DPB opäť zisťuje vyťaženosť autobusových liniek

Počet cestujúcich merajú automatické systémy vo vozidlách.

Od 10. októbra 2016 počas dvoch týždňov opäť prebieha na vybraných autobusových linkách MHD zisťovanie ich vyťaženosti. Na sčítavanie cestujúcich využíva systém anonymného automatického počítania cestujúcich (APC), ktorým sú vybavené niektoré autobusy zakúpené v rokoch 2014 a 2015. Systém pozostáva z centrálnej jednotky a čidiel nad dverami, ktoré registrujú nastupujúcich i vystupujúcich cestujúcich. Zozbierané údaje je následne možné softvérovo analyzovať a využiť napríklad na úpravu cestovných poriadkov a prispôsobenie prepravnej kapacity na jednotlivých linkách.

Na uvedený účel sa aktuálne využívajú autobusy Solaris Urbino #2005 a 2010, Iveco Urbanway 12M #1056 - 1060 a 4046 - 4050, SOR NB 18 City #2218 - 2222 a 4266 - 4270, ktoré sú postupne nasadzované na vybrané linky. V týchto dňoch je preto možné na niektorých linkách stretnúť iné typy autobusov oproti bežnému stavu.

Predchádzajúce sčítavanie cestujúcich prebehlo v máji a júni tohto roka, kedy však boli prepravné nároky o niečo nižšie vzhľadom na ukončené vyučovanie na vysokých školách.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spacer1 #17:
Odkiaľ ich presunie?
Mne vychádza ako jediné riešenie, že by dispečing začal pracovať ako v Británii a keď uvidí vznikajúcu dieru medzi autobusmi, tak jednoducho presunie autobusy k jej zaplátaniu. Zápchy spôsobujú diery v intervaloch a na poradie ktoré sa zdrží ako prvé sa už potom nabaľuje meškajúci čas, lebo musí brať čoraz viac ľudí a za ním ho ostatné busy dobiehajú. Potom nastane situácia, že 40.min nič nejde a potom ide 5 autobusov za sebou.
Reakcia na: Adam3 #13:
Tá linka je trasovaná dobre. Až na to neštastné jednosmerné napojenie Auparku. Rozseknutím by si ešte viac skomplikoval cestovanie. Neupcháva to tam iba Aupark. Zdržania máš aj na Riazanskej v smere Aupark, Tomášikova obojsmerne pri Kuchajde, Košická ul. ...
Reakcia na: ad.hominem #11:
Ty vole, to je ale Duncovina! Tie kilometre vozenia sa medzi Auparkom a mostom zaplatis ty?
Reakcia na: ad.hominem #11:
To už sa tu riešilo X krát. Áno bolo by to asi najlepšie riešenie v súčasnom stave aj pre nedostatočné spojenie v úseku ASMN - Most SNP avšak nieje tam poriešené krátenie meškania pri obrate a ani čas na pauzu pre šoféra a pri tych meškaniach dannej linky by museli ísť šoféri nonstop bez pauze
Reakcia na: david1 #12:
ja sice touto linkou necestujem takze neviem posudit ani kapacitu ani to kde kolko meska ale napadol ma taky navrh. co keby sa rozdelila na 2 casti? 1 linka by isla od slimaka po selezanov a tocila by sa na jelacicovej a druha by isla napr. z jelacicovej k auparku. Keby tada boli zapchy na jednej linke tak druha by mohla chodit nacas. A teda ludia co cestuju napr iba v ramci Noveho Mesta a Ruzinova by nemuseli doplacat na to ze pri auparku su polhodinove zapchy. Sice to problem neriesi (lebo buspruhy Bratislava) ale aspon by sa to zlepsilo.
Reakcia na: N/A #10:
Včera po 17 tej pekne za sebou päť poradí L50 pri ŽST Nové Mesto smer OD Slimák...
To mi vychádza na cca 40 min.dieru medzi spojmi...
Reakcia na: N/A #10:
Nechcem byť zlý k návštevníkom Auparku, ale bolo by lepšie možno keby L50 v rámci minimalizovania meškaní a zavedenia obojsmernej obsluhy zast. Malá Scéna a most SNP premávala obojsmerne po Dostojevského rad a pod most SNP. Odtiaľ by pokračovala k Auparku klasicky ako linky 91/191 a potom by zliezla dole ako kedysi L95, potom hore naspäť ako L88 až pod most SNP. Čiže by doviezla ľudí na Aupark a ešte by vzala časť pod most SNP. Tam by prestávkovala a potom začínala by tak, žeby išla od mosta SNP rovnako na Aupark a urobila by tú istú slučku a plynule od mosta SNP k OD Slimák.

