Zmena Prepravného poriadku MHD (od 15.9.2015)

Bicykle prepravíte v prostriedkoch MHD už len počas voľných dní.

Dopravný podnik Bratislava mení niektoré ustanovenia Prepravného poriadku MHD. Nový Prepravný poriadok MHD prináša nasledujúce zmeny s platnosťou od 12. a 15. septembra 2015:

Od 12. septembra 2015 sa mení vizuál blokovej pokuty (v prílohe 3 Prepravného poriadku).

Od 15. septembra 2015 sa menia podmienky prepravy bicyklov v prostriedkoch MHD v Bratislave (článok 8, bod 1a). Po novom sa budú môcť bicykle prepravovať na všetkých linkách MHD len počas voľných dní a len v prípade, ak to obsadenosť vozidla dovoľuje.

"Dopravný podnik Bratislava k tomuto kroku pristúpil z viacerých dôvodov: v prípade prepravy bicyklov, ktorá bola najmä v letných mesiacoch frekventovaná, sa často stávalo, že z dôvodu prepravy bicykla sa do prostriedku MHD nedostala mamička s malým dieťaťom a kočíkom, ktorá musela čakať na ďalší spoj. DPB, a.s. eviduje množstvo takýchto prípadov a považuje z humánneho aj etického hľadiska za dôležitejšiu prepravu mamičiek s kočíkmi ako bicykle. Veríme, že cyklisti budú k tejto zmene ústretoví a pochopia dôvody, ktoré viedli DPB, a.s. k tejto zmene," uvádza DPB na svojej webstránke.

Dopravný podnik však uvedenú situáciu do značnej miery spôsobil sám. Pri nákupe nových trolejbusov a električiek sa na prepravu bicyklov nemyslelo a bicykle sa do 120 nových trolejbusov do určeného priestoru dokonca ani nezmestia. Iróniou je, že dopravný podnik k obmedzeniu prepravy bicyklov pristúpi deň pred začiatkom Európskeho týždňa mobility, ktorého cieľom je podpora ekologických foriem dopravy.

