Magistrát môže pokračovať v súťaži na opravu električkovej trate v Dúbravke

Úrad pre verejné obstarávanie rozhodol, že bratislavský magistrát môže pokračovať v súťaži na zhotoviteľa električkovej trate.

Úrad pre verejné obstarávanie rozhodol, že bratislavský magistrát môže pokračovať v súťaži, ktorá má vygenerovať partnera mesta pre opravu električkovej trate v Dúbravke v úseku Hanulova – Pri kríži. Úrad svoje rozhodnutie odôvodnil tým, že námietka týkajúca sa nastavených kritérií vznesená jedným z uchádzačov bola stiahnutá a samospráva tak môže obnoviť proces obstarávania. Ide o súťaž, vďaka ktorej bude komplexne modernizovaná trať, pričom sa zvýši nielen bezpečnosť cestujúcich, ale aj prepravná rýchlosť. Predpokladaná hodnota zákazky je na úrovni 10,5 mil. eur bez DPH. Okrem električkového telesa, koľajníc, bude súčasťou komplexných opráv aj výmena trakčného vedenia, zastávok i prístreškov mestskej hromadnej dopravy. Stavebné, rekonštrukčné práce sú naplánované na obdobie 5 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy.

Slovenská metropola v roku 2014 spúšťa viacero projektov, ktoré pomôžu rekonštruovať električkové i trolejbusové trate, rozbehnuté aktivity mesta smerujú do modernizácie výrazne zastaranej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce Bratislava podľa primátora Milana Ftáčnika podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej, a spustené projekty majú prispieť k zvýšeniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. Projekty môže magistrát realizovať vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie, vláda SR bude znášať 10% nákladov a samospráva  5%. Okrem dúbravskej radialy bude rekonštruovaná tiež električková trať smerujúca na Hlavnú stanicu (Radlinského – Kyčerského).

Pomoc Európskej únie aktívne využíva magistrát aj na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici (v skutočnosti v tomto prípade šlo iba o rekonštrukciu existujúcej trate - pozn. red.). Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).

O stave obstarávania a príprave projektov informoval Ľubomír Andrassy, riaditeľ kancelárie primátora.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rubber38 #23:
Ved ono by nebolo zle keby sa zatrojovala 63 v useku Tesco Lamac - Avion a spravil tam nejaky normalny takt. A bol by to tiez dalsi podnet na reorganizaciu linkoveho vedenia v zapadnej casti mesta (Lamac, Dubravka, Devinska Nova Ves, Zahorska Bystrica) kde to treba ako sol.
Reakcia na: TomJ #21:
No, ale za predpokladu, že bude vybudovaná TT na Brnianskej, tak tam niečo bude musieť jazdiť. A pravdepodobne, ako náhrada za nejakú zrušenú (skrátenú) A-Bus linku. Preto ten nápad s L21 (ale inak uznávam tvoje argumenty). Inak si viem predstaviť len zrušenie L63, resp. jej nahradenie T-Busmi v celom možnom úseku... A TT v Petržalke sa zatiaľ plánuje len po Ovsište, čo by L68 rozhodne ohroziť nemalo. Aspoň nateraz, kým sa TT nepredĺži, resp. nerozvetví.
Reakcia na: Error 0x007 #19:
TT cez most SNP myslím ísť nemôže. Celkovo sa obávam vybudovania TT trate do Petržalky, hlavne ak tam bude nejako nekoncepčne ukončená a odnesie si to nejaká a-bus linka (asi 68). Ja by som navrhol predĺženie linky 210 do Petržalky a ako doplnok by mohla byť nejaká linka z Prievozu do Petržalky (hoci neviem, či by taká linka mala zmysel).
Reakcia na: Rubber38 #20:
Linku 21 je nezmysel skracovať. To by vyvolalo väčšiu vlnu protestov ako keď zrušili 22 a 34. Ja som síce zástanca prestupného systému, ale rušiť využívané priame spojenia je podľa mňa hovadina.
Reakcia na: Error 0x007 #19:
No jasné že by musela byť L83 posilnená. A trolejlinku by som si vedel predstaviť na trase Ovsište - AS Mlynské Nivy - Šancová (preklad s L210) - Pražská - Hroboňova - Lovinského. Lovinského je síce dosť o ničom cieľ, ale umožnilo by to zrušenie tej hlúpej L64. Príp. by som si namiesto odbočky na Hroboňovu vedel predstaviť pokračovanie po Brnianskej na TESCO Lamač s tým, že by v danom úseku nahradzovala L21, ale to potom nemám predstavu o intervaloch dotknutých liniek...
Reakcia na: Rubber38 #13:
Tak pardon, to som nevedel ?

Co sa tyka nahradenia L84: neviem ci by nebolo nutne v tom pripade posilnit L83, kedze trolejbusova "84" by isla dost inou trasou. Hlavne by si ten trolejbus nepotiahol az do Dubravky, zakze by bolo bud treba posilinit L83 alebo dat tam nejaku kratku linku (ako ex L34) co tiez neni moc koncepcne.
Co sa tyka nahradenia L184: Je to ucelova linka pre studentov, neviem ci je mudre tuto linku nahradit trolebusom, hlavne kedze trolejbus nemoze predbiehat iny trolejbus a tym padom by musel vsade zastavovat.

