stojacich aj na Ostredky. No 61 pri intervale 15 minút chodila často narvatá nakupovaniachtivými do Avionu (tam bývalo tých stojacich aj cez 50..). A tiež, 61 chodí plná poobede aj v smere do mesta - opäť lebo ľudia z Avionu plus veľmi často sa tam prepravujú turisti z Letiska či už na prestup do mesta alebo na vlak na hlst - a pri tých príletoch a intervaloch 61 dosť veľa spojov 61 chytá turistov z nejakého letu a už aj mimo sezóny to býva dvojciferný počet... Kdežto v 39 si poobede v smere do mesta môžeš vybrať až po Zimák z veľkej ponuky voľných miest na sedenie.

No a víkend majú intervaly 39 a 61 vzácne rovnaké.. (aj keď ten preklad tam je ako kde, niekde 12-8, niekde 13-7...). Ale kým v 39 si môžeš či do mesta či z mesta opäť vybrať miesto na sedenie, v 61 býva úplne bežne aj cez víkend veľmi plno, čo robia opäť ľudia z Ikei, Avionu, teraz už aj pár ľudí po prestupe zo 69 z Pharosu a opäť tí nešťastní turisti z letiska/na letisko, alebo na hlst... V lete som pár krát zažil cez víkend na obed, že na Ostredkoch sa už ľudia do 61 nedostali - bola úplne plná po dvere.. museli si počkať na prázdnu 39 ...