Do Bratislavy prúdia ďalšie autobusy SOR NB 18

Do konca leta príde spolu 25 nových kĺbových autobusov.

Bratislavský dopravný podnik obdržal v stredu 24. júna 2015 prvé dva autobusy SOR NB 18 City z ďalšej 25-kusovej dodávky. Vozidlá tejto série budú zaradené do vozovní Petržalka (4256+) a Jurajov dvor (2223+) a budú vypravované na linky, ktoré obsluhujú tieto vozovne. Dopravný podnik očakáva, že do konca júna príde spolu 10 nových autobusov a zvyšných 15 bude dodaných v letných mesiacoch.

Spolu tak bude DPB mať 150 týchto kĺbových autobusov. Prvé autobusy tohto typu boli dodané v roku 2010 a v súčasnosti mnohé z nich trpia vážnymi poruchami, pre ktoré dlhodobo nejazdia. Dopravný podnik si namiesto opravenia relatívne nových vozidiel prenajíma staré vozidlá Karosa z Banskej Bystrice. Očakávame však, že po dodaní aktuálnej 25-kusovej série sa prenájom autobusov z Banskej Bystrice ukončí a zároveň budú môcť byť vyradené aj autobusy značky Ikarus, ktoré už svojim vekom a technickým stavom nespĺňajú nároky dnešnej modernej dopravy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je uplně jedno kolik nových vozů za rok dorazí. S tím jak vypadají dva měsíce staré vozy vydrží v provozu tak maximálně rok ...
Reakcia na: JaSomTu #41:
Inak mas pravdu, v Budapesti kde chodia tie dlhne nove eliny tak na tom useku sa nikde neda odbocit dolava cez elektrickovu trat, vsade su tie betonove pologule medzi cestou a elektrickovou tratou a tym padom otacanie uplne nemozne. Ked sme chceli autom odbocit dolava, tak jedine obchadzkou (doprava medzi domy, opat doprava, opat doprava na hlavnu cestu a tam ak sa dalo tak dolava, alebo zas obchadzkou medzi domami - 3x doprava) :))) bolo to dost funny
Reakcia na: Ámos #39:
Čo má výstavba Vydrice spoločné s rekonštrukciou koľají na nábreží? Snáď tam nejdeme budovať ďalšie odbočky, ktoré budú spomaľovať električky (teda vraj nosný dopravný systém MHD)? Konečne treba odbočky rušiť, napr. pri river parku, ďalej odbočku zo Žižkovej smerom do centra a ponechať až 3. v poradí, ktorá odbáča smerom do centra mesta pri Fakulte telesnej výchovy a športu. Rovnako treba opačným smerom nechať len jednu odbočku, a to odbočku k hotelu Danube, kde by malo byť povolené otočenie. Hlavne nebudovať ďalšie odbočky cez koľaje.

PS: A dúfam že tam nepribudne 1-2 nové zástavky, jedna pre Zuckermandel, druhá pre Vydricu. Koľko zelene z nábrežia zas obetujeme?
Reakcia na: pharel #1:
cervena farba moze blednut aj vplyvom umyvarky.
Je otazne ake kefy DPB pouziva a ci dodrziava cyklus vymeny 30 az 50 tis umyti.
Reakcia na: JaSomTu #36:
Hm 300mil€ so far a niekomu je malo ? Nemas ty predkov z Grecka?