Od 15. septembra 2015 sa dopĺňa aj ustanovenie o vystupovaní cestujúcich na zastávkach na znamenie (článok 3, bod 10), kde sa výslovne uvádza, že pred vystupovaním na zastávke "Na znamenie" je cestujúci povinný signalizovať úmysel vystúpiť z vozidla v dostatočnom predstihu pred zastávkou tak, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo. To znamená, že ak cestujúci vodičovi "zazvoní" tesne pred zastávkou, vodič už nemusí na danej zastávke zastaviť, ak by už nemohol bezpečne zastaviť vozidlo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pirat #92:
Nie, nemyli. 3G siet sluzi aj pre hovory, nie len data.
Reakcia na: Error 0x007 #93:
Správne vravíš, len v metre a len mimo špičky. Ako aj u nás. ?
Dnes som videl vo Viedni reklamu k tejto tematike v podani Wiener Linien:
"Fahr mit dem Rad, wann immer du willst, aber bitte nicht zur Stoßzeit."
Preklad:
"Jazdi z bicyklom kedy chceš, ale prosím nie v špičke."
Posledne slova (nicht zur Stoßzeit/nie v špičke) boli napisane v sipke ktora ukazovala na metro (teda MHD), cim vyzyvali cestujucich aby prepravolvali bicykle iba mimo dopravnej spicky.
Reakcia na: 810zssk #72:
pan si pletie internet s mobilnou sietou a vysielackou
Reakcia na: SuchSoft #84:
mamicka nenastupi pretoze vo vozidle sa vezie bud jeden kocik alebo jeden vozik alebo 2 bicykle kombinacie nie su pripustne
Reakcia na: mark178 #86:
cestjuci s bicyklom je nastup povinny hlasit vodicovi ak ho nenahlasi ale na drzovku nastupi dopusti sa porusenia prepravneho poriadku a vodic je opravneny ho z vozidla vykazat pretoze nesplnil podmienky na prepravu ak mu dalsi cestujuci hlasili nastup s bicyklom nemohol ich odmietnut
Ako decko som sa nabicykloval kilometre po Bratislave a Záhorí, ale nikdy ma nenapadlo tlačiť bicykel do autobusu. Nerozumiem týmto novým trendom. ?
Reakcia na: TeBeCe #87:
To áno. Ale zas pri väčšej búrke im ani to oblečenie nepomôže, narážal som skôr na takéto prípady.
Reakcia na: matho285 #85:
Obvykle si ludia beru v pripade nepriaznivej predpovede vhodne oblecenie do dazda ?
včera zaujíavá situácia, na Detvianskej chalan chcel s bicyklom nastúpiť ale vodič ho vykázaj, pričom bol víkend a bolo nás 5,5 v eline.... takže mali by preškoliť vodičov o PP ako znie... lebo an Vinohradoch už 2 dovolil ale nevime kvôli čomu
Takisto by ma zaujímalo, čo v prípade, že sa z bodu A do bodu B dopravím na bicykli a začne pršať. Musím ostať čakať, kým prestane pršať alebo mám porušiť toto pravidlo? + tento týždeň (cez pracovné dni) som sa viezol L205 a viezol sa s nami aj cyklista.
Reakcia na: Trolley #30:
Nad tým som premýšľal. Ale ako vyriešiš situáciu, ak je v buse cyklista s bicyklom a chce pristúpiť mamička s kočíkom a nie je priestor? Vyhodíš z busu cyklistu, ktorý si zaplatil cestovné?
Reakcia na: si #79:
A nenapadlo ťa, že pri takýchto cestách nenaháňam 5 minút sem, 5 minút tam, ale skôr mi ide o to, neprísť na "Záhorský" okraj Bratislavy úplne vyšťavený a sotva schopný návratu, nieto ešte ďalšej cesty, ale naopak - tam svoju cestu len započať, a dojsť napríklad až do Malaciek, Rakúska, atď?
Byvam hore na konci na Dlhych Dieloch,bicykel som vyuzival denne do mesta a z Molecovej som sa potom vyviezol na konecnu busom.Diky ludia za toto poleno pod nohy ekodoprave,presadam do auta,dakujem a gratulujem
Bicyklom jazdiť po Devínskej ceste alebo z DNV pri idiotizme našich šoférov, že nevyčkajú kým prejde auto oproti ale musia to stihnúť aj 100 km/h okolo teba prefrčať je sebevražda. To koľko máme áut na cestách je výsledkom pomätenia slovákov. Každý si zvykol žiť na dlh, tak čoby sme si nekúpili auto na leasing. A kvôli tomu, že som o 5-10 minút skôr v práci ťahá auto z garáže len somár ozaj. Ľudia si potom v 50ke sťažujú, že sú urobení, uponáhľaní a nadávajú na systém. Ale veď ho sami živia, sami ten stres podporujú. Tvrdia, že zamestnávateľ ich núti chodiť tak a tak, alebo nákup musia urobiť. A?! Ja chodím 25min pešo do práce hoci to mám 5 zastávok s MHD a aj stíham nakúpiť a zaniesť to domov a nič mi neujde. Uznávam to v prípade, že človek je odkázaný na mizernú prímestskú autobusovú dopravu, ktorá aj v niektorých obciach na západnom Slovensku nestojí ani za fajku tabaku. Aj to by sa však dalo vyriešiť presunom súbežných výkonov autobusovej dopravy so železnicou, tu však VÚCky ostali zaseknuté kdesi za opicami. Ale k ľuďom ... Šťažujú si, že neprejdú 10-20 minút pešo, lebo nevládzu, že majú ešte utrum chodiť pešo od EKG. No keď to v sebe od nástupu do profesie živia a robia zo seba kriplov. Najmä v mestách ako Bratislava, Nitra, Trnava, Trenčín, Žilina, B. Bystrica, Prešov, Košice kde jazdí MHD celkom solídne a sú aj jednotlivé body celkom blízko (najmä v Trnave) na presun v rámci miest, ktoré som vyššie spomenul využíva auto iba ten, kto sa nevie spratať do kože. A potom už tie menšie mestá tam je to diskutabilné, ale myslím, že tam sa to dá bicyklom alebo pešo.

