Triangel Štúrova - Jesenského bol úspešne preskúšaný

Premávka električiek bude obnovená od utorka 20. októbra 2015.

Zrekonštruovaný električkový triangel na križovatke Štúrova - Jesenského bol dňa 15. októbra 2015 podrobený technicko-bezpečnostným skúškam (TBS). Cieľom skúšok bolo overiť spôsobilosť trate pre prevádzku električiek a splnenie naprojektovaných parametrov trate. Triangel sa rekonštruoval v rámci projektu výstavby električkovej trate do Petržalky, pričom bolo vybudované aj nové koľajové prepojenie od Kamenného nám. a z Jesenského smerom k Šafárikovmu námestiu. V rámci prevedenej TBS sa zatiaľ otestovala len prejazdnosť triangla v smere z Jesenského na Kamenné nám. a opačne. Skúšky boli vykonané s obojsmernou električkou Škoda 30T ForCity Plus a súpravou električiek T6A5.

V rámci skúšok bola otestovaná aj zrekonštruovaná výhybka na Rázusovom nábreží pri odbočke na Mostovú ulicu, ktorá je súčasťou rekonštruovaného úseku trate na Vajanského nábreží.

Všetky technicko-bezpečnostné skúšky, ktoré sme dnes na trati vykonali, potvrdili, že trať je spôsobilá na premávku električiek s cestujúcimi. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení obnovenie spojenia centra mesta s Mostom SNP a Karlovesko-Dúbravskou radiálou,“ uvádza Dopravný podnik Bratislava vo svojom stanovisku k výsledkom TBS.

Premávka električiek cez Nám. Ľ. Štúra, Mostovú a Jesenského bude obnovená v utorok 20. októbra 2015. Premávať tu opäť začnú linky 1 4 a 6.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: CraneMan #10:
Preco by to malo hadzat? Isiel pan uz niekedy elektrickou aspon v Rakusku?
Reakcia na: CraneMan #10:
Ked sa ti nepaci, mozes si na zahradke urobit malu drahu s pomalymi vyhybkami, ale v meste by sa mali pouzivat take, ktore dovoluju vyssie rychlosti a plynuly prejazd...
Reakcia na: fanatikmhd #9:
"Naopak, presne vyhybky pre konkretnu krizovatku s roznymi hodnotami umoznia paradne rychlosti (v spravnom pouziti kludne az 50km/h cez priame vetvy) no nakladnost takychto vyhybiek (co kus, to unikat) ktory sa neda vyrobit na vyrobnej linke, ale kazdy kusok, vratane krizeni treba zvlast objednat, navrhnut, a vyrobit je obrovska.
Otazne je, ci aspon na niektorych miestach s najvyssou premavkou/hod by nebolo vhodne o tomto popremyslat. Casova a energeticka uspora by naozaj mohla byt vyssia nez naklady na kupu a udrzbu."


.... asi sa čaká, kým to začne vyrábať nejaký bývalý producent poľnohospodárskej techniky ...
Reakcia na: Error 0x007 #5:
Jasné, nech to s celým vozom a cestujúcimi hádže...
Reakcia na: Error 0x007 #5:
keby keby keby....
keby tu nebol ten stavebnicovy system najprudsich vyhybiek, pokracujichc kratkou rovinkou vratane krizenia a nasledne masakrovy obluk poskladany z rovnych kolajnic, slo by to.

Nove trate uz zacinaju najma vyhybkami a ich polomermi posobit, ze sa k tomuto systemu (inde zhruba od 50tych rokov) postupne prichadza.
Ono, je pravda, ze stavebnicovy system LEGO ktory tu funguje je vyhodny pri opravach/vymenach. Vexlu vytrhnem, a osadim akukolvek inu. vsetky su rovnake. Rovnake krizenia, a obluky prisposobim. Rychle a lacne. Bohuzial, pomale rychlosti a zvysene ceny premavky (brzda+rozbeh kazdeho vlaku)
Naopak, presne vyhybky pre konkretnu krizovatku s roznymi hodnotami umoznia paradne rychlosti (v spravnom pouziti kludne az 50km/h cez priame vetvy) no nakladnost takychto vyhybiek (co kus, to unikat) ktory sa neda vyrobit na vyrobnej linke, ale kazdy kusok, vratane krizeni treba zvlast objednat, navrhnut, a vyrobit je obrovska.
Otazne je, ci aspon na niektorych miestach s najvyssou premavkou/hod by nebolo vhodne o tomto popremyslat. Casova a energeticka uspora by naozaj mohla byt vyssia nez naklady na kupu a udrzbu.

Reakcia na: richardhudec #7:
Bratislava je predsa svojou húsenkovou dráhou známa široko-ďaleko, a keď sa ten najzábavnejší úsek zrušil (Dúbravka), tak bolo treba na nejakom (hoc krátkom) novom úseku exemplárne zachovať toto dedičstvo pre ďalšie generácie ?
Reakcia na: patrik444 #6:
Spochybňuješ účelovosť vlnitej trate projektu inžiniera Schlossera? ? ?
na jednom snímku vyzerá koľajisko na štúrovej ako zvlnené ! je to v poriadku ?
snímok č. 30...
Reakcia na: fanatikmhd #4:
To je hrozne, takto nebudeme mat nikdy nosny system ? Odbockove by mali mat aspon 20-30km/h a rovne aspon 30-40km/h...
odstranenie trianglu je kratka zalezitost..jeho montaz, to je komplikovanejsie 😃 To sa fakt da stihnut pocas jednej noci v poho.
lostrail: to isté, nezáleží na výhybke, rozraďovačky ako SNP/Obchodná zvládnu rapídne vyššie rýchlosti, ale nakoľko sa vodiči musia riadiť predpisom D1, a ten udáva presné hodnoty:
Proti hrotu priamo - 15km/h
Proti hrotu do odbočky - 10km/h
Po hrote z priamej vetvy - 30km/h
Po hrote z odbočky - 15km/h
Vie niekto, aka je teraz projektovana rychlost cez triangel? Kedze tam su uz plynule obluky, dufam, ze vyssia ako 15 km/h.
Reakcia na: Viko #1:
Mali by to uplne v pohode stihnut za noc, ale uvidime.
Bude v pondelok nejaka vyluka linky 6? Alebo kalifornan demontuju v noci?