Novembrové vozidlové novinky

Električkové, trolejbusové aj autobusové zmeny.

Do Bratislavy bola 20. novembra 2015 dodaná 28. obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus z celkového počtu 30 objednaných vozidiel. Vozidlá #7516 - 7528 sa však do premávky s cestujúcimi ešte nezaradili. V plzenskom závode Škoda Transportation už započali aj výrobu ďalších 15 jednosmerných električiek Škoda 29T, ktoré by mali byť dodané v budúcom roku.

Doplnené: Do 25. novembra boli dopravnému podniku dodané aj zvyšné dve obojsmerné električky Škoda 30T #7529 a 7530.

V súvislosti s dodávkami nových električiek boli od začiatku novembra z premávky odstavené do tzv. studenej zálohy súpravy električiek T3SU #7723+7724, T3SUCS #7739+7740, 7741+7742, 7748+7747, 7751+7752, 7755+7756 a 7769+7770. Na vozňoch #7751 a 7756 sa v nedostatočne zabezpečenej vozovni Jurajov dvor medzičasom stihli vybúriť sprejeri, zrejme nevediac, že ide o električky už odstavené z premávky.

Ústredné dielne dopravného podniku dokončili stredné prehliadky na električkách T6A5 #7947+7948 (obnovený lak v pôvodných farbách) a K2S #7103 (ponechaná vyblednutá celovozidlová reklama).

Trolejbusové dielne začali postupne opravovať nápravy dlhodobo odstavených trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus, z ktorých niektoré neboli v premávke už vyše roka. V súčasnosti sú prevádzkyschopné vozidlá #6701, 6703 a 6705. Zakrátko by sa k nim mali pridať aj vozidlá #6702 a 6706.

Z premávky boli v uplynulých týždňoch odstavené ďalšie staré trolejbusy Škoda 14 Tr(M) a Škoda 15 TrM. Nové trolejbusy Škoda 30 Tr a 31 Tr už prevzali väčšinu výkonov na trolejbusových linkách, výnimkou je linka 64, ktorá je ako jediná z denných liniek ešte obsluhovaná výlučne starými trolejbusmi Škoda 14 Tr. Dva trolejbusy Škoda 14 Tr deponované vo vozovni Hroboňova sú vypravované aj na nočné trolejbusové linky.

Doplnené: Pre nedostatok prevádzkyschopných trolejbusov Škoda 30 Tr boli do vozovne Hroboňova z Trnávky zapožičané aj ďalšie vozidlá Škoda 14 Tr (zatiaľ #6262 a 6292), ktoré sú vypravované na linku 203.

V novembri boli medzi vozidlá pre zimnú službu preradené najstaršie midibusy SOR B 9.5 ako náhrada za vyradené Karosy B 732 CNG, ktoré túto funkciu plnili v uplynulých rokoch.

Dopravný podnik začal vybavovať kĺbové autobusy Mercedes-Benz CapaCity akustickými hlásičmi zastávok, ktoré doteraz v týchto autobusoch chýbali. Hlásiče zastávok boli vyzískané z vyradených vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #39:
"Vzdy zmeny boli az od zac.skol.dni po vianoc.prazdninach"

