"Tetris" opäť v pôvodných farbách

Po veľkej prehliadke vyšla z Ústredných dielní späť do premávky elektrická súprava T3S #7301+7302. Na oba vozne bol aplikovaný náter v pôvodnej farebnej kombinácii červenej, modrej a striebornej. Súprava niesla v uplynulom období od roku 2008 červenú reklamu Bratislava - Little Big City.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Celocerveny nater vychadza z nateru LBC, co bola reklama financovana mestom Bratislava. Je to podkladova farba pre reklamu, ktoru ani mesto ani podnik neboli schopne zabezpecit na viac ako niekolkych vozidlach. Nerespektuje linie vozidla, nerespektuje nic, je to vozidlo ponorene do cervenej farby. Ziadny dizajn, ziadna zaujimava schema. Nudne, nezaujimave, nevyrazne, tazko fotitelne - ked je priame slnko ide to bud do oranzova, alebo, ako je vidno aj na fotkach na Imhd, do fialovo-bordova. Este aj Slovak lines si cerveny lak doplnil polepmi. Ak nieco poukazuje na vychod, je to prave ten najlacnejsi a najjednoduchsi jednofarebny nater, ktory neda vozidlam vyniknut. Netvrdim, ze Bratislava nema mat nejaky korporatny lak, ale ten, co je tu momentalne je katastrofa.

A k lakovaniu K2S podla navrhu Peta3700 snad len jedna pripomienka, ze dvere nie su dostatocne zvyraznene oproti zvysnej ploche vozidla pre potreby slabozrakych.
Reakcia na: Peto3700 #18:
lepsie ?
tie dvere su otazne, kedze cast K2Siek ma predsuvne dvere, cast skladacie...
Reakcia na: Ámos #16:
Áno, nejak som si neuvedomil, že nad oknami je to už zahnuté, to by nevyzeralo dobre. Tak jedna decentnejšia verzia...

Reakcia na: 4004 #9:
myslim, ze prave z dovodu, ze K2S/T3S maju tmave determalne skla tak by to mohlo vyzerat dobre.
Reakcia na: Peto3700 #8:
torchu si moc natiahol ciernu v okoli okien. chcelo by to menej... ?
Ja si tiež myslím, že by mal byť jednotný náter. Alebo aspoň tak, že staré vozy by boli jednotne celočervené a nové také ako prichádzajú. Podľa mňa je nezmysel že napríklad takú T6A5 tu môžeme stretnúť v 3 rôznych farbách. Navyše tento náter je podľa mňa suverénne najhorší. Samozrejme je to môj osobný názor, ktorý nikomu nejdem nasilu vnucovať.
Reakcia na: CraneMan #12:
Súhlasím, že jednotný vozový park nie je až tak zaujímavý, ale malo by nas zaujímať i širšie hľadisko.
Jedna vec je jednotné vystupovanie firmy - dôležitý nástroj pre budovanie si dobrého mena (človek podvedome reaguje na farby, grafické stvárnenie, tvary... Prvá signálna sústava nepustí ?). Tu však korporátny dizajn DPB ani neexistuje - evidentne žiaden podnikový náter, žiadne riešenie prístupu k zákazníkovi (ako vyzerajú predajne PCL a ako sa tam správajú?), žiadna jednotná grafika (či už oznamy výluk, alebo vývesky zastávok). A to je práve to, čo sa mne osobne na tom celom nepáči.
Mohli by sme si povedať, že korporátny dizajn nie je to najakútnejšie, čo treba teraz riešiť, a svojím spôsobom je to pravda. Lenže je tu jeden dôležitý element - mestský urbanizmus. Pri plánovaní územia sa ťažšie navrhuje farebne vyvážené riešenie, ak máš okrem červenej zohľadňovať aj krémovú, striebornú, tmavomodrú, svetlosivú... A v existujúcej zástavbe to medzi tými kiki-riki reklamami, iksfarebnými stĺpmi a cukríkovými fasádami tiež nerobí dobrotu. (A preto to niektorí hyperbolizujú na ďaleký východ.)
Reakcia na: CraneMan #12:
Áno, je to určite prejav kultúrnosti, vyspelosti. Veď pošlime nejakého sprejera na každý voz, nech každý vyzerá rozdielne a nech si to turisti fotia 😉
Vážne sa pýtam, čo vám všetkým vadí na tom, že električky nemajú jednotný náter? Podľa mňa je to práveže pekné, že aspoň u električiek nájdeme dosť tej pestrofarebnosti, hneď to vyzerá krajšie a živšie a prirovnávať to ku krajinám vzdialeného východu mi príde dosť nemiestne.
Reakcia na: richardhudec #10:
Ale DPB nemá peniaze na grafika, aby mohlo byť všetko v jednej schéme (teda nie len vozidlá, ale aj oznamy....) ako v DPMK.
Ako sa písalo, náter je vec vkusu a k jednému vozidlu sa hodí ten, k inému onen. V každom prípade by sme sa nemali uchyľovať k tomu, že jeden vodič, ktorý má pridelené jedno vozidlo si vypýta taký náter, takú fabu sedadiel a červenú podlahu, iný má iné požiadavky a podobne. No a potom nám tu jazdia červené, červeno-biele, červeno-krémové, červeno-čierne a modro-sivo-červené električky a čudujeme sa, že to tu vyzerá horšie ako na bližšom či vzdialenejšom východe. Stačilo by sa ísť inšpirovať do Košíc, kde každé prelakovanie aj starého vozidla je už robené v novej farebnej schéme, každé nové vozidlo je tiež objednané v novej jednotnej schéme.
Ja si myslim, ze ForCity schema by vyzerala otrasne na K2S/T3S. Celocervene je stale dobre, ale cierne okolo okien uz nie.
Hm, nejde/ide vkladať obrázky do diskusie?
nater je ozaj vec vkusu, tak ako vacsine sa Kotas lubi, ja som na neho alergicky ? ale ta cerveno-cierna by ozaj mohla vyzerat velmi dobre
Aj keď sa niektoré nátery k jednotlivým modelom môžu hodiť viac a iné zase menej, nie je nič lepšie, ako keď má celý vozový park jednotný náter. Čiže mali ostať červené...
Reakcia na: Viko #2:
Tiez si myslim, ze mali tomu dat cerveno cierny nater a unifikovat to s prichadzajucimi elektrickami.
Cierne leskle okolie dveri a okien, zvysok na cerveno. Dokonca si myslim, ze by to vyzeralo lepsie ako inak vydareny povodny nater.
Reakcia na: Viko #2:
Ja som tomu rád, že sa DP vracia k pôvodným farbám električiek, lebo tie celočervené LBC nátery je humus a barbarstvo a nechápem ako to niekto mohol dovoliť.
Reakcia na: 4004 #1:
Vyzerá veru dobre (bratislavský Kotasov náter pokladám za vydarený), ale keď raz DPB prechádza na čisto červený vozopark, prečo narúša vznikajúcu jednotnosť prelakovávaním starších električkek z červenej späť na predchádzajúce farebné kombinácie?