Električkové novinky

Do premávky sa od 15. januára 2016 zaradila posledná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7530. V rovnaký deň na skúšobnú jazdu do ulíc mesta vyšla nová jednosmerná električka Škoda 29T #7419. Zakrátko ju nasledovala aj štvrtá električka druhej série - #7418. Súčasne bola dodaná aj električka #7420.

Ústredné električkové dielne dokončili prehliadku na súprave električiek T6A5 #7925+7926. Rovnako bola dokončená oprava vozňa #7610, takže čoskoro sa do premávky vráti aj súprava T3M #7602+7610.

Električka K2S #7102 obdržala celovozidlovú reklamu na fotoobchod Pro.laika vo verzii Canon, ktorú donedávna nosil vozeň #7117. Celovozidlovú reklamu dostala aj súprava T3P #7795+7796, ktorá propaguje výrobky Podravka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pe67 #27:
To by ale muselo prejst schválením Ing. 1435/6. Už vtedy som s ním mal na podniku zúrivú diskusiu, či lepšie svieti 12 červených neóniek ako v mojom voze alebo 2 - 4 biele, ako bolo štandardom u iných vozidiel.
Reakcia na: S499.1023 #23:
To si ma pobavil s tou 7610+7609 ako historičák. Potom by ale vo voze 7610 mali svietiť všetky neónky na červeno - presne tak ako to bolo keď si mal túto súpravu pridelenú. Keď som večer nastúpil do 7610, tak som sa tam cítil ako v bare...
T3M som považoval za tie staršie už koncom 80. rokov. Pamätám si, keď som sa potešil, že k starším spievajúcim električkám (T3M) pribudnú nové spievajúce prírastky na začiatku 90. rokov, keď som uvidel vnútri zvislú skriňu za kabínou vodiča na vozoch 7841-42 a 7843-44. No veľké sklamanie nedalo na seba dlho čakať, keď sa pri rozbehu ozval piskľavý monotónny zvuk ako keď lieta okolo hlavy komár. A odvtedy viem, že prišla nová generácia tyristorov a žiadna električka s hranatými bočnými i zadnými svetlami nemôže vydávať melódiu. Potom prišli pískavé tranzistory, neskôr vydávajúce len chrčanie a najnovšie eliny temer ani nepočuť.
T3M sú z tohto pohľadu veľmi jedinečné.
Reakcia na: LubomirM #24:
Tak ja pamätám súpravu 7611/12 a to bol pekelný šrot spolu so 7607/08 a 7603/04. U tyristorov platilo pravidlo, že dobré sú opačne spojené súpravy - 7602/01, 7606/05 a 7610/09. 7610 navyše bola jediná, ktorá nebola deravá ako rešeto, takže sa v nej dalo žiť s otvorenou kabínou aj v zime, kúrili v nej všetky sedačky a mala (za moju borovičku v hrdlách dielenských kabínku a sedačku z SU.
S499, Určite má zmysel mať aj T3 v "prevádzkovom" stave, ale na 7609 by si potreboval stroj času. Škoda, že sa nezachovala 7607... Ale holt to už si môžeme len tak povzdychnúť. Moji obľúbenci boli súpravy 7607+7608 a 7611+7605.
Reakcia na: LubomirM #21:
Absolútne nie je nutné, aby každé historické vozidlo bolo v stave "pri uvedení do prevádzky". Ja by som napríklad uvítal súpravu 7610/09 v stave zo začiatku 90. rokov (predný voz so skriňou T3CS, zadný T3, drobné modernizačné snahy (v prvom voze kabína T3SU, v druhom voze uzavretá kabína s lietačkami etc.).
Reakcia na: LubomirM #21:
Všetko, čo si napísal, je pravda. Iste, okrem tej obhajoby. ?
7602+7610 mala ešte v roku 2015 prehliadku počas ktorej sa preinvestovali peniaze aj do výzbroje. Predpokladám, že dôvod opravy kabeláže u 7610 je práve investícia, ktorá bola vykonaná minulý rok. Z T3M je na odpis zatiaľ asi len 7729+7726 kvoli stavu oboch skriní (ktorá je už cca mesiac odstavená v Krasňanoch). U 7733+7734 bola tiež robená rozsiahlejšia oprava, pri ktorej sa navýšila cena vozidiel.

Odhliadnuc od šotodôvodov, pokiaľ má byť vozidlo spoľahlivé, musí aspoň občas jazdiť. Pokiaľ si podnik chce udržať zálohu pre prípad, že nasneží a zistí sa, že Škodovky majú nejaký podstatnejší problem, asi je vhodné aby sa vozidlá striedali a aspoň raz za čas sa dostali do výpravy.