Bicykle v autobuse : V nových trolejbusoch v BA a posledných 50 autobusov SOR vďaka tomu "umnému" predelu miesta na státie nie je možné uložiť bicykel. Je zaujímavé, že snáď v žiadnom vozidle doteraz nebol problém kam dať bicykel alebo kočík, len ako prišli na trh SORky tak tento problém vznikol. To myslím, že jasne hovorí o schopnostiach výrobcu a ruka v ruke s tým debilizmom v dopravných podnikoch, ktoré to dokážu v takom mizernom stave kúpiť.
Cesta z Karlovky do Devína je pre mňa príjemnejšia s bicyklom v autobuse ako na úzkej ceste popri autách, ktoré sa rútia 70kou alebo aj rýchlejšie. Myslím že aj autobusár radšej cyklistu naloží, ako keby ho mal po ceste aj tri krát predbehnúť. Tu by sa určite uživil cyklobus, keď sa tu nedá urobiť cyklochodník.
Reakcia na: Rubber38 #6:
nemyslim si ze plosny zakaz prepravy bicyklov v MHD je zrovna stastny napad; ale pokial chces ist z race na okraj zahoria, tak myslim ze priamo bicyklom cez hreben sa tam dostanes rychlejsie ako ked vyuzijes MHD...
Reakcia na: N/A #74:
Dokazes pochopit, ze ludia dokazu aj racionalne rozmyslat a ked je nejaky dopravny prostriedok cestou rychlejsi, tak ho vyuzijem a tam kde uz je bicykel najrychlejsi tak v tom useku vyuzijem bicykel? Ja osobne bicykel na dopravu nevyuzivam, len na rekreaciu a sport a ani nebyvam na Potocnej. To som uvadzal ako priklad, kde sa pouzitie MHD s bicyklom oplati.

A esteze (a mozno prave kvoli tvojmu uvazovaniu) o tych veciach nerozhodujes ty ani ini zakomplexovani beusaci, ktori si vylievaju komplexy na cyklistoch - ci uz tych co sa chcu v sulade s prepravnym poriadkom odviest MHD alebo tych co idu po ceste a vodici busov ich svojou jazdou naschval ohrozuju.
Reakcia na: N/A #74:
A kto tvrdí, že bicykel musí byť hlavný dopravný prostriedok? ETM je práve o kombinovaní dopravných prostriedkov a k tomu patrí aj preprava bicyklov v MHD. Existuje kopec dôvodov, prečo si niekto chce alebo potrebuje prepraviť bicykel MHD. Ak ti nič nenapadá, tak napríklad:
1. Do roboty idem na bicykli, no počas dňa sa zmení počasie (v lete celkom bežné) a naspäť sa už na bicykli ísť nedá. Nie každý si ho môže nechať v robote.
2. Vyberiem sa niekam na bicykli a pokazí sa mi alebo mne sa niečo stane, čo mi nedovoľuje vrátiť sa na ňom domov.
A tých možností je viac, len niektorí to tu proste nevedia pochopiť.

Podľa mňa by sa mali na vybrané vozy namontovať nosiče na bicykle, ako to majú v Amerike a tieto vozy vypravovať na linky, na ktorých je málo pravdepodobné, že by sa bicykel zmestil dovnútra.
Reakcia na: N/A #75:
ty nosis vsetko naradie vzdy so sebou? ?