Sci-fi: A máme po voľbách...

Hoci sú už parlamentné voľby 2002 za nami, ich dozvuky sa ešte týkajú aj dopravy:

Nové oznamy DP

Dopravný podnik sa inšpiroval Slovenskou národnou srandou a oblepil celé mesto plagátmi, na ktorých oznamuje zrušenie linky 33. Cestujúci sa určite potešia...

Pozor! Zmena zastávok pod Novým mostom!

Kompetentní nás požiadali o uverejnenie nasledujúceho oznamu:

Z dôvodu osadenia nových ešte menších zastávok pod Novým mostom budú zmenené nástupištia takto:

Od 7. októbra do 15. októbra budú linky 30 a 37 (pre tých, čo by nevedeli, sú to ex. linky 26 a 102) zastavovať pri novom ôsmom nástupišti, ktoré bude oproti druhému a štvrtému. Linky 91 a 191 a spoje na colnice Jarovce, Rusovce a Csunovo budú najskôr zastavovať pri druhom, potom pri treťom a nakoniec pri deviatom nástupišti, ktoré bude za ôsmym a pred dvanástym. Linka 90 bude pre istotu zastavovať priamo na moste na siedmom nástupišti, teda presne nad prvým nástupišťom. Ak sa podarí zriadiť deviate nástupište, tak tam bude stáť linka 80. Linka 29 nebude stáť nikde. Výstupište liniek 70 a 71 bude presunuté cca. 200 m smerom k Dunaju. Ešte nevieme, či ku obchodnému domu, alebo k rieke. Teoreticky by mali byť aktuálne nástupištia uvedené aj na veľkej informačnej tabuli, avšak včera nám z nej ukradli káble, takže nevieme, či sa nám ju podarí sprevádzkovať.

Od 16. októbra budú linky na nových prečíslovaných nástupištiach podľa oblastného systému číslovania nástupišť.

Veríme, že dočasnú zmenu a nové zastávky privítate. Váš dopravný podnik.

Reklamná kampaň "Červená je dobrá"

V rámci spropagovania MHD sa začala reklamná kampaň s názvom "Červená je dobrá". Uvažuje sa aj o vydaní takéhoto pexesa...

Ďalšia kampaň sa koná v Ústredných dielňach a nabáda k tomu, aby dielenskí pracovníci dokončili, čo načali...

Reklamná kampaň "Nechoď týmto vozom!"

Náhodný bezpečnostný úraz (NBÚ) po vzhliadnutí vozového parku DP vyhlásil novú osvetovú reklamnú kampaň "Nechoď týmto vozom - Ide o život!". Prinášame vám ukážky týchto reklám z bratislavských vozovní, kde sú bočné panely pred alebo už po ich nainštalovaní na vozy.

Karosa B 741 Bum-Bác-Drb!

V dielňach Vrakosy v Přílíš Výsókém Mýtě sa tentoraz narodila nová Vrakosa 741 Bum-Bác-Drb! V Bratislave sa dodatočne prerobila na pohon Prízemným plynom a vymenila sa jej zadná časť (z vozu 1320), pretože pôvodná cestou na železničnom vagóne odpadla. Vrakosa 741 Bum-Bác-Drb! je naozaj najnovší dobytok modernej techniky. Konštrukčné riešenia sú oveľa prepracovanejšie, ekologickejšie a dokonalejšie ako kedykoľvek predtým. Dokazuje to najmä zníženie počtu kolies o dve, odpadnutý plech a vylepšený - výklápací - systém otvárania dverí. Bohužiaľ, pri skladaní vozu z vagóna sa všetky dvere okrem jedných pokazili a budú sa otvárať tak ako doteraz. Cestujúci sa teda budú musieť uspokojiť len s jediným krídlom, na ktorom toto exkluzívne riešenie funguje. Bohužiaľ, pri ďalších dodávkach sa s týmto riešením nepočíta, pretože technické riešenie sa zabudlo zakresliť a ďalšie podobné delíríá projektantov Vrakosy sú príliš riskantné. Za ekologickosť tohoto vozu stačí spomenúť kúsok zelenej hrdze, ktorá sa vytvorila v prednej časti vozidla potom, ako bol voz splynofikovaný. Ďalšou, naozaj perfektnou novinkou je vylepšený vetrací a chladiaci systém. Keďže z doteraz dvoch Vrakos 741, ktoré v Bratislave premávali na prízemný plyn, vybuchli dve a z 24 Vrakos 732 vybuchlo 24 (Bratislavčana môže tešiť fakt, že úspešnosť je neuveriteľných 100 percent, a teda investície do rekonštrukcií neboli zbytočné) sa pristúpilo k naplánovaniu "zbrusu" nového chladiaceho systému. Odborní projektanti Vrakosy, Přílíš Výsóké Mýtó si zobrali príklad z odvetrávania výrobných hál Volkswagenu Bratislava. Po zdĺhavých výpočtoch pri rume a vodke ale prišli k názoru, že výkon odvetrávania je potrebné strojnásobiť, pretože jediná rúra by nestačila. Pri rokovaniach o definitívnom chladiacom systéme padol aj návrh, aby mali všetky jazdiace Vrakosy neustále deň otvorených dverí a poklopov na motore, čím by sa na vetracom systéme značne ušetrilo. Tento nápad sa dočkal aj praktickej realizácie - Vrakosa 2602 bola v jeden deň nasadená na linku 83, ale v rannej špičke na Pražskej ulici začali z motora šľahať do masy ľudí plamene. Škody na autobuse neboli, pretože zhorená Vrakosa je len a len úspech. Civilov v tvrdej bitke o jediné kladivko padlo 14. Škoda že si neuvedomili, že práve na ich autobuse je Deň otvorených dverí. Vrakosa 2601, na ktorej sa tento experiment tiež uskutočňoval, jazdila na linke 74. Bohužiaľ hneď na prvej jazde nepozorný cestujúci spadol do motorovej jamy a na miesto privolaný lekár usúdil, že dotyčný veľmi netrpel, pretože sa takmer okamžite udusil plynom a autobus ho prešiel až potom. Týmto neúspechom sa experiment skončil a ostalo sa pri vetracích rúrach. Nakoniec len dodáme, že aj keď zadný transparent nefunguje, predný z neznámeho dôvodu ukazuje len "666", voz je prelomený na dve časti, zadná náprava je značky Bába a chudáčika Dráčika na autobuse skoro nevidno, veríme že nová Vrakosa 741 evidenčného čísla 5613 typu Bum-Bác-Drb! Bude prínosom pre bratislavskú mestskú dopravu.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.