Električkové novinky

Ďalšie nové električky a súpravy, ktoré už dojazdili.

Po prehliadke vyšla z Ústredných dielní do premávky súprava električiek T6A5 #7941+7942. Obom vozňom bola ponechaná celovozidlová reklama.

Do Bratislavy sú od konca septembra dodávané ďalšie obojsmerné električky Škoda 30T ForCity Plus z druhej 15-kusovej série. Do 1. októbra boli dodané vozidlá #7516, 7517 a 7518, pričom prvá z nich sa už objavila na skúšobnej jazde v uliciach mesta.

Od 2. októbra 2015 bolo do premávky s cestujúcimi zaradených 6 posledných jednosmerných električiek Škoda 29T ForCity Plus #7410 - 7415. Celkovo je tak v premávke spolu už 30 električiek Škoda 29T a Škoda 30T. Ďalších 15 jednosmerných vozidiel Škoda 29T by malo byť dodaných v priebehu budúceho roka.

V priebehu septembra boli zároveň z premávky na vyradenie odstavené ďalšie súpravy električiek T3. Ide o súpravy T3SU #7727+7728 (po nehode) a T3SUCS #7745+7746 (po vykoľajení), 7775+7776 a 7829+7830 (obe po požiari kabeláže). V októbri ich ako prvá nasledovala súprava T3SUCS #7737+7738.

Električka K2S #7135 obdržala celovozidlovú reklamu na bytové domy Nobelova, podobne ako nedávno aj vozeň K2S #7110.

Naopak, z električkovej súpravy T6A5 #7951+7952 bola odstránená celovozidlová reklama a oba vozne sú teraz v celočervenom laku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: CraneMan #33:
V rámci kurzu sa myslím radšej verejne ani nehovorí.... 🙂 ale ver, že aj bez rúk a nôh by si to zvládol 😉
Po kurze jazdíš....
Kurz 3 mesiace.
Reakcia na: pharel #36:
Musíš ale vedieť ktorá koľaj vo vozovni kam vedie, musíš sa vedieť orientovať. Keď prídeš na poruchu, alebo odídeš, dotlačíš/dotiahneš poruchový voz z trate tak si tie výhybky musíš prehadzovať sám.
Reakcia na: Pe67 #35:
Vidis a to som si myslel, ze tie vyhybky si prehadzujete sami, aj som sa cudoval, ze je ich dost v tych vozovniach a aj dost pri sebe, ze ako by to fungovalo. Inak je to rovnake aj pri trolejbusoch vo vozovni ze im niekto prednastavi tie "vyhybky"? Lebo tych je tiez dost a tu vlastne ani neviem ako sa menia smery 🙂
Reakcia na: CraneMan #32:
Áno, ráno keď zistí že mu niečo nefunguje, napríklad dvere neotvárajú/nezatvárajú a pod. (to sa stáva) tak dostane iný voz.

Večer po príchode do vozovne upratovacia služba pozametá (teda povysáva...) a potom potiahneš s vozom na kanál a tam dielenský skontrolujú podvozky, potom ideš na stojánku kde ti posunovač nahádže výhybky na ktorú koľaj máš ísť a odstavíš voz, povypínaš, stiahneš zberače.
Reakcia na: CraneMan #33:
Neviem ako je to teraz, ja som bol v kurze 3 mesiace a mojou prácou bolo doťahovať všetky skrutky a spojky nad každými dverami (na vozidlách T3) v rámci KP.

