Súprava T3SUCS #7767+7768 dojazdila

Súprava električiek T3SUCS #7767+7768 bola po dopravnej nehode odstavená na vyradenie a do premávky už nezasiahne. Súprava mala nehodu s polievacím vozidlom na Vajnorskej ulici pred Zlatými pieskami na linke 4 dňa 7. júla 2015. Vzhľadom na dodávku nových električiek bolo rozhodnuté, že sa poškodená súprava už nebude opravovať.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 4004 #16:
Dakujem vam za minusky ?
Reakcia na: CraneMan #17:
Snívaš o niečom, čo už žiaľ v uliciach Bratislavy pravdepodobne nikdy nezažiješ v žiadnej trakcii v žiadnej podobe (aj tbus je ďaleká budúcnosť plná otáznikov). ?
Reakcia na: CraneMan #17:
No ked pozreme na bohatsie mesta ako Praha aj Vieden, stale im tam popri novych vozoch premavaju aj stare (eliny). Cize my sa nemusime tiez bat, ze nam z ulic zmiznu T3 ci T6. Avsak mohli by zmiznut len tie fakt najstarsie, najvrzgavejsie, najhlucnejsie, pedalove. Ked si spomeniem na Ikarusy tak to bol tiez riadny hluk, v lete uplne teplo, v zime uplna zima, rucok sa nedalo ani drzat 🙂 veterany asi iba na zrazoch ale nie v premavke. Peace
Reakcia na: Valec #15:
Súhlasím a stotožňujem sa s názorom, čo napísal 4004. Jednoducho viac sa mi páčia staré T3 a T6 ako nové Škoda Forcity, rovnako viac sa mi páčili Ikarusy 280 a naftové Karosy B741 a lepšie sa mi v nich cestovalo ako v dnešných SOR-och - dlhých či krátkych. Je to ale iba môj názor a musím uznať, že do dnešnej doby už takéto vozidlá nepatria a DPB sa na to pozerá aj z pohľadu cestujúcich, ktorí sa logicky v starých električkách a autobusoch už voziť nechcú. Ja len dúfam, že ešte pár rokov v premávke vozidlá typu T3 (hlavne s výzbrojou TV1) a T6 ešte ostanú. Stále som nezavrhol možnosť ísť pracovať ako vodič do DPB a preto by som rád tieto historické kúsky stihol. Nové škodovky sú síce pekné, to musím uznať, ale v skutočnosti ma nefascinujú tak, ako staré vozidlá od ČKD. Aj to bol jeden z dôvodov prečo som sa hlásil do DPB.
"Nie, za podivína začneš byť považovaný až vtedy, ak začneš povyšovať staré (dnes už žiaľ vraky) nad nové vozidlá"

Nie, ak sa ti pacia starsie vozidla viac, tak to znamena, ze mas iny, nepopularny nazor. ? Ja si nemyslim, ze T3 by mali byt v premavke navzdy, ale mne sa pacia ovela viac ako ForCity, a jazdu na T3ke si vzdy uzijem viac. O tom neni nic divne.
Reakcia na: CraneMan #11:
Nie, za podivína začneš byť považovaný až vtedy, ak začneš povyšovať staré (dnes už žiaľ vraky) nad nové vozidlá a dožadovať sa, aby zostali v premávke s cestujúcimi.

Vo vedľajších fórach bol link na článok o zraze historických nákladných vozidiel aj s krásnou fotogalériou. Myslím, že každý z prítomných si tie fotky rád pozrie, ale ani jeden by si nezmyslel, že začne podnikať s prevádzkou vozidiel LIAZ a Tatra 148 (a to aj napriek tomu, že tie vozidlá na rozdiel od niektorých z DPB vyzerali ako nové a nie ako keby sa prehnali frontom). ?
Reakcia na: tbus #13:
Poprípade stačí pozrieť, koľko sa bežne dožívali Karosy, Ikarusy, alebo aj T3ky v 80-tych rokoch.
Reakcia na: CraneMan #3:
Sa ti to fakt len zdá. Novšie vozy majú zvyčajne už aj dlhšiu životnosť. Už len preto, že toľko nehnijú ako "nezničiteľné" formany, karosy a ikarusy (ktoré boli buď ohrdzavené kde si sa pozrel, alebo boli už po 3 generálnej oprave). To že sa T3 a Ikarusy dožívali takého vysokého veku nie je kvôli tomu, že sú skvelé a nezničiteľné a úžasné, ale kvôli tomu, že dopravné podniky už prestali dostávať nové vozy na prídel, a obnovu vozového parku si museli riešiť sami (a lacnejšie vyšlo druhýkrát zgenerálkovať dožitý a zhnitý voz ako kúpiť nový)
Ja chcem späť konské povozy ? To bola veru spoľahlivosť!
Reakcia na: 4004 #10:
K tej poslednej vete: to je tu na imhd proste taký bežný štandard. Ak má človek rád históriu, na ktorej je odchovaný, tak je už hneď označený prinajmenšom za (slušne povedané) podivína.
Reakcia na: Petto #7:
Ale vozidlo nemusi byt SORka, aby to bol kram. Este je prilis skoro, aby sa vedelo ci 29/30T budu kvalitne vozy, lebo nie vsetky defekty sa objavuju hned zo zaciatku. Ak im nic neni, tak skvele.

