Električková trať do Rače podstúpi údržbu

Realizovať sa bude podbíjanie a brúsenie koľajovej trate.

V závere septembra a v októbri bude realizovaná údržba električkovej trate na Račianskej radiále. Práce budú pozostávať z úpravy geometrickej polohy koľaje strojnou podbíjačkou, prebrúsenia hláv koľajníc brúsiacim vozidlom a z ďalších drobných prác na električkovej trati. Dopravný podnik chce týmito opatreniami dosiahnuť komfortnejšiu jazdu električkami a zníženie hlučnosti na tejto radiále.

Práce budú realizované pri výlukách električiek v pracovných dňoch počas večerných a nočných hodín a tiež počas prvého októbrového víkendu. Ako prvý bude opravený úsek od Vozovne Krasňany po konečnú v Rači a následne v prvej polovici októbra by sa mali práce presunúť na úsek od Račianskeho mýta po Vozovňu Krasňany. DPB preto prosí obyvateľov bývajúcich v okolí električkovej trate o trpezlivosť, pretože podbíjanie trate je spojené s krátkodobo zvýšenou hlučnosťou.

Podbíjanie a brúsenie trate vykoná spoločnosť RAILprotect s.r.o. z Ostravy, s ktorou DPB v uplynulých dňoch uzatvoril zmluvu o dielo. DPB vynaloží na tieto práce počas trvania zmluvy maximálne 363 000 € bez DPH, pričom za úpravu geometrickej polohy koľají zaplatí 20,80 € / m a za odstránenie vlnkovitosti koľajníc brúsením zaplatí 15,50 € / m. Či budú takto opravené aj iné úseky bratislavských električkových tratí, zatiaľ DPB neinformoval.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pharel #57:
Pretože na bezpečnostnom zastavovacom mieste sa skúšajú koľajnicové brzdy.
Reakcia na: ufo #56:
Tak tak to byť nemá.
Reakcia na: Ámos #61:
Inak nezachytil som este ani jednu fotku z tychto oprav, ani z brusenia ani z podbijania. Snad budu coskoro 🙂
Reakcia na: Solider #51:
Vzhladom na to, ze fotky Schorlingu s mosta a Petrzalky sa neobjavili, predpokladam, ze tam ani neboli. (inak by sa urcite pochvalili ? ) Iba fotky zo Sturovej a nabrezia.
Keď sme už teda pri tej petržalskej trati, tak mám otázku ohľadom uloženia koľajníc na moste:
Dávali sa pri budovaní pevnej jazdnej dráhy aj nejaké antivibračné prvky? Bokovnice, príp. niečo gumené odspodu pod koľajnice, lebo keď idem pešo po moste, tak električky prechádzajúce okolo robia naozaj dosť silné vibrácie, pocitovo mi to pripadá ako neodpružené, len natvrdo zabetónované. V čase stavby som v BA nebýval, preto sa pýtam.
Reakcia na: pharel #57:
Cvakanie brzd na bezpecnostnom zastavovacom mieste pri predzvesti som registroval od prvej chvile (moze to byt tym, ze casto som sedaval nad povdozkom), akurat postupom casu si niektori vodici zvykli dobrzdit az magnetkou, co cvakne viac.

Vo vseobecnosti, elektromagneticka brzda by mala byt akousi poslednou zachranou ked ostatne zlyha, no a kedze tu ide o usek kde je riziko nizsej adhezie vplyvom kombinacie velkeho klesania, zakruty, moznosti napadaneho listia a je tu nulova "zachranna" rovna plocha pred frekventovanou krizovatkou, tak sa rozhodli jej funkcnost overovat pri kazdom prejazde.

A tiez sa pripajam, dilatacie neregistrujem, ale zvary na moste ano...
Reakcia na: S499.1023 #53:
Dik za odpoved, tie brzdy maju nejake opodstatnenie preco sa pouzivaju namiesto normalnych brzd? pamatam si, ze to tak nebolo po otvoreni mosta, az neskor. Ci si vsimli, ze niektori vodici nezastavovali uplne? 🙂
A hej, ako ufo pise, nemyslim si, ze to bucha na moste dilatacny spoj, tie su na jeho koncoch 🙂
Reakcia na: S499.1023 #53:
Na moste to nebúcha na dilatačných spojoch ale na zvaroch.
Reakcia na: Solider #51:
Zneistil si ma, bol som v tom, ze okrem nabrezia a Sturovej prebehol aj Petrzalku. Ak nie, ospravedlnujem sa za mystifikaciu.


A #49 Jojan: dakedy v septembri som presne o tomto pisal, ze tam bol akysi problem s dilataciou a boli to zodpovedni pozerat. Ked vravis, ze su oznacene zvary, tak snad ich aj prebrusia, lebo ako pharel vravi, na moste je to dost pocutelne, az by som nepovedal ze to je do suvisleho celku zvarena kolaj .
Reakcia na: pharel #52:
Tie koľajnice nebudú tak búchať na zvaroch, keď sa vybrúsia.
Reakcia na: pharel #52:
1) Pretože je to most - dilatujúca konštrukcia.
2) Elektromagnetické koľajnicové brzdy.
Inak preco tie kolajnice na moste su pospajane takym stylom, ze ked cez most prechadza elektricka, tak to robi ten efekt jak vo vlaku ked prechadza cez tie spoje. Sak na inych usekoch novych su kolajnice rovne (Dubravska trat). A na tom kovovom moste to este znasobuje ten zvuk prechodu cez to.
Druha otazocka. Co to vzdy tak buchne pod elektrickou, ked zastavuje za mostom v smere DC na tej predzvesti? Dik
Reakcia na: Viko #48:
Určite? V Petržalke sa očividne nebrúsilo a ak tam bol Schorling, tak iba pohladkal trať.
Reakcia na: Viko #48:
Petrzalku brusia iba tak 30T 😃 Az teraz po 3 mesiacoch konecne na kolajach vidno, ze sa po nich jazdi 😃
Reakcia na: Viko #48:
Pred vyše mesiacom som videl na trati do Petržalky skupinku nejakých pracovníkov, ktorí niečo robili s dilatáciou na moste na petržalskej strane a potom si sprejom označili niektoré zvary na oboch koľajach až po konečnú vrátane úseku po moste (krikľ. oranžová). Tých zvarov označených je veľa.
S toho usudzujem, že sa chystá prebrúsenie kostrbatých zvarov.
Nový úsek pod hlavnou stanicou po prebrúsení na svoj špecifický zvuk - "sviští" a klepot na zvaroch prestal, lebo sa to všetko prebrúsilo. Úsek na petržalskej trati nikdy, ani na začiatku, po zahájení takýto zvuk nevydával, z toho usudzujem, že nebol brúsený a ak bol (tým Schorlingom), tak potom ozaj slabo.
Reakcia na: Jojan #45:
Petrzalku pred zaciatkom premavky prebehol Schorling, a podla mna by tam mohol behat pravidelne, aby sa nevytvarali take nerovnosti na ktore on uz nestaci.
Reakcia na: Ámos #46:
Určite nie hotová na jazdenie.
Reakcia na: S499.1023 #41:
No ved to sa pytam. Netusil som, ze sa to ma, kedze #nikdysatotaknerobilo.
Co mu to pomaha, ved kolajnica pride od vyroby dobra, nie?
Reakcia na: Jojan #44:
A keď bola reč o trati na Hl.st., tak zišlo by sa podobne prebrúsiť aj Petržalskú radiálu.