Nové autobusy Mercedes CapaCity prišli do Bratislavy

Počas prvého decembrového víkendu boli do Bratislavy dodané ďalšie nové kĺbové autobusy Mercedes-Benz CapaCity. Ide o prvé z 15 kusov nových autobusov, dodávka ktorých bola vysúťažená ešte za predchádzajúceho vedenia dopravného podniku. Financovanie nových autobusov je zabezpečené prostredníctvom úveru. Dopravný podnik tak bude vlastniť spolu 41 kusov veľkokapacitných autobusov typu CapaCity.

Nové autobusy budú zaradené do premávky po vybavení všetkých potrebných formalít a inštalácii informačného systému v priebehu januára 2013.

Počas tohto roka dopravný podnik zakúpil spolu 20 kĺbových autobusov SOR NB 18 a 15 kĺbových autobusov Mercedes CapaCity, čím sa nateraz ukončili dodávky všetkých vysúťažených autobusov. Naopak, z vozidlového parku bolo v priebehu roka 2012 vyradených spolu 24 prevádzkových autobusov, z ktorých 20 bolo kĺbových.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #46:
za poslednou napravou v NP busoch (na strane sofera) je vsade problem si sadnut ci Solaris ci Tedom ci Citelis. Aspon Nemci (MAN,Setra, Mercedes) to vyriesili o cosi lepsie a davaju tam sedadla bokom. Bratia Česi tam ešte v NB rade nabuchali 1 rad sedadiel,ale len pre ludi do 180 cm na výšku 😃 - sedadlo pred vežou pri okne. Daný rad sedadiel sa dá nazvať aj ako "vysokohorský" či "na 2.podlaží". ?
Reakcia na: Ámos #40:
No ak im je zaťažko dať normálny kĺb na úrovni doby aby sa v ňom dalo stáť, tak radšej som ticho...

Čo sa týka nášho 15m Solarisu, tak ja nemám kdekoľvek problém si nacpať nohy, dokonca ani vzadu. ? Škoda je to, že 15m sa nekupovali z racionálneho dôvodu ale z toho, že Zacharovi prdlo v bedni a museli byť 15m busy a ešte k tomu vynikajúca cena, tak na to už katolícky maniak, ktorý sa ulakomí aj na jed v akcií naletel kompletne. Škoda, že sa reálne nepočíta s 15m vozidlami u autobusov a aj trolejbusov, určite by sa zišli viac ako 10,5 kraviny, ktoré nevyjazdia službu na plnú nádrž na niektorých linkách a k tomu oproti 12m prinášajú úplne zanedbateľnú úsporu, ba dokonca skôr sú na škodu iba. Rozdiel 9,5m a 12m vozidla je postačujúci.
Reakcia na: 810zssk #45:
pre toto http://kdmt.uniza.sk/files/podklady/MHD/Solaris_Urbino_15/su15_03.jpg
a pretoze nad dvojnapravou nie je dost miesta a tak sedacky su takblizko, ze sediet tam 4 je utrpenie. a to nie som nejako vysoky (187cm)
Reakcia na: Ámos #42:
Napisal si ze sa ti nepacia tie stvorky a zadne sedadla. Ja sa pytam co je na nich zle?
Reakcia na: Valec #43:
heh, veru. tam to bola uplna stupidita kedze sa nejedna o NP bus. zrejme to Karosa urobila pre jednoduchost vyroby a rabaty pre objednane mnozstva.
Reakcia na: Ámos #40:
"Citybusy mali tiez take male klby"
A dáš foto B961tky. ?
Reakcia na: 810zssk #41:
napisal som to tam!
Po druhe dvere fajn. Dalej katastrofa.
Reakcia na: Ámos #40:
Co je zle na rozmiestneni sedadiel v Solarise? Podla mna je dost vydarene...