Lebo sa pripravuje rekonstrukcia trate od Americkeho namestia po Astronomicku a na Zlate Piesky.
Reko trate na nabrezi, je potrebne zacat robit az potom ked budeme vediet ako bude vyzerat Vydrica.
V katalógu vozidiel je už aj voz 2223, ale pri ňom je napísané, že bude vo vozovni Petržalka! Ktorý údaj je správny? Má mať čísklo 4261 alebo bude v Juráku?
Reakcia na: JaSomTu #36:
keďže bude linka 6 ja osm si myslel že bdue troška s aupravovať a možno aj viac aj nábrežie počas výluky.. ale to pochybujem
Reakcia na: Ámos #32:
Áno, mám ten pocit. A ešte k tým eurofondom. Pripravuje sa cez eurofondy rekonštrukcia električkových tratí KV po tunel. Nechápem, vážne nechápem, prečo sa zároveň nepripravuje rekonštrukcia električkových koľají od tunela po Šafárikovo námestie, ktorá by sa spustila hneď následne po dokončení etapy po tunel. Ušetril by sa tak minimálne ročný prestoj (reálne 2-3 roky kým sa naplánuje ďalší úsek reko a ukončí verejné obstrávanie-t.j.vytendruje správny dodávateľ). Mesto by tak malo obnovené koľaje v celej západnej Bratislave. Sa divím že ešte nepoužívame drevené kolesá pri Slovenskej "rýchlosti".
Reakcia na: Tangram #34:
Keď sa dodajú diely, ktoré boli odtiaľ vykanibalizované, tak sa môže kedykoľvek poskladať naspäť. Ale čo čakať od vedenia podniku, ktorý nepovolil náhradné diely, nezaujíma ho údržba, stopol nových vodičov a na Hrobonke nemá kto jazdiť...
Reakcia na: Mike #17:
Napr. taký 1827 z Trnávky sa dá ešte niekedy dohromady, keď sa píše, že bol rozobratý na náhradné diely? Oficiálne asi nebol zrušený, ale fakticky asi áno.
Reakcia na: 810zssk #28:
Ikarusy boli morálne zastaralé kvôli absencii nízkopodlažnosti už v čase nákupu. Inak tam nevidím rozdiel.
Teraz sú Ikarusy hlavne fyzicky zastaralé a žiaľ už aj Sorky, trošku skoro, aby v interieri boli kovové lišty držiace umakart úplne hrdzavé bez farby atď.
Reakcia na: JaSomTu #26:
skutocne mas pocit, ze bratislava malo doji a ide dojit eurofondy na dopravu???!
V prvom rade by mesto malo dať do poriadku cesty , lebo tento stav je katastrofa a čudujem sa, že sa tie busy ešte nerozpadli . To je malý zázrak .
Reakcia na: Mike #29:
Rok 2016 by sa dal aj hadam uhrat bez novych vozov. Ale v roku 2017 to uz sola neuhraju ak sa neodkupia "trebicske vysavace".
Hlavne by si už konečne mohlo toto vedenie mesta uvedomiť, že je potrebná PRAVIDELNÁ obnova vozidlového parku. Teda každoročne by malo prísť povedzme 20 kĺbakov, (2 15m vozy - na zváženie), 12 12m vozov a 5 midi do 10 metrov. A nech sa spraví tender a následne rámcová zmluva na viac rokov (ideálne počet zasahujúci aj do nového volebného obdobia) s tým, že každý rok budú prichádzať mnou uvedené počty. U autobusov na to je teraz relatívne dobrá šanca.

A nie ako doteraz že dlho dlho nič, a potom naraz 30, 40, prípadne 100. Lebo potom skoro naraz nabiehajú rovnaké km, teda naraz majú prehliadky, naraz im končí STK a pod..
Aj keď tieto hromadné dodávky sú skoro vždy žiaľ nutnosť, lebo už väčšina vozoparku je po životnosti..
Reakcia na: Jadran #23:
SOR splna vsetko co autobus v dnesnej dobe splnat ma. Ano, je to nizsia trieda, ale to na veci nemeni nic, je uz rozhodnutim dopravcu pre co sa rozhodne.

Oproti tomu Ikarusy su moralne zastarale vraky, ktore dnes nemaju co hladat v premavke inak ako v podobe historickeho vozidla.
Reakcia na: JaSomTu #26:
Lebo SOR este nema vela referencii na elektrobusy.
Reakcia na: Dave177 #10:
Na 28čku oficiálne dali 12 metrové spoje, opäť tam ale na polovicu ani nie po mesiaci behajú 10,5 metrové sory. Potešili by nové solarisy http://new-solaris.com/

PS: Prečo Bratislava, ak nemôže financovať z eurofondov busy, nezakúpi elektrobusy? To radšej budeme nakupovať z rozpočtu mesta busy, miesto toho, aby sme podojili eurofondy? Gréci, Španieli ako podojili eurofondy? Nevezme Bratislava, vezmú iní.
Reakcia na: Michal111 #19:
25 NB18 by bohate stacilo dalsi rok . Ked si vezmes, ze sa daco usetri aj skratenim L95 , hoc mozu zase pridat inde na intervale. Solarisy CNG by sa mohli pekne nahradit nejakymi hybridmi tak ako vravis.
Som zvedavy ako aj dopadne preklad 95tky a L1 na Bosakovej , kedze jedna ma(mala) dnes 7-8 a druha 8 interval mimo spiciek
Reakcia na: Jadran #23:
Ved to, a co ostatne casti modernej dopravy? Rovnejsie kolajnice, funkcna klima, zastavkove pristresky, digitalne tabule s odchodmi, bezbarierove prechody, novsie mapy liniek, integrovany system - uplny, moderne automaty na listky, ktore akceptuju karty a bankovky - viac ks, informacie na velkych prestupnych uzloch a zaujimavych miestach aj v anglictine (pamatam si, ze taky pokus bol na Trnavskom myte - kde to zdochlo?), oznamy o vylukach nenalepovat na sklo v novych vozidlach s obrazovkou ale vyuzit obrazovky na to, cistenie vozidiel, graficky krajsie schemy o vylukach a najblizsich terminaloch...a to som vela veci este nenapisal 🙂