Mesto realizuje zastávky liniek 13 v uzle Nám. SNP / Kamenné nám.

Spoločné nástupište oboch liniek nebude.

Magistrát mesta začal 15. augusta s realizáciou zastávok električkových liniek 1 a 3 pred Starou tržnicou, resp. na Špitálskej ulici v smere do Petržalky, ktoré od spustenia premávky električiek do Petržalky chýbajú. Pôvodne sa uvažovalo so spoločným nástupišťom pri vyústení Laurinskej ulice, s takýmto riešením však nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát. Magistrát sa preto rozhodol pre realizáciu dvoch nástupíšť, pre každú linku osobitne, čo znamená, že cestujúci smerujúci do Petržalky sa bude musieť rozhodnúť vopred, ktorou linkou bude cestovať.

Zastávka linky 1 bude situovaná v dolnej časti Nám. SNP pred Starou tržnicou, zastávka linky 3 bude na Špitálskej ulici pri parkovisku za budovou Onkologického ústavu. Zastávky budú bez nástupného ostrovčeka, iba vyznačené na vozovke.

Kedy začnú električky obsluhovať tieto zastávky zatiaľ nie je známe, predpoklad však je, že by to mohlo byť k najbližšej zmene cestovných poriadkov električkovej dopravy k 22. augustu 2016.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #15:
Otvor si dve záložky s online odchodmi z 2 rôznych zastávok. Napr. Chrome pre Android to umožňuje. Mám na mysli mobilnú verziu stránky m.imhd.sk
Reakcia na: Solider #18:
spolu s tým aj celú rozpadnutú Špitálsku....
Najvyšší čas prebudovať triangel na Námestí SNP vrátane zrušenia odbočovacích koľají.
Reakcia na: lostrail #15:
Nie je za čo. A hej, my mladí (prinajmenšom duchom) máme v mobiloch cestovné poriadky a vieme si za pár sekúnd pozrieť, na ktoré nástupište sa nám oplatí ísť, no starší s tým môžu mať problém. Našťastie tie intervaly nie sú také dlhé.
Reakcia na: Melange #14:
Dik za objasnenie. To zas bude mila vzdialenost na presun...
Reakcia na: slavius #1:
Tak zas dnes existuje aj online virtualna zastavkova tabula pristupna cez m.imhd.sk. Rovno sa postavim tam, odkial pojde skor. Skor by som na zastavkach uvital tabule, ktore by ukazovali v nejakom mensom ramceku aj odchody z inych nastupist.
Reakcia na: lostrail #13:
Nie, zastávka je (bude) ešte pred rozvetvením koľají, čo je vidno aj z fotografie v článku. Keby to bolo, ako píšeš, to by bolo skutočne unikátne.
Uuuuu, tak tomuto hovorim sprava z jasneho neba. Cakal by som tak rok na projekt, dalsi rok EIA, a mozno v roku 2020 by sme sa dockali. Ale takyto promptny nastup? Este sa z toho soku spamatavam.

Pravda, na Spitalskej je ta zastavka dost nestastne riesenie. Aby mohli ludia nastupit do elektricky smerom do Petrzalky, musia prejst cez odbocovaciu kolaj a teda aj elektricka odbocujuca na Nam. SNP musi cakat. Nuz, uznavam, ze je to minimalne "unikatne" riesenie na Slovensku (ktovie, mozno aj v sirsom perimetri).

Ale co narobime, aspon daco postavili a na pomery magoriatu v rekordnom termine.
Reakcia na: Mike #9:
Myslel som to tak že pre KDI sú všetky prostriedky dopravy rovnocenné, jedno auto musí mať také podmienky ako jedna električka, žiadny prostriedok sa nemôže zvýhodňovať. Čiže ak jedna električka zablokuje dve autá, tak to už je podľa KDI asi neprípustné. Bol tu na imhd o tom aj nejaký rozhovor pred pár rokmi.

Len ma tak napadlo či od októbra, keď skončí ten cirkus okolo Reduty a bude znova jazdiť električka po Jesenského, tak či budú na nových zastávkach zastavovať aj linky 4 a 8 v smere na Nám. Ľ. Štúra? Prípadne ako to bude s linkou 9, či bude zastavovať na zastávkach Kamenné námestie a Námestie SNP ako doteraz alebo bude zastavovať aj no nových zastávkach?
Nebude to skôr preto, že zastávka za križovatkou by kolidovala s priechodom pre chodcov od Laurinskej? A za priechodom sa zase nachádza križovatka s Gorkého... Akože, toto riešenie s dvomi zastávkami je skutočne nešťastné – apropo, L9 a L7 tade budú akože len prechádzať bez zastavenia? Dúfam, že toto bude naozaj len dočasné riešenie a trvalé bude iba s jednou zastávkou za križovatkou (a možno posunutie priechodu, resp. dva priechody miesto jedného).
Za mňa palec hore pokial sa nevybuduje klasická zastávka. Nebavilo ma prestupovať na Mariánskej pri ceste do mesta z L3.
Reakcia na: autobusik2 #6:
Nie, tu sa pri KDI sa moc logika nemôže hľadať. Áut je rovnako aj v "ideálnej" polohe zastávky a aj v tej, kde sa bude realizovať. Dokonca v tej polohe, ktorá vzniká, je áut o málo viac, lebo časť potom odbočí doprava do Kolárskej...
Toto je fakt len tu možné... KDI nekomentujem, lebo tento príspevok by musel byť vymazaný z dôvodu vulgárnych prejavov.
Reakcia na: slavius #1:
Klasická logika KDI. Jedna električky by obmedzila asi tak dve autá, keby tam stála a keďže podľa KDI platí 1 električka = 1 auto, tak električka musí ustúpiť. Presný opak preferencie MHD. ?
keď Kreténi, Dementi a Idioti potrebujú mesto, v ktorom budú úmyselne ničiť dopravu, tak nech si ho postavia na FB, ale radšej nech nechajú Bratislavu na pokoji

..... toto už je dnešný druhý prípad, keď zelení mužíci domrvili dopravu v Meste - najprv flagrantné obmedzenie ústavou zaručenej slobody pohybu v okolí Reduty a teraz signifikantné zvýšenie rizika dopravnej nehodovosti v centre mesta .... pre koho vlastne pracujú ?????
Pred Staru trznicu dat ostrovcek nie je problem. Na Spitalsku v tejto polohe vsak nie. Musela by sa postavit bud dalsia zastavka viedenskeho typu ala Blumental alebo (a podla mna este lepsie) zrusit tu tretiu odbocovaciu kolaj na Kamennon namesti a novu zastavku dat oproti tej sucasnej.

Len dufam, ze tie nastriekane ciary budu len docasne a mesto uvazuje aj o normalnych ostrovcekoch. Snad nebudeme musiet cakat na ostrovceky az do dalsej kompletnej rekonstrukcie trate na Kamennom namesti.?
Jeden intergalaktický terminál Bléelementál už existuje, a pánom z KDi sa tade ťažko jazdí. Preto sa rozhodli, že na Kamennom pod Manderlákom by ich to zas zabrzdilo.... Radšej nech na výhybke a na ceste na Špitálskej nech ľudia skáču od bohviekade do električky. Ešteže je to garant NP. 😃
treba zrušiť Krajský dopravný inšpektorát a postaviť tam tu zastávku aj bez neho
Takže už len nájsť vhodnú štartovnú pozíciu s dobrým rozhľadom na oba smery skade príde električka a behačky môžu začať. Ozaj, aké bolo odôvodnenie KDI? Prečo sa to "nedá"?