A preto sa posledná reorganizácia spúšťala 23.12.1999. Druhá vec je, že akákoľvek zmena liniek a ich čísiel závisí od BSK a všetci tu vieme, aké "dobré" vzťahy sú medzi BSK a mestom.
Reakcia na: Petto #39:
Nevidim ziaden problem na vykonanie zmeny z dna na den ci je to prelom roka alebo nie. Pri 1.2. to bude prelom mesiaca. Zakony tiez funguju aj na prelome rokov. Ked sa pripravia veci dopredu pred prelomom roka, vypravit vozidla po novom 1.1. je uz jednoduche nie? Ide predsa len o informovanost a celkovu pripravu vozov, vodicov...Ale jedine co uznavam je to, ze sa stale jazdi podla prazdnin a teda je moznost ze cakaju na to 🙂
Reakcia na: pharel #37:
Hadam neocakavas ze mavnutim carovneho prutika alias prelomu rokov sa hned udeju zmeny. Vzdy zmeny boli az od zac.skol.dni po vianoc.prazdninach, no ja to skor vidim uz na 1.2. a nech je urobena kampan (na nove trol.linky) poriadne a nie jak BID
Reakcia na: pharel #37:
Mne je inak tiež záhadou, zároveň však milým prekvapením, že 14Tr a 15TrM furt šlapú. Hoc logicky už mali byť vyradené, nakoľko tu máme 120 nových SORiek. Všetko pravdepodobne závisí na zmene linkovania a prípadnom prerozdelení vozidiel. Prelinkovanie malo tuším byť 8.1.2016, ale zase to posunuli, neviem na kedy. Sám som zvedavý, dokedy ich budú držať.
Tak odkedy sa budu menit tie trolejbusy a budu sa vypravovat iba nove trolosory? Vsade sa tu spominal termin od noveho roka, aky datum to presne je v DPB ponimani? 🙂 Alebo to bude od 4.1. a informovat zacnu od 1.1.? 🙂
Reakcia na: majak #35:
Tam netreba nič riešiť. Senzor sa dá "pretlačiť" a nie je dôvod to robiť. Nech sa cestujúci naučia nestáť vo dverách.
hlasice zastavok v medakoch... 🙂 keby radsej vyriesili blokovanie zatvarania dveri senzorom z dovodu ze niekto v nich stoji (nevhodne najma vtedy ak je preplnena kapacita) co len zbytocne zdrzuje celu premavku a predlzuje cas jazdy
Reakcia na: slavius #33:
Neviem, len zdielam doplnene info . Ale dalo sa to cakat. DeGeSe stale nejazdia inde ako na 210 , obcas je 1ks mimo. Snad po reorganizacii tbus liniek to bude uz lepsie. Sola maju byt uz len 64,203,205,208(Sulek-Mliekar),209,210,211.
Reakcia na: Petto #32:
A čože sa toľkým prihodilo, že sa vyskytol takýto nedostatok?
uz to zacina: Pre nedostatok prevádzkyschopných trolejbusov Škoda 30 Tr boli do vozovne Hroboňova z Trnávky zapožičané aj ďalšie vozidlá Škoda 14 Tr (zatiaľ #6262 a 6292), ktoré sú vypravované na linku 203.
Reakcia na: Rubber38 #24:
Áno, v základe súhlasím. No uvedomujme si, akým spôsobom vyhráva SOR. Resp ich majitelia. Ja a Ty... Ak sa toto zmení, SOR nebude schopný dodávať také kvantá trolejbusov. Keď príde zas k obnove, možno už nikto nebude schopný naráz dodať 120Tr (možno ešte viac). Takže, aj keby nám 20ks predĺžilo životnosť o 2 roky, 10ks bude vyradených predčasne po nehodách, tak to už máme 1/4 vozoparku. Čiže dodať "iba" 90ks bude jednoduchšie v priebehu roka. (prvých 10 skôr, potom 90, a za daľšie dva roky zbylých 20. Pričom, tých 90 sa možno trošku roztrúsi. Vuala, už nám zvládne také množstvo dodať každý. Nie iba SOR+Škoda....(Škoda si tlačí jednu výzbroj všade, tu to ide ako na bežiacom páse. SOR tlačí tú istú lacnú kasňu pre autobusy, pri ktorej zaslepia dieru na výfuk.....preto dodajú také kvantá vozov v rekornom čase...)
Reakcia na: Solider #25:
Bolí ma, keď to píšem, ale nebyť GO v Zlineri, tak po zime 2013 by sme mali autobusovú aj 201. Aj tak boli odstavené pre poškodený rám aj vozidlá čerstvo po GO (6613, 6615, 6629, 6632, 6639), čo sa, neviem prečo, informačne ututlalo.
Mne sa tiež nezdá také neekonomické prevádzkovať 14tr v dobrom stave spolu s novými trolejbusmi a občas ich vložiť medzi nízkopodlažné. Pokiaľ majú miesto, môžu si takto navzájom vypomáhať a predlžovať životnosť nových 30tr, ako to tu už niekto písal. Ak sú skutočne ešte v dobrom stave, tak to je perfektný základ, aby slúžili ďalej bez väčších investícií. Dôležité je, aby nestáli ani jedny dlho vo vozovni a zároveň tiež aby neboli extrémne preťažované-je to taký paradox, ktorý by mohol fungovať možno ešte aj 2 roky.
Plánuje sa aj nejaká verejná rozlúčka s 14 Tr a 15 Tr(M)?
Reakcia na: Error 0x007 #26:
Vlastne, plati to pre vsetky trakcie...
Reakcia na: fanatikmhd #23:
Takisto si myslim, ze v buducnosti by sa mali podpisat zmluvy tak, ze by vyrobca dodaval trofle po dobu napr. 4-6 rokov.
Reakcia na: skopi #21:
Treba si však položiť otázku, prečo tieto vozy vôbec mali GO a niektoré dokonca dvakrát. Je to hlavne neodbornou obnovou vozidlového parku. Totiž, ak by tam sedeli profesionáli a nie prezlečení šotouši, ktorí svojou neschopnosťou nechali Zlineru namastiť vrecká niekoľkokými miliónmi eur z peňazí daňových poplatníkov, toto by sa vôbec nemuselo stať.

