Zmeny v cestovných poriadkoch autobusov (od 11.5.2015)

Zvyšuje sa počet cestovným poriadkom garantovaných nízkopodlažných spojov, na viacerých linkách sa menia aj odchody.

Od 11. mája 2015 vstúpia do platnosti nové cestovné poriadky autobusových liniek. Na linkách 24 26 28 66 67 70 84 87 96 99 192 801 a X13 sa v cestovných poriadkoch zavádza garantovanie všetkých spojov ako nízkopodlažných. Na linkách 32 63 65 74 90 a 91 sa rozširuje počet nízkopodlažných spojov. V prípade náhrady vypadnutých spojov záložným vozidlom alebo v prípade v súčasnosti akútneho nedostatku prevádzkyschopných vozidiel však nízkopodlažnosť garantovaná nebude. Ďalšie zmeny na linkách budú nasledovné:

  • Linka 20 – zavádza sa nový spoj o 23:20 z Opletalovej, ktorý na zastávke ŽST Devínska Nová Ves nadväzuje na vlak REx 2536 z Viedne s príchodom 23:14. Cestujúcim z Devínskej Novej Vsi, Dúbravky a Karlovej Vsi sa tak poskytne nové nadväzné spojenie. Pri ceste do Karlovej Vsi bude potrebné v Dúbravke prestúpiť na električkové linky.
  • Linka 23 – v popoludňajšej špičke sa interval mení z 20 na 30 minút, v rannej špičke počas školských prázdnin naopak z 30 na 20 minút. Zabezpečené bude tiež preloženie odchodov linky 23 a 123 z Lamača. Súčasne bude namiesto 10,5-metrových autobusov obsluhovaná 9,5-metrovými vozidlami.
  • Linka 24 – zjednotenie cestovného poriadku v pracovných dňoch školského roka a prázdnin.
  • Linky 28 – nasadené budú 12-metrové autobusy miesto 10,5-metrových.
  • Linky 66 a 67 – nasadené budú 10,5-metrové autobusy miesto 9,5-metrových.
  • Linky 83 a 84 – úprava večerných odchodov (preloženie linky 84 s linkou 99 aj 83).
  • Linka 87 – nasadenie výlučne 12-metrových autobusov.
  • Linky 91 a 191 – vzhľadom na opätovné nasadenie 12-metrových autobusov miesto kĺbových na linke 191 sa na oboch linkách v popoludňajšej špičke mení interval z 20 na 15 minút.
  • Linka 99 – zavedenie menej efektívnych obehov vozidiel – zvýšenie výpravy o 2 autobusy pri súčasnom znížení počtu spojov (zrušenie odchodu 5:51 z Ovsišťa v pracovných dňoch).
  • Linka 123 – úprava niektorých odchodov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viliam22 #53:
Na 74 sú iba cez víkendy ?
vcera 21 ikarus
dnes 84 ikarus
na 74 ziadne NP vozidlo nie je
No pekne, solarisy na 23 ?
Reakcia na: Marky124 #49:
Na nocaku sa nic nemeni. Kopa nocakov je prejazdom z garantovane NP poradia.
Reakcia na: Marky124 #49:
Neviem, ale veď prečo by nemohol byť aj na nočáku SOR? Nemusia tam dávať zrovna nové (od 2213 vyššie), ale keď môže Trnávka vypravovať na nočáky SORky (iné vlastne ani nemá), tak prečo by nemohla aj 2. DP?
Alebo, ako poznáme DPB sa bude garantovaná nízkopodlažnosť porušovať, tak ako sa dlho porušovala pri 98/11 (N34).
Takže nočák N33 už nebude prejazd z 96ky kedže 96 ostáva garantovane nízkopodlažná?
Reakcia na: Mike #46:
Trnávka ako po starom, či Petržalka? a vieme, či to bude v zadelení alebo súkromná služba? ?
Myslim, ze L37 by tiez prospeli kapacitnejsie vozidla, davnejsie tam sice vymenili SOR 10.5 za Tedom, avsak to bola iba kozmeticka uprava, poobednajsie spoje byvaju dost preplnene..
A ináč v noci sa obnovuje druhé záložné vozidlo, takže odteraz by už opäť mali byť všetky výpadky na nočákoch nahradené ?
Reakcia na: gejza #43:
Ono najplnšia chodí v úseku Maximilána Hella - Nevädzová a tam môže byť v špičke niekedy aj cez 20 ľudí..
Reakcia na: JaSomTu #42:
Ano je to jediná zastávka ,kde stojí 20-25 ludí čakajúcich na zastávke. Kludne posielaj fotky.
Reakcia na: Majo #41:
sú dni, keď je nás tam aj cez 10 ?
Pri Riviére čakajú tí ľudia smerom do Devína a DNV. Mám fotku aj z dneška, minimálne je tam 25 čakajúcich na zástavke do DNV, nie do mesta!!!! Zajtra to posielam mailom do DPB, tú 28-čku treba vážne zahustiť.
Reakcia na: gejza #40:
V 10-metrovom? ?
Reakcia na: Majo #37:
však by som sa ráno v takom veľkom Solarise na linke 66 bál ?
tou 23kou zabili... linka ktoru by som rad a casto vyuzival ale vzhladom na debilne intervaly a prakticky nulovu navaznost na cokolvek ine si to radsej preslapem peso medzi zst lamac a alexyho... hlavne ze rano to chcu este posilnit co vobec nema vyznam kedze v smere do mesta je tam aj tak taka zapcha ze rychlejsie prejdem z drobneho krizom cez zahrady poza bilikovu a tam nasadnem napriklad aj na 63ku...