Credo uz myslim SORky nevyraba.
Reakcia na: ophis #39:
3 SOR pouziva evidentne strasie typy klbov.
Citybusy mali tiez take male klby http://www.citybus.cz/fotodatabaze/upload/Praha/interier.JPG
zrejme kvoli cene. vybehove typy su vzdy lacnejsie ako nove.
2. problem s umiestnenim sedaciek, maju vsetci vyrobcovia, snad okrem mercedesu. O citelise vraviet nemusim, posledna lavica v solarise je legendarna, rovnako ako stvormiesta nad zadnymi napravami.
Rovnaky projekt ako SOR sa vyraba v Madarsku pod inou znackou.
SOR má nevýhodu v tom, že :
1. V časti na státie má tie tri sklopné sedačky
2. Hlúpo si rozrátali umiestnenie náprav a dverí, čiže vo štvorke pri kĺbe je málo miesta na nohy, rovnako aj tam kde sú sedadlá pri dverách. 2. a 3. dvere mohli mať kľudne pri sebe, teda priamo pred tým veľkým priestorom na státie. A namiesto štvorky mohli mať "trojku" že by dali pri kĺbe namiesto dvoch sedadiel iba jedno pozdĺžne, čiže mohol tam by väčší priestor.
3. "Unikátne" riešený kĺb, asi v zmysle hesla : "nepočíta sa ako miesto na státie", postavia sa tam štyria a je "vybavené".
4. Vo vlečke bez klasického miesta na státie oproti tretím dverám aké poznáme z kĺbových Karos, Ikarusov 4xx, MBCC, Citelisov.

Body 1., 3. a 4. sú celkom ľahko napraviteľné do budúcna. Bod 2. poukazuje na čistý amatérizmus tých, ktorí sa na vzniku tohoto autobusu podieľali. Mimo to, vôbec by ma neprekvapilo, keby už dopredu existovala dohoda o tendroch na 4-dverové 12m a 5-dverové 18m vozidlá, menší priemer kolies, že toto sa bude vyrábať a politickí nominanti po DP budú na týchto parametroch stavať tendre. SOR je iba projekt šitý na mieru, ktorý nemá v zahraničí šancu, rovnako ako 861 z dielní úžerníkov ŽOS Vrútky.
Reakcia na: Petto #37:
už len dúfať že sa stane zázrak ?
Reakcia na: petoo #36:
Chystaj sa najhoršie , ešte stále mozu pribudnut dalsie (50-70ks) v podobe trolejbusov , no to potom mozme ist rovno posilnovat interval na 201,202,(208).
Reakcia na: kecho #35:
presne tak nie je nič horšie ako Shor 18 shity napríklad na 83-ke , kde sa už na druhej zástavke nedostaneš ďalej do busu ako medzi dvere , nie je nad ❤ ikáče a ❤ vrakosky ?
Reakcia na: Mária10 #33:
keď je narvatý bus, tak radšej mať kĺbovú vrakosu ako pomstu z libcháv 😉
Reakcia na: Mária10 #33:
Na L34 urcite nie a na L83 jazdia okrem jedneho vacsinou nove ?
Tak len dúfam, že tie staré herkličky, čo jazdia na linke 83 a 34 budú čoskoro vymenené za nové autobusy.
Reakcia na: kecho #31:
Jezisi, nemozes hladat logiku za nakupom niecoho co je v konecnom dosledku aj tak len tunel 😉
Reakcia na: 810zssk #30:
a nechceli pre evidenciu to počítadlo pri dverách pri nových vozoch čo sa budú tendrovať?
Reakcia na: matt11 #29:
"Evidencia"
Reakcia na: doubleA #27:
no tak to ked budem musiet stale prikladat listok pri kazdom nastupovani tak uz teraz malo pohodlna mhd bude este menej a nepriklada to ludi do mhd. Aky ma zmysel, ze niekto prilozi napriklad ISIC, kde ma 30 dnovy PCL? Vie mi niekto povedal naco to existuje, inak v neikorych mestach aj na zapade toto existuje a pride mi to fakt blbost. Ake je vobec jedno jedine pozitivum toho? Ked aj tak chodi revizor.