Je mozne potiahnut TT cez Most SNP? Lebo v tom prpade ma napada zatrolejovanie L83/84, kedze v useku Hodzovo namestie - Tesco Lamac jazdi resp. bude jazdit pod vedenim ?
Reakcia na: Rubber38 #17:
A kde zozenies peniaze na Schlosserov tunel, most Kutlikova, trat do Wolfsthalu a dalsie chutovky? Ja nehovorim ze to mame zajtra stavat. Ale ta trat je potrebna a koncepcne dokumenty by s nou mali ratat do buducnosti. V Bratislave sa planuje stylom "na 5 rokov dopredu a dalej je nam to jedno" uz nejaku dobu a pozri kde sme skoncili.

Trat po Prazskej je podla mna jeden z tych realnejsich projektov. Stala by vela, ale mala by aj obrovsky prinos (ak by bola rychlodrazna a nie Petrzalka Style s Vmax 50km/h).
Reakcia na: 810zssk #16:
No, ja súhlasím, že by to úžasne pomohlo, ale na to proste nezoženieš peniaze, nie na tak náročný úsek. Neviem si predstaviť, kadiaľ by to vlastne viedlo, ak by to nebolo celé zakopané. To je proste síce ušľachtilý, no v blízkej budúcnosti nerealizovateľný zámer. Mne skôr vadí absencia projektov typu TT Patrónka - Dlhé diely, alebo ET Dostojevského rad - Karadžičova - Záhradnícka, ktoré by sa (teoreticky) mohli zrealizovať aj za súčasných možností mesta
Reakcia na: Rubber38 #15:
V pripade Apolla samozrejme suhlasim ze to je pase. Ale na trati Hlavna stanica - Patronka - Dubravka sa zasadne nezhodneme, s tou by sa urcite nemalo pocitat a je hlavnou chybou zadania generelu dopravy ze tam uvedena nie je.
Reakcia na: 810zssk #14:
To je už druhá vec... Treba však vychádzať z reality, a teda si nevymýšľať nejaké v prípade zrealizovania síce užitočné, no dnes prakticky nereálne projekty typu šalindráha Harmincova - Patrónka - Hlavná stanica. Na podobné špekulácie nudiacich sa žiakov ZŠ by mala byť samostatná téma v diskusnom fóre 😃 Viď napr. ten spam v diskusii o Petržalskej električke
Reakcia na: Rubber38 #13:
Mimochodom, za to Apollo by si tiez Durkovsky zasluzil prefackat, tam mala byt MINIMALNE priprava na elektricku.
Reakcia na: Error 0x007 #12:
Most Apollo pre šalinu nie je koncipovaný. TT navyše nie je až tak zbytočná, mimo iné by napr. by napr. umožnila zrušenie tej nekoncepčnej L84, resp. jej nahradenie trolejovou linkou cez centrum, takisto aj L184 by mohla byť nahradená trolejmi. O potenciálnych možnostiach ďalšieho rozvoja TT v Petržalke nehovoriac. Je to určite jeden z najviac nápomocných projektov predlžovania TT v posledných rokoch
To si robia akoze dobry den? Povodne som cital ze "modernizacia" ma trvat 90 dni (cize 3 mesiace), pred nedavnom to boli 4 mesiace a teraz uz 5 mesiacov?

A co sa tyka TT Kosicka - Bosakova: mesto by uz malo prestat pretlacat take nekoncepne projekty, ktore dopravu iba zhorsia. Ked uz tak by mali zatrolejovat cele linky a nie vymyslat taketo hovädziny, ktore akurat potesia iba sotousov. Aj tak by som trolejbus radsej videl v zapadnej kopcovitej casti mesta a zato cez most Apollo kapacitnejsiu elektricku.

Re #11 mark: "je to kvôli lepším prestupom električky a TT" ? Este raz si precitaj co si napisal ? Trolejbus nijak nezlepsi prestup na elektricky v porovnani s autobusom, a hlavne neda sa prestupit na Trolejbusovu Trat ?
Reakcia na: majak #7:
oni konkrétne pripravujú trať tesco lamač-avion... iba, od tesca lamač-lamaču neviem čo pôjde asi nič 😃, TT košická bsáková, pravdepodobne nahradenie nejakej linky, alebo oslabenie,,, je to kvôli lepším prestupom električky a TT
Mohli ju aj zatravnit, ale co uz... a tie svetelne tabule s odchodmi elektriciek by som neriskoval davat na zastavky. Este nie sme tak daleko, aby sme nedemolovali svoje okolie.
Reakcia na: majak #7:
1. Nie, Lamac - Avion je spravne, mysli sa tym zatrolejovanie 63ky.
2. Ako s tym suvisi elektricka? Ta predsa pojde po uplne inej trase.

Inak ta tbus trat podla mna nie je prave vyhra, lebo to zas skonci zrusenim nejakej linky (zrejme 68) bez normalnej nahrady.
asi musia projektanti vykazovat nejaku cinnost aby to bolo "kóšer"
lamac-avion? to nechapem... akoze asi lamac-patronka chceli povedat na magistrate...

a apollo-bosakova> no to je dost odveci - zbytocnost... hlavne ked sa pripravuje do petrzalky elektricka
Reakcia na: Pilgrim #4:
Pan si aspon precital clanok? Mas tam jasne uvedene preco sa zatial nerobi.