Prvým z nich bol malý elektrobus EVC - Rošero First.
Dopravný podnik Bratislava počas niekoľkých dní skúšal elektrický minibus EVC - Rošero First FCLLI. Prezentované vozidlo predstavuje elektrickú verziu 8-metrového mestského minibusu First FCLLI slovenského výrobcu minibusov Rošero-P. Minibus prepraví maximálne 30 cestujúcich, z toho 19 sediacich.
Elektrický pohon minibusu v podobe asynchrónneho trakčného motora s max. výkonom 100 kW dodala česká spoločnosť EVC Group. Vozidlo na jedno nabitie prejde podľa výrobcu približne 190 km. Zdrojom energie sú Li-Pol akumulátory, ktoré na plné nabitie potrebujú cca 8 hodín, v prípade rýchlonabíjania sa akumulátory nabijú do 1 a pol hodiny.
Vozidlo predstavili zástupcovia výrobcu, hlavného mesta a dopravného podniku novinárom v stredu 12. februára. Elektrický minibus mohli cestujúci v Bratislave vyskúšať vo štvrtok 13. a v piatok 14. februára 2014 na linke 130 (Vojenská nemocnica - Lamač) a počas víkendu 15. - 16. februára popoludní na linke 41. Vozidlo bolo deponované v trolejbusovej vozovni Hroboňova, kde prebiehalo aj jeho nabíjanie.
Okrem elektrobusu EVC - Rošero by sa v dohľadnej dobe v Bratislave na prezentácii mali objaviť aj elektrobusy čínskej značky BYD (dvojdverový a neskôr aj trojdverový) a uvažuje sa aj o testovaní elektrobusu Siemens/Rampini z Viedne. Mesto Bratislava testovaním elektrobusov podľa primátora napĺňa memorandum o rozvoji elektromobility podpísanom v roku 2013 so Slovenskou asociáciou pre elektromobilitu. S nákupom elektrobusov pre MHD však mesto v dohľadnej dobe nepočíta pre vysokú finančnú náročnosť takejto investície, urobilo by tak iba v prípade finančnej podpory zo strany EÚ.
Dopravný podnik Bratislava naposledy testoval elektrobus v roku 2011, kedy mal zapožičaný elektrobus SOR EBN 10.5 z Vysokých Tatier.