Kratšie intervaly medzi spojmi a viac miesta pre cestujúcich sú hlavnými motívmi úprav v trolejbusových linkách.
Dopravný podnik od 4. júla 2016 mení trolejbusovú dopravu. Tri linky budú jazdiť s novými trasami, dve sa zlúčia do jednej a všetkým linkám sa zmenia cestovné poriadky. Prázdninové a víkendové verzie sú známe už teraz, na cestovné poriadky platné pre školský rok si ešte budeme musieť počkať.
Zmena organizácie trolejbusovej dopravy sa týka len časti trolejbusových liniek – konkrétne liniek 206 207 208 a 212. Zároveň sa však upravujú intervaly aj u iných liniek, pričom u najvyťaženejších liniek sa skracujú (zlepšujú) intervaly medzi spojmi. Nasadenie kĺbových (kapacitnejších) vozidiel bude vo väčšej miere zohľadňovať dopyt cestujúcich.
Základným prínosom zmeny je spojenie dvoch významne zaťažených trolejbusových tepien (Kramáre a Prievoz) jednou priamou linkou s kĺbovými vozidlami a atraktívnym intervalom v trase Cintorín Vrakuňa – Prievoz – Autobusová stanica – Ul. 29.augusta – Hodžovo nám. – Kramáre – Patrónka – ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica) pod číslom 212. Došlo tak k spojeniu najvyťaženejších úsekov pôvodných liniek 208 a 212 do jednej linky 212, ktorá zabezpečí priame spojenie Autobusovej stanicou s Nemocnicou Kramáre, ktoré doteraz neexistovalo.
S touto linkou bude na Kramároch koordinovaná posilnená linka 209 v trase z Mliekarenskej cez Trnavské mýto a Šancovú k NOÚ a NÚSCH, kde nahradí linku 206. Jej vetvenie na konci trasy na Kramároch zabezpečí rovnomernú obsluhu oboch zdravotníckych zariadení a zároveň poskytne atraktívny interval pre obyvateľov v okolí Vlárskej ulice, aj keď len počas dňa. Linky 209 a 212 bude na Kramároch dopĺňať aj linka 204 v pôvodnej trase. Zlepšená trolejbusová doprava na Kramároch by mohla byť alternatívou pre tých cestujúcich, ktorí každodenne riešia problémy s obmedzenými možnosťami parkovania v blízkosti zdravotníckych zariadení.
Upravený interval a časy odchodov linky 204 sú predpokladom na jej pripravované predĺženie na Dlhé diely, hneď po dobudovaní trolejbusovej trate v Mlynskej doline. Práve výstavba trolejbusovej trate v Mlynskej doline je prioritou a podľa informácií z DPB by mala byť najbližším europrojektom v oblasti rozširovania tratí ekologickej trakcie v Bratislave.
Skvalitnenie trolejbusovej dopravy si určite všimnú aj obyvatelia Dolných honov, kde budú linky 201 a 202 premávať v zlepšených intervaloch. Tieto linky boli nadmerne vyťažené aj z dôvodu narastajúcich pracovných príležitostí v business-centrách na Prievozskej ulici. Zlepšenie intervalu v špičke pracovných dní najmä čase príchodu zamestnancov business centier by malo zlepšiť kultúru cestovania v najvyťaženejšej trolejbusovej linke 201. Upravený večerný interval by mal skvalitniť dopravu z Hlavnej stanice aj po príchode večerných rýchlikov a rovnako aj cez víkend, keď boli trolejbusy v niektorých časoch preplnené. Počas piatkových a sobotných nocí doposiaľ často chýbala kapacita aj v nočnej doprave v smere na Dolné hony. Tento problém by mal byť vyriešený nasadzovaním kĺbových vozidiel na linke N72 v kritických časoch.
Zlepší sa aj vzájomné prepojenie hlavnej železničnej a autobusovej stanice, vrátane obsluhy nákupného centra Eurovea vďaka kratšiemu intervalu linky 210.
Rovnaké, resp. násobné intervaly trolejbusových liniek vytvorili nevyhnutný predpoklad pre koordinácie súbežných liniek v oblasti Nív – na Záhradníckej (linky č. 205+207, resp. 207+208) a Miletičovej (linky č. 201+209). Linky tak budú premávať pravidelnejšie než doposiaľ.
Trolejbusové linky 203 a 207, ktoré spoločne obsluhujú hradný vrch, budú v rannej špičke školského roku premávať v zlepšenom intervale. V ostatnom období pracovných dní sa zvýši kapacita v tejto lokalite vďaka nasadeniu kĺbových vozidiel na linku 207. Časové polohy trolejbusových liniek 64 a 203 sú koordinované s odchodmi lokálnej autobusovej linky 41, ktorá obsluhuje Drotársku ulicu. Interval linky 208, ktorá bude po novom premávať zo Šulekovej na Mliekárenskú bude prispôsobený reálnemu dopytu v tejto relácii.
Na väčšine trolejbusových liniek bude garantované nasadzovanie iba nízkopodlažných vozidiel, čo je určite prínosom nielen pre ťažšie mobilných cestujúcich, ale napríklad aj matky s deťmi. Toto opatrenie prichádza oneskorene, keďže dopravný podnik už od minulého roka vlastní 126 nízkopodlažných trolejbusov a denne vypravuje menej ako 100 vozidiel.
Trolejbusy najvyťaženejších liniek 201 202 209 a 212 budú premávať cez školský rok v atraktívnych intervaloch 6 minút v špičke ráno, 7 - 8 minút počas zvyšku pracovného dňa, 10 minút cez víkend a 15 minút večer. V súčasných podmienkach Bratislavy (chýbajúca preferencia MHD), kde vznikajú výrazné a nepravidelné zdržania trolejbusov, prijateľnú pravidelnosť MHD dokážu zabezpečiť iba linky s atraktívnymi intervalmi. Pri linkách s hustými intervalmi cestujúci nemusí sledovať cestovný poriadok, pretože aj napriek zápcham je predpoklad, že trolejbus čoskoro príde.
Na ďalšie zlepšenie trolejbusovej dopravy však budú potrebné aj ďalšie opatrenia – vyznačenie vyhradených jazdných pruhov pre MHD, úpravy signalizácie na križovatkách a zabezpečenie dostatočného počtu vodičov.