Sci-fi: Nízkopodlažné vozidlá po celom meste

Bratislava sa konečne začala vzmáhať aj čo sa týka počtu nízkopodlažných vozidiel. Zatiaľ však ide len o prototypy...

SOR L12

Všetci už boli zvyknutí na väčšie-menšie úlety firmy SOR Lechtavý, ale čo je veľa, to je veľa. Najnovším výrobkom je totiž SOR L12, čo je vlastne nízkopodlažná plachetnica. Na tomto vozidle by bolo všetko OK, keby nebolo práve nízkopodlažné. Jeho dvere sú totiž pod hladinou ponoru, a tak sa dajú otvárať jedine na pevnine a navyše cez ne pri ponorení presakuje voda. O jej vysávanie sa stará vykonné čerpadlo pri motore, ktoré však má perforovaný kryt, takže ak náhodou nepreteká voda cez dvere, preteká aspoň cez tento kryt. Každopádne nová loď je veľmi populárna a už sa aj zaradila do pravidelnej premávky na linke 99 z priehrady v Čunove do Gabčíkova.

Nízkopodlažný vlečniak B3B

Ťažko nájdete veľké mesto na západ od Bratislavy, ktoré by malo len 4 nízkopodlažné vozidlá. Túto vizitku slovenského hlavného mesta sa rozhodli zlepšiť Ústredné dielne a vyrobili nový typ nízkopodlažného vlečného vozňa. Keďže sa však počas testovacích jázd používa celá súprava ako pracovné vozidlo na prevážanie traťovákov na rekonštrukciu trate do Dúbravky, je natretá na žlto-oranžovo. Ak prežije traťovákov, v premávke by sa mala objaviť už čoskoro.

Nové električky pre Petržalku

Je to tak, (zlé) sny obyvateľov sídliska Petržalka sa stali realitou. Trať cez Starý most síce ešte neexistuje, podobne ako petržalský úsek trate a napojenie trate z mosta na terajšiu trať na Šafárikovom námestí, vozovňa Janíkov dvor sa ešte nezačala stavať, ale to hlavné - nové električky - už dorazili do Bratislavy. Z dôvodu obmedzených finančných prostriedkov sa mesto nerozhodlo pre západoeurópskeho výrobcu, ale dalo prednosť našim donedávna ešte bratom - Rusom. Vozy ich miestneho výrobcu Boršč & Bieda síce nie sú nízkopodlažné, nemajú informačný systém a klimatizáciu, ale zato sú neporovnateľne lacnejšie. Navyše, ako sa vyjadril nemenovaný pracovník dopravného podniku: "Je škoda kupovať akýkoľvek technický výdobytok pre náš cestujúci dobytok".

Ako riešiť problémy T3 Mod?

Do rúk sa nám exkluzívne dostala korešpondencia medzi Opravným podnikom Bratislava (OPB) a poradenskou spoločnosťou:

Otázka: Dobrý deň, vlani sme uskutočnili upgrade T3 na verziu T3 Mod 7304. Nový program ale úplne nečakane spustil proces Error s mimoriadne veľkou spotrebou pamäti a systémových zdrojov. V návode nebola táto funkcia spomenutá! Okrem toho T3 Mod 7304 taktiež zasahuje do ostatných programov a erroruje už pri bootovaní systému výpravy OPB, a. s. Ostatné programy ako napríklad výzbroj Nová Dubnica 10.3, EDB 2.5, Radič 9.2 a tiché kolesá 4.8 od tej doby prestali fungovať, úplne nečakane padajú spolu s magnetkami, alebo sa pri ich spustení systém zrúti. Zdá sa, že T3 Mod 7304 nemôžeme odstrániť zo systému. Uvažovali sme o návrate k T3, ale Uninstall skončil neúspešne chybovým hlásením, že sa jedná o základný systémový soubor T3 Mod. Môžete nám nejako poradiť?

Odpoveď: Vážený užívateľ, toto je veľmi častý problém. Mnoho podnikov prechádza neuvážene z T3 na T3 Mod 7304 (alebo verziu 359) domnievajúc sa, že je to len neškodná zábavná utilita. Ale T3 Mod 7304 je implicitný operačný systém vytvorený tak, aby všetky ostatné aplikácie vozovní boli podriadené iba jemu! Nepúšťajte sa bez dobrého uváženia do inštalácie! Dodatočné odstránenie T3 Mod 7304 môze mať za následok dlhodobé, prípadne nenávratné poškodenie systémových zdrojov i hardware! Niektorí odvážlivci sa k nej pokúšali inštalovať T3AS 7303, ale narazili na viac problémov ako pôvodnom systéme. Iní skúšali spúšťať T3AS 7303 súčasne s T3 Mod 7304. Bohužiaľ, T3 Mod 7304 detekuje pomerne veľmi rýchlo prítomnosť T3AS 7303, čo zapríčiní konflikty spravidla s následným kolapsom celého systému. Jediná možnosť ako sa vyhnúť problémom, je vôbec neinštalovať software T3 Mod do OPB a. s., ale používať radšej len verziu T3, prípadne verzie T3S, T3SU, T3SUCS, K2, K2S, atď. Tieto systémy sú navzájom kompatibilné, dokonca je možné prevádzkovať ich aj sériovo. Teraz je však už neskoro, môžete len varovať vašich zmámych. Ešte dodáváme, aby ste si dali pozor na (taktiež nedokumentovanú) automatickú inštaláciu a spustenie programu K2G 7085.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.