Električkovú trať na Vajanského nábr. začali opravovať

Opravu za 1 mil. € vykoná spoločnosť TSS Grade.

Dopravný podnik Bratislava pristupuje k oprave jednokoľajnej električkovej trate na Vajanského nábreží v úseku od Nám. Ľ. Štúra po Šafárikovo námestie. Trať je v súčasnosti pre rekonštrukciu Šafárikovho nám. a Štúrovej ul. mimo prevádzky. Rekonštrukciu trate vykoná spoločnosť TSS Grade, s ktorou DPB uzatvoril zmluvu o dielo. Začiatok opravy trate bol zmluvne stanovený na 23. septembra a ukončenie je naplánované na 28. októbra 2015.

Dôvodom opravy trate je jej havarijný stav spôsobený podmytím pri povodni. Pri rekonštrukcii trate sa zhotoví nové podložie trate a žliabkové koľajnice budú upevnené opätovne na DZP paneloch. Zakrytie električkovej trate bude opäť pozostávať zo zámkovej dlažby a asfaltového betónu. Pri rekonštrukcii sa použijú aj antivibračné a protihlukové prvky. Súčasťou opravy je aj výmena dvoch výhybiek v smere z Rázusovho nábr. na Šafárikovo nám., pričom prvá výhybka na Rázusovom nábr. by mala byť opravená do začiatku októbra, kedy sa plánuje obnovenie premávky električiek cez Mostovú a Jesenského.

Cena za opravu trate v jednokoľajnej dĺžke cca 550 bm bola stanovená na 1 009 500 € bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #37:
? ? No osobne si myslím, že DPB je verejný obstarávateľ, lebo neviem aké iné prostriedky by na to mal, ak nie od verejného obstarávateľa z rozpočtu (teda hl. mesta). Veď DPB má príjmy iba z cestovného, alebo niečo málo z reklamy, prípadne z STK, autoškoly, zájazdov a pod.. ale to sú fakt symbolické sumy..
Reakcia na: Mike #36:
Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť je obstarávateľom podľa § 8 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak zákazky sú hradené z vlastných zdrojov.

Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť je verejným obstarávateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak verejný obstarávateľ poskytne obstarávateľovi finančné prostriedky na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb. Obstarávateľ je povinný postupovať ako tento verejný obstarávateľ podľa tohto zákona.

http://www.dpb.sk/o-podniku/verejne-informacie/verejne-obstaravanie/
Reakcia na: AAA #35:
A nevzťahuje sa na to § 6 písmeno 1 d), resp. bod 2) ZVO ?
Reakcia na: Solider #34:
Lebo DPB je len obstarávateľ, takže ak financuje reko zo svojho rozpočtu, tak musí ísť podľa zákona iba ak je PHZ zákazky nad 5 186 000 €. Podľa ZVO by bol v prípade tejto konkrétnej reko povinný obstarávať v súlade so ZVO formou verejnej súťaže len v tom prípade, ak by túto stavbu robil na základe transferu mesta, resp. štátu určeného na tento účel. (Ak verejný obstarávateľ poskytne obstarávateľovi finančné prostriedky na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb, je obstarávateľ povinný postupovať ako tento verejný obstarávateľ podľa tohto zákona. § 7ods. 4 ZVO).
Reakcia na: AAA #33:
A to už prečo? Podľa zákona o verejnom obstarávaní to nie je subjekt, ktorý musí povinne verejne obstarávať?
Reakcia na: Ámos #32:
Tak odrb verejných financií sa pri takýchto stavbách nerobí ani tak cez nadhodnotenie jednotkových cien, ale inak.
Mimochodom mesto urobilo šikovný ťah, že je objednávateľom DPB a teda sa táto stavba nemusela obstarať podľa zákona o verejnom obstarávaní.
Reakcia na: AAA #30:
suma je to prehnana.

tak napriklad Brno - Na tuto akci navázala výluka v Modřicích od 22.7. do 18.8., kde proběhla na asi 800 metrů dlouhém úseku dvoukolejné tratě rekonstrukce v celkové hodnotě 20,5 mil. Kč.