Nuž to je tak, keď jediné čo sa pri OC rieši sú parkoviská a na dostupnosť MHD sa myslí až nakoniec, alebo vôbec ?
Reakcia na: ad.hominem #8:
Vcera podvecer som videl 5x zaseknuty bus na poslednom kruhaci pri Auparku. V ine dni v case spicky to nebyva o moc lepsie. Velmi by pomohlo, ak by sa busy mohli otocit na konecnej Aupark hned do protismeru k nastupnej zastavke. Obzvlast poobede sa tvoria obrovske zapchy od vystupnej zastavky po posledny kruhac a linky odchadzaju uz zmeskane aj o niekolko desiatok minut. Taketo riesenie by aspon ciastocne zlepsilo presnost odchodov k OD Slimak.
Reakcia na: Mike #7:
No len aby ?
Reakcia na: Dezerter #6:
Na ktorých uliciach naberá linka 50 najväčšie meškania? Ja keď som ňou išiel, tak viem že bola vždy využitá ale presne kde sme naberali zdržania si nepamätám. Viem, že zradný je semafor ako sa zchádza mosta SNP na nábrežie a hneď za ním druhý. Potom ešte ma napadá Šafko, Košická x Miletičova a Saleziáni, Max. Hella. Ale nikdy som v L50 netrčal niekde nejak dlho. To skôr na porazenie bola L78 a to asi aj dodnes je keďže trasa sa jej nemenila nijak a autičkárov neubúda. Skôr je problém s tým, že DPB nevie prispôsobiť počty vozidiel na linke a nevie ani prilákať nových adeptov na šoférov. Ale to je problém asi na celom Slovensku, keďže peniaze sa nájdu iba do vrecka SOR, COREX a každoročné mastné odmeny predstavenstvu a dozornej rade, ktorá by mala dostať skôr hodinovú výpoveď než odmeny. Na platy tých čo podniku zarábajú na chleba bolo naposledy v roku 1989 ... potom sme si vyštrngali zmeny, že pracujúci budú spodina a guleváľači majstri sveta s platmi od 1 500 eur vyššie ...
Reakcia na: Dezerter #6:
? Neboj, on 50tku veľmi dobre pozná. A príspevok bol myslený ironicky ?
Reakcia na: N/A #4:
Úplne stači? O intervale 7,5 min sa nedá ani hovoriť, keď sa denne nestíhajú točiť ani na jednej konečnej vďaka mega meškaniam. Potom je bežné, že 12m bus nestačí, keď chodia v priemere 15-20 minút podla toho ako sa im podarí prísť. Včera napríklad boli 2 poradia po príchode na slimak tak moc zmeškané, že ďalšie kolo ani nerobili a čakali až na to neskoršie. A ľudí môže aj roztrhnúť. Asi si 50kou v čase špičky nikdy nešiel, keď sa na to pozeráš takto
Na L94 je to ako vôbec? Vídavam na nej aj 12 aj 18m vozidlá, večer už iba 12m, tak čo tam má vôbec premávať? Mám ten dojem, že ráno tam treba klbáky, lebo sólo by to nezvládlo, poobede je to už ľahšie zvládateľné pre L94. Ale teoreticky by mohli na sedlo a večer a nasadzovať 12m vozidlá, ktoré tam prejdú z liniek 80 a 91/191, okrem toho z linky 80 by to mali celkom blízko medzi obratiskami Holíčska / Údernícka a Kopčany alebo Blumentár a Kollárovo nám., len by kvantum autobusov dlhých muselo sa sťahovať z L94 po rannej špičke do vozovne.

Na linke 50 ozaj neviem prečo poobedných 6 minút skončilo, no skôr to je spôsobené nedostatkom šoférov. Pri linke 50 je problém to, že ak nasadia klbáky, tak predĺžia interval a bude zas problém, budú jazdiť klbáky narvaté. DPB akosi nevie túto linku normálne kapacitne a intervalovo nastaviť. ?
Reakcia na: omg123 #1:
Na L50 uz bolo zistene ze to co tam je,uplne staci.Dokazom toho je predlzenie intervalu a nasledne ubratie 3.poradí v spicke(delene sluzby) 15,16,17.Takze neviem co by si este chcel.?
Dnes ráno prebiehalo sčítanie na Trnavskom mýte min. linky 2 smer Nové Mesto aj ručne pohľadom zo zastávky
Takže preto teraz na 21-ke jazdia Sor-ky euro6 a nie klasické. Lebo mi to bolo divné prečo sú na 21-ke nové Sorky. ?
Na linke 50 aspon zistia ze ani 12m busy nestacia a prehodnotia aj sutaz na dodavku novych busov, kde sa objednava menej klbakov ako sa vyraduje.Zahustit by bolo treba aj L61 tam uz ani 18m SOR nestacia.