Sci-fi: Aj v MHD sa objavili druhy z radu primitivátov

Dobrovoľní a profesionálni ochrancovia prírody pri pozorovaní bratislavskej džungle zistili, že v prostriedkoch MHD sa masovo vyskytujú predtým nevídané živočíšne druhy, patriace do radu primátov a primitivátov.

Prvým z nich je bezdomovec smradľavý (nullodomus foetidus). Podobá sa na človeka vo veku 50 a viac rokov. Vyznačuje sa silným zápachom, často po výkaloch, ktorým odpudzuje ľudí zo svojej blízkosti. Nachádzame ho takmer výhradne na miestach na sedenie. Hoci jeho výskyt nie je obmedzený na niektorý druh vozidiel, najnebezpečnejší je vo vozidlách s čalúnenými sedadlami, pretože vďaka utajeniu jeho močových stôp na sedadlách nebezpečenstvo pretrváva i po jeho vystúpení alebo vyhodení.

Ďalším je batohovec bezohľadný (sarcinus immodestus). Podobá sa na človeka vo veku 13-25 rokov. Jeho charakteristickým znakom je batoh ľubovoľného rozmeru na jeho chrbte, ktorým zaberá priestor a vráža do okolostojacich. Vyskytuje sa v celom priestore vozidla. Navonok sa mu podobá batohovec normálny (sarcinus normalis), ktorý však nie je nebezpečný. Jeho batoh má zvyčajne veľké rozmery. Vyskytuje sa na miestach, kde ľuďom nevadí, napríklad na zadnej plošine električiek alebo v kĺboch vozidiel, obrátený zásadne čelom do priestoru vozidla. Naproti tomu batohovec vrtivý (sarcinus circumagis) je ešte nebezpečnejší, pretože javí známky nepokoja a obracia sa sem a tam, takže frekvencia vrážania batohom do okolostojacich je podstatne vyššia.

Prídverník zanovitý (adianuamus obstinatus) sa od batohovca líši jednak tým, že nemusí (ale môže) mať batoh, jednak svojím rozšírením. Vyskytuje sa výhradne v bezprostrednej blízkosti dverí a zanovito odmieta tento priestor opustiť.

Posledným novopozorovaným druhom je akciovník sivý (remissius caesius). Názov je odvodený od farby srsti na hlave, ktorá však môže byť u samíc kombinovaná s ľubovoľnou inou farbou, a od toho, že za potravou či inými potrebami je schopný putovať cez celé mesto, ak sú čo len o korunu lacnejšie. Vyskytuje sa najmä na miestach na sedenie, ktorých sa razantne dožaduje. V Bratislave či vo svete boli popísané dokonca i prípady fyzického útoku s pomocou dáždnika či barly. Tento druh má dve zaujímavé vlastnosti. Hoci sa jeho jedince zdajú byť slabšie, ba až vetché, snažia sa pretlačiť do vozidla i proti silnému prúdu vystupujúcich. Pozorovaná schopnosť ich pohybu mimo vozidiel je podstatne vyššia, ako vo vozidlách.

Okrem batohovca normálneho sú všetky popísané druhy nositeľmi nebezpečného bacilu, prenášajúceho chorobu zvanú nasranosť. Zatiaľ nie je známa žiadna spoľahlivá metóda boja proti nim.

Nové filmy z produkcie Dépéwúdu

Ani z voza, ani na voz - Dramatický príbeh zobrazujúci situáciu, ktorá môže nastať, keď sa pokazia na vozidle dvere.

Nuda v Blave - Psychologický film zachytávajúci pocity vznikajúce počas ranného čakania na zastávke.

Modrý zamat - Dokumentárny cyklus o "self-made" výzdobách na kabínach vodičov.

Kameňák - Súťaž o linku jazdiacu po najhorších cestách.

Tanec s vlkmi - Bláznivá jazda cez oblúky a výhybky v zadnom vagóne súpravy 2x T3.

Slovenská protiteroristická jednotka

Slovenská vláda, tvorená prevažne kresťanskými stranami, sa na koaličnej rade dohodla na plnom rešpektovaní zákona Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom. Konštatovala však, že Pán Boh nestanovil, aký tvrdý ten chlieb môže byť. Na základe toho rozhodla, že Slovensko sa teroristickým hrozbám bude brániť vycvičením vlastnej teroristickej jednotky. Hlavnou silou budú samovražední piloti. Nálety budú cvičiť najprv na kaviarni Bystrica a neskôr na Michalskej veži. Vzhľadom na výšku prostriedkov vyčlenených ministrom financií budú lietať na motorových rogalách. Kvôli ochrane životného prostredia budú rogalá prebudované na plynový pohon osvedčenou firmou STARá KOrózia.

Ďalšou zložkou jednotky budú samovražední cestujúci. Ich výcvik v samovražedných útokoch bude spočívať v nastupovaní do prehnitých autobusov Ikarus 280 a 283.

Tajnou zbraňou teroristickej jednotky budú slovenskí samovražední cyklisti, nazývaní podľa štýlu jazdy (spojeného s ignorovaním dopravných predpisov a zdravého rozumu) kadze-tadze.

Premostenie Dunaja

Petržalská električková pomalodráha (známa ako PEPka) nakoniec nebude premávať ani po Starom moste, ani tunelom pod Dunajom! Podľa definitívneho rozhodnutia sa bude premávať po drevenom moste, ktorý sa v najbližších rokoch vybuduje neďaleko Starého mosta (viď vizualizácia). Tento neštandartný a hlavne neočakávaný návrh bol schválený iba preto, lebo odborníci sa medzi sebou nevedeli dohodnúť, či má ísť električka mostom alebo tunelom. Tunel by bol stráááášne drahý a po zrekonštruovanom Starom moste električka jazdiť nemôže, lebo most bude slúžiť výhradne motoristom (dokonca aj lávka pre peších bude musieť ustúpiť autíčkarskej lobby). Ako najreálnejší a zároveň finančne najprijateľnejší variant mesto zvolilo výstavbu nového premostenia Dunaja. Mestu už teda ostáva len obehať všetky banky v okolí a nájsť takú, ktorá mestu ešte požičia zopár miliárd, a vysvetliť lodným spoločnostiam, že vzhľadom na príliš nízku výšku mosta bude s dopravou po Dunaji koniec.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.