Do roku 2009, kedy mesto postihli finančné suchoty, sa nekupovali žiadne nové trolejbusy pre mestskú sieť a dokonca z finančných prostriedkov na nakúp ďalších 25Tr sa nakúpili krátke Sorky. V čase, kedy už v západných prevádzkach nakupovali nízkopodlažné trolejbusy, u nás sa kupovali zastarané 15TrM. Krátke trolejbusy dokonca okrem veľmi nevýhodnej kúpy 6401 od začiatku 90. rokov neobnovovali vôbec. Tým, že neexistovala žiadna priebežná obnova vozidlového parku, ktorý sa v jeden moment rozpadol a musel sa sanovať generálkami starých vozidiel, ku ktorým by nemuselo prísť v takom obrovskom počte, ak by boli zakúpené nové vozidlá, ktoré by dočasný výpadok nahradili.
Reakcia na: fanatikmhd #23:
Tak tých cca 5+5 ks 14/15Tr ti v budúcnosti situáciu fakt nezachráni, keď začne odchádzať celý TroloSOR vozopark (120 kusov). Aj tak v budúcnosti nevznikne situácia, že časť vozoparku bude síce na odpis, ale druhá časť vďaka šetreniu ešte bude mať dajme tomu 2-3 roky k dobru. Pretože Ráby nebudú šetriť, resp. nahradzovať výkony pár vyvolencov, budú nahradzovať výkony náhodne tomu-ktorému SORu v "majetku" spoločnej vozovne (buďme pekne v realite). Takže priemerne každému rovnako = jediný efekt bude, že vozopark aj tak odíde +- celý naraz, ale o niečo neskôr.

To, že sa nakúpilo nových vozov zbytočne veľa je síce ekonomická hovadina (keďže niektoré Ráby ešte neboli na odpis), ale už sa stalo. Tým je škoda sa už teraz oháňať
Vsetci máte vo svojej podstate pravdu. natíska sa však iná otázka. Všetci dobre vieme, čo za karosériu si tie Tr vezú... Neriešme SORofilov, ani SORhejterov... Ale prakticky, 120 Tr dodaných v jednom roku s kasňami s nedlhou životnosťou. Cca naráz skončia aj svoju životnú púť (neriešme 5-10-15 rokov). nejaké GO tu už neprichádzajú extra v úvahy. Vývary rámov, nové oplechovanie, zmena výzbroje....toto už nepôjde. Reálne, ak dnes vyradíme všetko pod 25Tr, Ok, máme čím jazdiť, aj nejakú ľahkú rezervu. Ale! Vyhodíme prachy investované do GO tých posledných mohykánov, a následne, pri rozpadaní sa, to skončí ako s IK435. Všetko naraz. A zohnať nových 120+ trolejbusov možno nebude také ľahké. Takže reálne, ak doužívame aspoň zbytok 14/15 ktoré mali najčerstvejšie GO na najmenej vyťažených linkách (v striedaní s NP vozmi samozrejme pre udržanie NP pre každú linku), zhumplujú sa, a dožijú. Môžu zaslúžene odísť. Následne ich miesto preberú vozy, ktoré miesto nich nejazdili, čím sa ich životnosť umelo navýši. Vuala. Pri skončení životnosti vozov bude malá časť flotily ešte nezhumplovaná, a teda náhrada novými vozmi bude lepšie zvládnuteľná.

Navyše, mesto už vyslalo neraz audit. Skúsme akokoľvek ekonomicky vysvetliť : spravíme GO na voz, a následne ho o týždeň vyradíme...... lebo máme za neho náhradu.... 😉
Reakcia na: Rubber38 #19:
Veľmi súhlasím s týmto komentárom. Vystihuje presne to čo sa snažím ja vysvetliť neskutočne veľa ľuďom ale neúspešne. No každopádne ja naozaj nevidím zmysel v umelom vydržiavaní starých tbusov v premávke keď máme za nich plnú náhradu. Dokonca aj s rezervou. Skrátka myslím si že nikto v DPB neuvažoval o tom že nerobme GO na tých tbusoch veď do 3-4 rokov budeme mať nové tbusi. Verte či nie, o nových tbusoch vedeli už dlho dlho pred tým než s tým vôbec vyšli von a teraz si predstavte koľko tbusov by bolo ešte pred dodaním nutné vyradiť keby sa im napr tá Go nespravila. Ako by sme pak fungovali? Tak ako pred dvoma rokmi cca?? Že pri 202ke som nemohol rátať s ničím iným len s karosov alebo iným starým kĺbovým autobusom. Keďže polka starých tbusov 15tiek sa zrazu ukázalo prevádzky neschopné. Takže myslím si že hlavne kvôli tomuto sa robili GO aby to nedopadlo ako vtedy lebo ani tých autobusov nemáme tolko bohužiaľ. Môj názor. Môžete a nemusíte sa sním štotožňovať. 🙂 Nikomu nevyvraciam jeho názor takže. 🙂