za to 28ka pozitivna sprava - dufam ze bude menej tlacenia v case ked tym ludia cestuju na dlhace nakolko 133ka v tych casoch nepremava
Tento režim má byť len do začiatku júna, keď opäť budú rôzne rošády v zadeleniach ako aj vozidlách.
A s tou 23 to bolo tak asi 5 rokov dozadu, že poobede sa akurát vhodne naplnili B(N)9.5 v režime 3x za hodinu. Ale som zvedavý či to bude pridelená služba, ako predtým bývala na 23/2 stále #3550 s tým istým vodičom (rovnaká kombinácia ako je dnes 130/1).
Reakcia na: Author #19:
Na route 66 by som si Solarisy vedel predstaviť.
Reakcia na: diky #26:
123 vznikla kvoli Borom a stale si myslim, ze obsluzi viac ludi, pokial ide cez sidlisko, nez keby ho obchadzala cez Vrancovicovu
Reakcia na: Mike #31:
Mike, dobre vies, ze SU10 su na 30ke nie kvoli inym faktorom, ale kvoli aktivite o par kancelarii vedla Teba.. vdaka ktorej sa zakazala ich vyprava na 28. Inak, ano, su mensie ako 10,5m vozidla, presne o 3-4 ludi/vozidlo v zavisloti od (ne)sklopenia sedadiel, osobne som meral m2 podlahovej plochy oboch vozidiel a prepocitaval cez koeficient max 5os na m2..

A sprejazdovanie 23+123 po kazdom kole, teda z hladiska obehu divokej a pokojnej linky, vyriesi nielen prestavky na 23, ci problematicke rozsekavanie 23+23 na VW, ale konecne aj zmiznu z 23 prejazdy klbaku, ktory tam z hladiska kapacity urcite nebol potrebny..

A co sa tyka zadelenia 10ks SU10, bez ohladu na lokalitu, vzdy preferujem radsej jeden typ vozidiel na zvazku zopar liniek v jednom zadeleni ako aby kazdy na inej linke vykonaval 1 poradie, nech sa okrem DNV, Dubravky, Lamaca a centra ukaze aj v Lieskovci, Spalovni, Ruzinove, Dubravke, ci pri letisku..