Zatiaľ sa vyradilo 16 súprav, do premávky sa zaradilo 30 vozidiel Skoda 29T + 30T (ďalšík 15 30T je rozšírenie vozového parku). Myslím, že nadbytok 14 súprav nie je taký strašný a ďalšie plánované vyraďovanie je vidieť aj na prelepovaní reklám z T3SUCS na T3P. Predpokladám, že 4 Podravkové súpravy máme aj preto, aby 7825+7826 a 7749+7750 mohli zmiznúť z ulíc mesta. Ostatne DS Stabilita z 7813+7814 už je tiež na T3P... Predpokladám, že v najbližšej dobe sa na T3P a T3G prelepia aj Radošinci zo 7759+7760, Express Travel International zo 7773+7774, Rempo zo 7803+7804 a Polus zo 7807+7808.

Inak u 7602+7610 je podľa mňa otázne, či bude historická. Kto ma pozná vie, že je to moja najobľúbenejšia súprava. ale nie je to pôvodné T3M z šesťdesiatych rokov a tak je otázka, či sa nájde niekto, kto bude o jej zachovanie stáť a či si jej zachovanie dokáže u podniku obhájiť. Navyše boli robené aj zásahy do architektúry výzbroje (napr. počet a typ tyristorov), takže to už nie je ani čistokrvné T3M. Ja osobne by som T3M v podobe z 80tych rokov s nástrešnou reklamou uvítal.
na virtualke sa prehana uz aj 7421
Páni, keby aj za tým boli šotodôvody (neviem, či sú, či nie), nie je na tom nič tragické. Na prelome rokov 2014/2015 sa nainvestovalo do strednej prehliadky tej súpravy. Nainvestujme do celej súpravy a potom ju o necelý rok vyraďme, hoc je opraviteľná. Bohovská ekonomika. Zrejme má byť historická, tak ju opravili už teraz. A kým môže poslúžiť, nech poslúži, má predsa tyristory, nie je to "neúsporný" zrýchľovač.

Ak sa ale máme baviť o šotodôvodoch, uvediem iný príklad - 6304. Tú nasilu držali v premávke len kvôli fotojazde, na ktorú bola údajne vybraná len kvôli starému náteru. Aj skrz to, že jej prevádzkovanie bolo neekonomické a blatník po obvode zdobilo krásnych 9 dier. Vyradenie 14 TrM celkovo, hoc bolo plánované prednostne, sa tým pádom natiahlo. Len kvôli šotomafii...
Reakcia na: Sanos #15:
A co hodnota spotrebovanej el.energie? Ta sa nerata?
Reakcia na: Sanos #15:
Preco teda 7602+10 presli opravou?
Reakcia na: Sanos #15:
Sú za tým aj šotodôvody. Pred Vianocami museli jazdiť v soboty a nedele T3P kvôli tomu, že mali svetielka. Napriek tomu, že sa celá výprava z Trnávky dala vyjazdiť s 29/30T.
Reakcia na: Ámos #12:
A niečo také, ako zostatková hodnota a ubehnuté, resp. chýbajúce km do najbližšej prehliadky nepovažujete za relevantný dôvod pre premávku??? Zrýchlovače sa striedajú na výkonoch, aby sa udržiaval istý počet živých vozov. Samozrejme, reklamné majú prednosť, ak sú prevádzkyschopné. Tie, ktoré nabehli km do nižších stupňov opráv, ale sú v dobrom technickom stave, boli odstavené do studenej zálohy. A napokon tie, ktoré majú km do veľkých opráv alebo mali vážnejšie nehody, boli vyradené, resp. čakajú na vyradenie. Žiadne šoto ani mafie ani komunisti sa za tým neskrývajú. Netreba mať bujnú fantáziu.
Keďže sa píše o 7420, tak 20 ks 29T.
30 T už sú všetky (30 ks)
Kolko novych jednosmernych uz je v BA? Zatial len tie 4?
Reakcia na: Petto #11:
Zakon o rozkradani majektu v socialistickom vlastnictve na nich. ?
Reakcia na: CraneMan #9:
A co ine ? Najstarsiu elektricku dnes opravovat aby sla do premavky ? Ta uz sa mala davno preradit medzi historicaky
Reakcia na: CraneMan #9:
Vieš to nejak inak racionálne vysvetliť? Máš dojem, že je k dizpozícii málo modernejších súprav?
Reakcia na: Petto #5:
Myslíte si, že je za tým šotodôvod prečo ho dodnes vypravujú do ulíc?