Električky by mali menej škrípať aj pri tuneli

Dopravný podnik tam dal nainštalovať mazanie električkových kolies.

Hlučnosť električiek spôsobená trením kolies o koľajnice v oblúkoch na Skalnej ul. aj na nábreží pred električkovým tunelom by sa po jeho znovuotvorení mohla znížiť. Dopravný podnik dal v oblúkoch pred oboma portálmi v priebehu apríla 2013 osadiť niekoľko mazacích bodov, ktoré by mali zabezpečiť tichší prejazd električiek oblúkmi. Či budú električky prechádzať týmto úsekom tichšie, ukážu už najbližšie dni.

Rovnaké zariadenie bolo v závere minulého roka nainštalované aj v Karlovej Vsi v oblúku Riviéra. Jeho prínos je však otázny, nakoľko škrípanie električiek pri prechode oblúkom je najmä v poslednom období výrazné. Problém pravdepodobne spôsobuje mazanie nesprávneho miesta na koľajnici (v žliabku, namiesto hlavy koľajnice).

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes som šiel pionierskou, nebola to vlastne až tak fajnovka. ale za to môže tie naše frézovacie pevné osy náprav...

lafranconi river je dosť terénny úsek. koľaje su nerovné, hrbolaté, geometrie..
Už len ako znížiť hlučnosť na priamej trati- od River parku po Lafranconi je to neuveritelne...
Pár vozov má mazanie, ale funkčnosť bola len v minulosti už to nikto neplní. A v oblúkoch mazanie tiež asi nie je dopĺňané. V oblúkoch u nás to nie je výhra, mazivo si myslím že ba malo byť v žliabku - kolesa s opornicou koľaje. Pravdou je že pevné osy náprav a ešte aj v kombinácií s rázvorom náprav na podvozku nerobia dobre oblúkom. A mazivo ktoré tam je sa vyprská na hlavu koľaje a to už je dosť zlé. Tiež v kombinácií s popieskovaním tam vznikne pekný bordélik. Prevodovky tiež tečú, to je vidno po meste.
Na pionierskej bol už nanič oblúk, ale od kedy ho upravili - zmenili jemne polomer, klopenie zostalo, rýchlosť je konečne normálna - 40 tak je to fajnovka.
takže trebalo by kvalitne napraviť oblúky a potom zvážiť mazanie, ktoré ale vieme načo slúži... ako písal amos v 2. príspevku
Reakcia na: Quakeman #10:
... by ten olej mohli nejakými žliabkami alebo čím presmerovať, nech maže tie kolesá 🙂
Reakcia na: Rossik #8:
To nieje tá kvapalina ,to je olej s presahujúcich prevodoviek električiek. ? ? ? Zdar ekológia!!!
neviem prečo musia mazať koľaje práve pri tej čiernej stavbe
Hmm, nebude nahodou ta mazacia kvapalina zasa potom kvapkat na dlažbu a vytvarat napr. na obchodnej pekné čierne skvrny v strede kolajníc? A stavím sa, že ani tá zatrávnená trat v ruzinove ju nemá moc v láske... Nedá sa to vyriešiť nejak inak???
Reakcia na: Andreas.Papak #3:
Na niektorých vozidlách je to namontované napríklad T3P ,len či to vôbec funguje.
Riešení je viacero,podľa toho čo chceme riešiť či hluk pri prejazde oblúkom alebo opotrebenie koľajníc,či oboje.Napríklad riešenie hluku http://www.sklenar.cz/kolejova-doprava/stacionarni-mazac/stacionarni-mazac-protector%C2%AE-tor/4/27.html
Reakcia na: Quakeman #4:
Aké je riešenie teda podľa teba?
Takže opotrebenie koľajníc sa zaiste nezníži ale zvýši lebo vznikne brúsna pasta s piesku a mazacieho prostriedku.Ale aj hlučnosť sa nezníži lebo tá vzniká hlavne na temene koľajnice pri prechode dvojkolia oblúkom ktoré nemá diferenciál a preto sa prešmykuje , tam je hlavný zdroj hluku a nie v žliabku koľajnice!!! ? ? ?
Keďže takýchto bodov, kde by sa zišlo dať mazacie body je neúrekom (prakticky každý prudší oblúk), nebolo by možné montovať mazanie priamo na vozidlá?
Reakcia na: Solider #1:
To uz netreba, peniaze boli preinvestovane, mazanie oblukov mame, z planu sa to moze vyksrtnut. to ze je to nefunkcne, nikoho nezaujima.
Prínos je značný, ale náplň treba aj dopĺňať.