Vážna nehoda Citelisu #2349 na Záhradníckej

Dnes, 29. júna 2012, v popoludňajších hodinách prišlo k vážnej dopravnej nehode na križovatke Záhradnícka - Miletičova, pri ktorej autobus linky 50 po kontakte s osobným vozidlom stojacim v kolóne prerazil zábradlie a vyšiel na trávnik. Autobus Irisbus Citelis 12M #2349 smerujúci do Ružinova skončil s rozbitou prednou časťou medzi stromami a trakčným stĺpom, vďaka čomu pasažieri autobusu obišli bez vážnejšej ujmy na zdraví. V prípade čelného nárazu do stĺpu alebo stromu, ktorému autobus unikol len o centimetre, by totiž následky dopravnej nehody mohli byť horšie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zeleznykon #14:
ešteže si napísal že skoro, pretože aj mne ako vodičovi stromy zakrývajú výhľad, čo však zase pre mňa znamená, že mám jazdiť opatrne, keď nemám výhľad... snáď niekedy na konečnej si to vysvetlíme podrobnejšie...
Reakcia na: VLK #5:
zrejme si si neuvedomil ze som slepcom myslel vodca mhd ktory ma vpravo vyhlad az skoro po mraziarne predsa ked niekam odbocujem tak sa najskor pozriem ci tam vobec odbocit mozem a necumim len dolava ci nieco nejde
Reakcia na: mk mk #12:
teda vlastne ta andyho verzia 😃
ja mam z tych fotiek pocit, ze sa soferovi l50 stala klasicka vec pri pripajani... zrychloval a pozeral sa dolava cie nieco nejde a potom sa pozrel pred seba a zrazu uvidel kolonu tak dupol na brzdu a stocil volant... no a vysledok je naburany zadok C3 a autobus v trave
Reakcia na: AAA #8:
Ak by sme predpokladali ze problem vznikol pri pripajani (co si osobne nemyslim) tak vodicka ani prednost davat nemusela.

"Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu."
Reakcia na: eripmav #7:
1. Pripajaci pruh tam sice je, ale prakticky sa nepouziva, vacsina vodicov (pravdepodobne aj vodic tohto autobusu) ide rovno do normalneho pruhu.

2. "Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy."

3. Problem podla vsetkeho nevznikol pri pripajani, tomu nasvedcuje aj miesto nehody. Keby to bolo tak ako naznacujes (ze vodic busu nedal prednost a zotala ho vodicka iduca v priebeznom pruhu) tak by sa ta nehoda stala o par metrov skor ako je miesto prerazeneho zabradlia. Po obhliadke co som tam dnes zrealizoval mi to vychadza tak ze najpravdepodobnejsia je varianta, ktoru predpoklada Andy. Druha, menej pravdepodobna, moznost je vytlacenie autobusu autom. Nedanie prednosti pri zmene pruhu rozhodne nepredpokladam ako problem.
Reakcia na: eripmav #7:
Ale vodič je aj tak povinný predvídať a prispôsobiť jazdu stavu na ceste. Teda v prípade, žeby vodička citroenu nepustila vodiča busu, ten mal spomaliť, resp. zastaviť a nie sa tlačiť.
je tu zopar pravnych problemov k tej nehode
- krizovatka, jej pripojenie z Mileticovej doprava na Zahrandicku je riesena totiz tak, ze vedlajsia Mileticova ma svoj osobitny pruh, ktory po kratkom useku konci...
- vyklad zakonov, podla niektorych dopravnych expertov (ako pan Drahovsky) ale aj niektorych policajtov, zial rozhodnutia sudu neviem, ze by sa takato nehoda dostala na sud - nie su, je taky, ze prednost sa dava V KRIZOVATKE a kedze krizovatka je riesena tak ze prave odbocenie sa pripaja do novovzniknuteho pruhu, tak nema komu dat v krizovatke prednost, nasledne vsak po kratkom useku tento novy pruh konci... to ale znamena, ze tu uz autobus nedava prednost podla ustanoveni o prednosti v jazde v krizovatke, ale platia tu ustanovenia o JAZDE V JAZDNYCH PRUHOCH a PRERADOVANI Z JAZDNEHO PRUHU, a tu uz zacina mat povinnosti aj vodicka ktora bola na hlavnej, ale vlastne v mieste spajania pruhov uz nie je na hlavnej, uz su obaja vodici na jednej ceste... a tu uz napriklad vodic iduci v priebeznom pruhu ma urcite povinnosti... takze ta vina nie je celkom jednoznacne na vodicovi autobusu! pokial sa to bude posudzovat, co by sa podla mna malo, nie podla ustanoveni o jazde cez krizovatku, ale podla ustanoveni o radeni v jazdnych pruhoch tak to je pre vodica autobusu daleko vyhodnejsie, mimalne dost podstatnu spoluvinu by mali aj vodici v priebeznom pruhu...

iank na krizovatke je kamera, aj ked ako je v Bratislave zvykom, nie su to staticke kamery na vsetky smery, ale jedna ktora sa mohla pozerat kamkolvek inam... nuz ale to je na inu diskusiu... ci v dnesnej dobe nie je uz jednoduchsie dat 6 kamier na kazdu stranu, alebo 1 ktoru mozem riadit, ale nepokryje vsetko naraz...
Reakcia na: zeleznykon #4:
A ako vies ze nebol slepy a mal co hladat za volantom? Vodic totiz musel pochybyt, aj keby ho ona isla vytlacit tak jej holt nemal uhnut (jasne, je to reflex v prvej chvili, ale v druhej uz mal pochopit ze tudy cesta nevede), fyzicky ti C3ka bus vytlacit nezvladne. Aj svedkovia z 90% podporuju Andyho teoriu.
Reakcia na: zeleznykon #4:
no aby si sa nedivil... ? pretože aj podľa svedkov aj podľa priebehu nehody to presne sedí na Andyho opis (o áno, bol som sa tam priamo pozrieť ? )
Reakcia na: Andy #3:
ked si nevidel tak netrep , zena za volantom = krava na ceste ,pri napajani sa z Miletičovej na Záhradnicku smer Ružinovska ma vodič dostatočný vyhlad vpravo za krizovatku az k semaforu co je asi 200 metrov musi vidiet stojace vozidla ak ich nevidi je slepy a nema co hladat za volantom
Reakcia na: Stapfel #2:
Keď si všimneš, cesta sa tam zužuje, 50ka sa pred týmto miestom pripája z vedľajšej cesty do krátkeho pripájacieho pruhu, takže tam tým autám musí dať prednosť. Keď tam niekto niekoho mohol vytlačiť, tak autobus autá. Ale podľa toho, že sú poškodené dve autá, ktoré išli za sebou, a podľa poškodenia toho červeného auta, tak by som povedal, že vodič autobus rýchlo vyšiel z vedľajšej, lebo nikto nešiel po hlavnej, ale autá tam stáli za križovatkou pred prechodom a keď si to vodič autobusu všimol, už stihol len strhnúť volant na trávu, aby nezroloval autá a prípadne chodcov... To je moja teória, reálne som to nevidel. 🙂
Vlastne jak sa to stalo?? Vytlačilo ho to auto jak tu sorku minule?? Ale aj tak čo to je za sofera ze sa necha vytlačit dakym autom. šak mal autobus. ?
Sa nam tie nehody autobusov mnozia.....