Neboj sa, také jednoduché práce by ťa naučili...
A ešte posledná otázka: vždy začínajúci vodiči MHD museli v rámci svojho kurzu absolvovať povinné práce v dielni, pokiaľ nemali v ten deň jazdu alebo školenie? Čo presne vykonávajú teda budúci vodiči v dielňach? Predpokladám, že nie každý budúci vodič je manuálne zručný (ja tiež nie som) a nemá ani elektrotechnické vzdelanie.
Reakcia na: Pe67 #31:
Ďakujem za odpovede. Takže 20 minút pred výjazdom a po dojazde je potrebných teda na všetky úkony ktoré vodič musí vykonať? Teda kontrola vozidla, či všetko funguje a ak nefunguje, tak to musí ísť nahlásiť a v takom prípade dostane iný voz? A po skončení služby večer/v noci sa vykonáva čistenie vozidla už upratovacími zložkami? Nevidím do toho až tak hlboko tak preto sa pýtam.
Reakcia na: Mike #30:
Nezmenilo
Reakcia na: Gryzly65 #29:
Eliny mali vždy aj na nástup aj na ukončenie 20 min. Pochybujem že sa to zmenilo.
Reakcia na: Pe67 #28:
A 10 na ukončenie, keďže nepredpokladám, že je to inak ako u autobusov... 🙂
Reakcia na: Gryzly65 #27:
Ešte doplním že u električiek je 20 min. na prípravu vozu. To znamená že keď je nástup napr. o 3:57h, tak výjazd je o 4:17h.
Reakcia na: CraneMan #25:
Sám vodič aj nájdenie si "svojho" vozu na betóne, aj obhliadku, aj štartovanie...
Reakcia na: lostrail #19:
❓ Prepac, ale neviem co si vlastne chcel povedat...
Reakcia na: Pe67 #23:
Obhliadku vozidla pred ranným výjazdom robí vodič, alebo dielenskí? A keď vodiči začínajú výjazd ráno, tak si vo vozovni sami aj naštartujú vozidlo na stojanke/v garáži, alebo to už majú niekým pripravené?
Reakcia na: Andy #21:
Do istej miery áno, ale až tak úplne jedno to nie je. Napríklad v zime, keď za tie 4 hodiny nakydá 15 čísel sňähu.
Reakcia na: Andy #21:
Z dlhodobého hľadiska to určite nie je jedno. Veď tie vozy by tu mali byť možno aj 30 rokov. Je rozdiel či je auto 10 rokov garážované, alebo nie. To by ste sa niektorí z tohto neveriaceho pokolenia divili ako do niektorých nemodernizovaných T3 tečie. Ako do kabíny vodiča, tak aj do priestoru pre cestujúcich. Tak isto sa lepšie robí obhliadka vozidla pred výjazdom v suchom prostredí ako niekde na daždi. A to že voz 20h denne jazdí je extrém, toľko je vonku iba pár vozov (súprav) z nich. Treba si aj uvedomiť že výprava električiek cez víkend je iba polovičná oproti pracovnému dňu, takže väčšia polovica zostáva doma.
Reakcia na: lostrail #19:
na 29T,30T je zaruka a servis od Skodovky na 15rokov
Reakcia na: Pe67 #20:
Nechápem, čo tu riešite.. Keď tie električky jazdia 20 hodín denne, nie je jedno, či tie 4 hodiny v noci budú pod strechou alebo nie? Myslíte, že tí, čo tie električky vymysleli, nevedia že vonku zvykne pršať a neprispôsobili ich na to?
Reakcia na: lostrail #19:
Obratiská určite nie je potrebné zastrešovať. Skôr je potrebné zastrešiť komplet stojánku v Jurajovom Dvore. Bolo by dobré keby 29/30T boli garážované pod strechou. Plány na zastrešenie boli tušim už v 70.tych rokoch mim. storočia, ale dodnes nič. V tomto ohľade sú o čosi na tom lepšie krasňanské vozidlá. Väčšia časť z nich je cez noc pod strechou.
V tomto smere tak trochu nechapem otvorenu strechu 29T/30T. Keby len strechu, je tam odhalena cela vyzbroj, su tam otvorene aj ventilatory a ine rozne "otvory". Videl som to ale aj u inych vyrobcov, takze je to asi bezne. Nepovedal by som nic, keby boli kryte aspon obratiska, ale naozaj v case kalamit, hustych dazdov, ci snezenia je to uplne OK? Mozno tie obratiska casom bude treba zastresit...

Tym sa nechcem zastavat starych vozov. Nehovorim, ze nie su dobre, ale napad uplne kaslat na MHD, ak vyradia vsetky stare vozy, je dost obmedzeny, nakolko raz bude musiet prist doba, ked ich vyradia a budu nahradene novymi. Ak sa pojde podla generelu a vzniknu nove trate, terajsie 29T/30T uz budu stare harcovnicky a nove vozidla bude treba ako sol. Priebeznemu vyradovaniu T6 a K2S sa zrejme nevyhneme v relativne blizkej buducnosti (ak dozijeme). Kaslat kvoli tomu na MHD naozaj nema zmysel, prave naopak.

Okrem toho nechapem, preco by mali nove elektricky prestat jazdit, ak im "odidu" nejake casti. To akoze stale je lepsia dostupnost na 30-rocne vozy ako na aktualne dodane nove kusy? O nahradne diely by som sa nebal, skor o ich cenu, ked vyprsi doba zarucneho servisu. Na druhu stranu pri takychto vozoch si vyrobca nemoze dovolit uplne skoncit s vyrobou nahradnych dielov, "lebo ich vyraba 25 polskych a 48 cinskych firiem" tak, ako u seriovo vyrabanych aut. Toto su veci vyrobene na mieru a nikto iny nie je schopny nahradne diely zabezpecit (alebo aspon velku cast z nich). ved o to im ide, aby diely neboli nahraditelne z ineho zdroja. Ale som si isty, ze zamestnanci DPB sa v buducnosti iste nejako vynajdu. Vynasli sa pri starych, vynajdu sa pri novych elektrickach.