Upozornujem - DVOJKOLAJNA
Inac, ako je to mozne, ze TSS moze vobec este nieco v tomto meste robit? Po tom co vyvadzali na trati na šťanicu...
Reakcia na: petoo #29:
Ak ťa to zaujíma, pozri si CENKROS, alebo CENEKON a môžeš si urobiť o primeranosti jednotkových cien obraz.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale 1 000 000 euro za to že vyberú 500m koľajníc s panelmi na ktorých su uchytené vykopú jamu 3x1x500m natiahnu tam geotextíliu nasypu na to štrk (aj ten sa mi zdá že to je ten pôvodný) položia na to povodne paneli a ako čeresnicku na torte obluky pozvaraju z rovných kolajníc mi príde neuveriteľne veľa aj ked vezmem do uvahy že sa na tom musia nabaliť aj kamoši kamošov ? Toto by dokázal aj dpb vo vlastnej réžii s tými dvoma V3Skami čo majú....
Nejaké predbežné termíny: Nám L Stura do 12.10. zbytok vrátane napojenia na Šafko do 28.10. ... uvidíme či a ako sa podarí dodržať ?
Reakcia na: matus7532 #22:
Praveze, keby si si to zistil, rekonstrukcia ma dva vyznamy. Ten, o ktorom pises ty, je len jeden. Druhy znamena "prestavba", t.j. vyraz, ktory v sebe nesie "zmenu". Pravdu v jednom ale mas. Treba si to zistit predtym, ako o tom chces pisat.

Asi tazko by sme vysvetlovali niekomu, kto rekonstruuje napr. byt, ze ho vracia do povodneho stavu. Alebo nie?

Tu je odkaz na najdene slovo v slovniku:
http://bit.ly/1OZMlmI
Reakcia na: Solider #25:
Bolo by zaujímavé zistiť, koľko si nenažraný Poor nechá z toho 1 mil.€ a koľko zaplatí firme Railways.
Ale na ten finančný dar 13 mil.€ od štátu na trnavský štadión to nemá.
Rekonštrukciu vykonáva formou subdodávky firma Rail Ways.
Reakcia na: richardhudec #23:
Na údržbu je to moc rozsiahle, a rekonštrukcia ako oprava havarijného stavu sa nevylučuje. Ono rekonštrukcia je uvedenie konštrukcie do pôvodného stavu, často zaniknutej.
Reakcia na: matus7532 #22:
Keď v BA modernizácia znamená rekonštrukcia, tak reko rekonštrukcia bude len niečo ako nutná oprava havarijného stavu. 😃
Reakcia na: lostrail #20:
Podľa popisu to práveže rekonštrukcia je, len si treba zistiť, čo to slovo v skutočnosti znamená a nie to čo si všetci myslia. ?
Reakcia na: lostrail #20:
K tým zlým koľajniciam: Aspoň bude dôvod zadať napriamo TSS naviacpráce. ?
Som rad, ze si na toto niekto spomenul, aj ked dost neskoro. Projekt elektricky do Petrzalky pocita so zaustenim tejto trate do zastavky na Safku.

Druha vec je, ze prerabat ju v podstate na povodny stav je uzasne nevyuzity potencial. Aj ked priestoru je malo najma na strane Safka, mohli by zaviest striedavu obojsmernu prevadzku. Medzi zastavkami Most SNP a Safarikovo Namestie by bol zavedeny takt. Bolo by treba pridat kolajove spojky na jednu aj druhu stranu a nejaku blokovaciu logiku, ale miesto tam na to je. Tak by bolo mozne niektore spoje viest aj v opacnom smere ako doteraz (a trat by posluzila ako odklonova trasa, ako tu uz bolo spomenute - co nie je celkom mozne pri jednosmernej prevadzke).
Nechat to v povodnom usporiadani, t.j. ako jednosmernu trat, je velmi kratkozrake.

Nemyslim si vsak, ze oprava tejto trate vytvori nejaky tlak na pokracovanie po Dostojevskeho rade, najma, ked v genereli je navrhovana trat po Dunaskej / Grosslingovej a DPB aj magistrat sa jasne vyjadrili, ze na Dostojevskeho sa pocita nanajvys s potiahnutim trolejbusu. Nie, ze by tam na to nebolo miesto alebo ze by generel nebol jasne tendencne zamerany na dalsi bujny rozvoj automobilovej dopravy.

Navyse podla toho popisu nejde o ziadnu rekonstrukciu, len opravu. Ano, daju nove podlozie, ale kolajnice napr. zostanu povodne (mozno na tvari miesta zistia, ze su take krive, ze bude treba dat nove, co sa zase vsetci budu tvarit, ze to "nikto necakal" a pritom sa staci pozriet na to, ako teraz vyzeraju...).
Komplexná rekonštrukcia podložia znamená, že trať bude únosná aj pre autobusy a bude na nej možné vyznačiť bus-pruh? Predpokladám, že nebude. Na zakrytie trate v centre mesta na nábreží nejestvuje, minimálne z estetického hľadiska, vhodnejší povrch (napr. čadičové kocky) než zámková dlažba, ktorá je dobrá možno na sídlisku alebo nikde vo vnútri fabriky? A vôbec, ak tu môže byť dláždená trať, preč nemohla byť aj na Štúrovej?