Mesto sa znova pokúsi dobudovať tarifný systém vozidiel MHD

Nakúpiť sa majú označovače cestovných lístkov s čítačkami čipových kariet pre staršie vozidlá.

Po poslednom zrušení niekoľkokrát opakovanej verejnej súťaže na dodávku nových palubných počítačov a označovačov cestovných lístkov pripravuje mesto Bratislava ďalší pokus na dobudovanie tarifného systému vo vozidlách MHD v súvislosti s pripravovanou treťou etapou Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Tretia etapa umožní cestovanie v rámci IDS aj s jednorazovými cestovnými lístkami. Podľa pôvodného zámeru mali byť vo vozidlách nakúpených pred rokom 2014 vymenené staré označovače cestovných lístkov a palubné počítače za nové, ktoré by umožňovali akceptovať aj čipové karty. Vozidlá nakupované od roku 2014 už takýmito zariadeniami sú vybavené.

Podľa zverejneného predbežného oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania pôjde tentoraz o nákup autonómnych označovačov cestovných lístkov s čítačkou čipových kariet. Označovače by mali byť vybavené aj aplikačným softvérom, keďže sa nepredpokladá ich spolupráca so staršími palubnými počítačmi. Do starých vozidiel sa plánuje inštalácia po jednom takomto označovači. Zariadenia majú byť kompatibilné s označovačmi na železničných staniciach a vo vozidlách ostatných dopravcov v IDS BK.

Pôvodne mal byť nákup označovačov a palubných počítačov do starších vozidiel financovaný prostredníctvom eurofondov, avšak nákup sa pre opakovanie a naťahovanie verejnej súťaže nestihol zrealizovať. Aktuálne plánovaný "oklieštený" nákup bude mesto financovať zo svojich prostriedkov. Odhadovaná cena zákazky je 1,135 mil. €. Termín vyhlásenia a ukončenia súťaže zatiaľ nie je známy. Spustenie tretej etapy IDS BK sa predpokladá do konca tohto roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #19:
Lepsie slovo ma nenapadlo ?. Nemaju nahodou tie palubaky na to neaky skripty?
Reakcia na: medzernik #18:
"Dabuje"? ?

Problem nie je nahrat to, ale potom to spravne pustat do hlasicov.
Reakcia na: kecho #17:
Odpoved bola: Niesu peniaze. Neviem kolko stoji ta pani co to dabuje ale urcite to nestoji viacej ako 1000 euro mesacne. Aj tak uz ju maju zamestnanu. To je levnivost toto cista...
Reakcia na: medzernik #16:
ak bude odpoved z dpb, tak "na vine su cestujuci" 😉
Reakcia na: 810zssk #15:
Napisal som na odkaze pre starostu ci by bolo mozne aby sa tie hlasenia zlepsili. Zatial neodpisali. Aku odpoved myslite ze mam cakat?
Reakcia na: mhesk #14:
Hej, pretoze to bolo hlupo riesene - len tam natvrdo nahrali subor s hlasenim danej zastavky rozsireny o dany dodatok.
Reakcia na: medzernik #1:
S prestupnými bodmi to skúšali, keď električky začali rozprávať. Lenže potom električka idúca do mesta odporúčala na Račianskom mýte cestujúcim prestúpiť na električku do mesta, ale zamlčala prestup na autobusovú či hlavnú stanicu. Tak to radšej vypli. ?
Reakcia na: matus7532 #12:
A ty si myslíš, že EÚ úradník ich stráži, aby z nich náhodou niekto nevymontoval nejakú žiarovku?
Lenže aj električky aj trolejbusy sú platené z €Ú fondov ako obnova vozidlového parku, čím sa musia kus za kus vyradiť a je otázne či sa môžu brakovať, či by to nebolo porušenie pravidiel financovania.
Reakcia na: Jajcaj #10:
Aj vo všetkých 14 a 15Tr(M)kách. A že ich skončilooooo.
Keby to v DPB fungovalo tak, ako napríklad v spomínanom Brne, hlásiče z T3SUCS, ktoré sa teraz budú vyraďovať, by sa presunuli napríklad do starších kĺbových SOR-iek, ale v Bratislave toto asi nebude reálne. Mimochodom, hlásiče boli aj v nejednom kĺbovom TAM 272 A 180 po väčších opravách, kde skončili? ?
Reakcia na: medzernik #5:
Vacsina SORiek hlasic nema. Maju ho len tie s novym palubakom.
Reakcia na: Mike #7:
Možnosť c) je správne. Cestujúci použijú inú formu cestovného lístku. ?

Predsa nepošleme plne funkčný voz do vozovne iba kôli jednému blbému (najdôležitejšiemu) označovaču CL. Cestujúci si vytiahnu papieriky, voskovky a nakreslia si svoje vlastné lístky.
Reakcia na: slavius #6:
"a" je správne ?
Keď sa ten jeden označovať pokazí, tak potom pôjde vozidlo na poruchu alebo cestujúci zadara? 😉
Reakcia na: 810zssk #4:
Myslim ze hlasice v celkovej cene neboli zahrnute, vo vacsine autobusoch hlasenie je len je bud nefunkcne (SOR) alebo neskutocne stisene (Tatra T6A5, SOR 31Tr a hlavne Skoda 30T od ktorych by som cakal ze taketo nieco budu mat prvotriedne vyriesene)
Reakcia na: medzernik #1:
Take Brno mam pokial viem palubaky ako my a ovela viac funkcii.

Pokial to spravne chapem, rusi sa aj nakup hlasicov, cize este niekolko rokov zostaneme v praveku bez hlasenia zastavok vo vacsine autobusov. Viva la DPB.
Reakcia na: Valec #2:
Ach, pardon asi som myslel optimisticky ked som to cital ?. Tie hlasenia by sa zisli, v porovnani z prahou sme v tomto na smiech.
Reakcia na: medzernik #1:
Si to prečítaj ešte raz. Kupovať sa budú len označovače, nie palubáky. Mimochodom, tých viacero položiek by šlo aj so súčasnými, len by sa:
a) muselo chcieť,
b) muselo vedieť,
c) musel by byť záujem sa niekam posunúť a nebáť sa zmeny. ?
Hlavne nech to neni od spolocnosti Em-Test (ci ako sa to vola) najlepsie skusenosti s nou nemam. Ale co ja viem mozno by to nebola zla volba... Taktiez dufam ze v ramci novych palubnych pocitacov sa dobuduju aj hlasenia o viacej poloziek nez "nasleduje zastavka" (napr. kde su prestupne body, zmena pasma a pod.)