Mozno nedostatok nahradnych dielov bol jeden z dovodov, ale to nevysvetluje, preco 4259 vydrzala 5 dni v premavke, alebo preco 1827, 1843 a 4222 su uz neoficialne vyradene. Nedostatok nahradnych dielov by skor vysvetloval, preco 4917 sa nepohla 6 mesiacov.

Ja nemam nic proti modernym vozidlam (MBCC je super voz, skoda, ze ich tu neni viac), ale nevidim dovod aby sa tu urazali ludia ktori maju radi stare vozidla.
Reakcia na: pharel #8:
V Rakusku sa take veci robia asi efektivnejsie. Minule som cital clanok, kde porovnavali udrzbu ciest v rakuskej dedine a slovenskej dedine (obe hned vedla seba pri Morave):
Rakuska obec vlozila 70k do udrzby ciest a cesty maju pekne, bez velkych dier.
Slovenska obec vysolila 140k do udrzby ciest a cesty su vsetky rozbite a derave.
Takze to neni len o tom, ze kto ma viac penazi, ale treba robit veci efektivne, cesty a kolajnice udrziavat priebezne, a nie opravovat vsetko az vtedy, ked to je v havarijnom stave...
Ako chalani, neporovnavajte nove a stare vozidla. To, ze nas DPB si v sutazi vybral SOR Libchavy na dodavku autobusov neznamena, ze kebyze sutaz vyhra iny dodavatel modernych autobusov, ze budu rovnake shity. Cize moderny autobus moze vydrzat dlho, avsak ide o to ako ho vyrobia no a SOR to dal asi na uplne dno nakladov a preto sa kazia ci uz busy aleto Tbusy. Bohuzial, tak funguju sutaze u nas, co chceme za najlacnejsie tendre 🙂 Ja sa napriklad stale pytam preco tie kolajnice nase sa tak casto kazia, krutia, lamu...? Opravia usek pod Lafranconi a do jedneho roka tam vidim poukladane dalsie kolajnice pripravene na opatovnu opravu/vymenu. Vo Viedni co som pobehal trate tak tam to so mnou nemykalo nikde ako na starej horskej drahe a to bude mozno tym, ze viac investuju penazi do kvality kolajnic a prac lebo to nerobia tendrami.
Reakcia na: 4004 #5:
NB18 a Skodovku 29,30T nemozes ani len porovnavat, okrem rovnakych sedadiel nemaju nic spolocne. A za nevypravovanim NB18 je viacero dovodov, nielen to ze stoja za velke H. Ak sa neobjednavaju nahradne diely, tak nemusi byt hned vozidlo nekvalitne.
Reakcia na: CraneMan #3:
Ja nie som turista, ale ak by som si mal vybrať medzi Ik280 a NB18, tak si vyberiem NB18. Ako platiaci zákazník mám nárok na to, aby som sa mohol viesť vozidlom na úrovni doby a nie historickým exponátom.

Mimochodom, dúfam, že tým Formanom stále jazdíš a nekúpil si si nejakú modernú škatuľu.
Reakcia na: S499.1023 #4:
Ak sa ti to nepaci, tak to necitaj. Nikto ta nenuti.

A teraz sa ta spytam - tebe pride fakt normalne, ze nova SORka 4259 vysla do ulic 5 krat a potom bola odstavena? Ze v Aprili museli sa vratit do premavky stare kinderka lebo prilis vela NB 18 bolo odstavenych? Ze 1827, ktory je 4 rocny autobus, je odstaveny skoro rok pre poruchu, a mozno bude vyradeny? MBCC nemaju tento problem, tolko vela vozidiel sa neodstavuje, a okrem 4917 ani nestoja tak dlho, tak problem asi nebude s modernimi autobusmi, ale so SORkami. Ci budu 29/30T taky odpad ako NB 18 sa este uvidi.
Typickí šotouši - všetko, čo je nové, je na 94ču. Bežte do riti, odsťahujte sa niekam na Kubu alebo ku Kimovi, tam si môžete užívať vykopávky až do smrti.
Reakcia na: Pe67 #2:
O tom pochybujem. Sa mi zdá, že dnes tak ako všetko, tak aj nové vozidlá, či IAD alebo MHD sa vyrábajú čoraz viac šlendriansky. 35 ročné električky dokážu v Bratislave jazdiť aj div že nie pod vodou, to isté aj staré Ikarusy 280. Iba by sa tu vyraďovalo jedna radosť, lebo veď vozový park je zastaralý, tak chceme vyzerať reprezentatívne pred tými piatimi turistami čo sem každoročne prídu. Že už ale autobusy typu SOR alebo Solaris sú šerble na pohľadanie už samozrejme nikoho netrápi. To isté sa obávam že o niekoľko rokov bude s týmito škodováckymi električkami. Škoda sa dosť zopsula za poslednú dekádu... Kým vozidlo Škoda Forman bolo jedno z najlepších vozidiel na akom som jazdil, tie dnešné nové oktávie a superby sú iba veľké škatule a vnútri málo miesta, o kufri nehovoriac.
Škoda. Bola to jedna z najlepších zrýchľovačových súprav. Nemohlo takéto niečo postihnúť šerble ako 7739+40 alebo 7735+36 ?(našli by sa aj iné). Úctihodných 30 rokov v premávke sa dožila táto súprava. Som zvedavý či budú po 30 rokoch (a či vôbec) 30,29T aspoň v takom stave, v akom bola 7767+68.
Nehodu s polievacím vozidlom? V Bratislave? Tak to musela mať sakra šťastie, vlastne smolu.