Otvorenie trolejbusovej trate Pražská – Hroboňova

Od 27. marca 2012 sa po skúšobnej prevádzke začne premávka novej linky na novovybudovanej trolejbusovej trati. Predĺženie trate prispeje k rozvoju trolejbusovej dopravy v Bratislave a eliminuje až 45-tisíc neproduktívne najazdených kilometrov ročne. Slávnostné otvorenie trate sa uskutoční 27. marca 2012 o 15:00 vo vozovni Hroboňova za účasti primátora mesta Bratislava Milana Ftáčnika, generálneho riaditeľa DPB Ľubomíra Belfiho a generálneho riaditeľa spoločnosti ELZA Vladimíra Kováča.

 

Na obnovenej trati v oblasti Horského parku bude premávať nová trolejbusová linka 64, ktorá zabezpečí spojenie z Trnavského mýta na Lovinského cez Šancovú ulicu. Nový spoj s obratiskom na Jelačičovej ulici bude jazdiť v 20-minútových intervaloch.

Keďže trolejbus č. 64 zabezpečí obslužnosť v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto, od 27. marca bude mať autobusová linka 41 skrátenú trasu. Autobus bude premávať na úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta – Búdkova. Jeho interval bude prispôsobený premávke trolejbusu č. 64, na ktorý bude od vozovne Hroboňova nadväzovať. Kapacitne najvyťaženejší úsek tak bude mať zabezpečenú lepšiu obslužnosť vďaka novej trolejbusovej linke.

Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Projekt vypracovala spoločnosť Deltes, s.r.o. a stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Celková dĺžka trate je 4 150 metrov. Výstavba sa skončila 12. 12 2011, následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky. Zmluvná cena so zhotoviteľom diela  bola 2 361 364.91 Eur.

Projekt zahŕňal okrem výstavby trolejového vedenia vrátane trakčných stožiarov v úseku Hroboňova - Pražská aj nové vedenie vo vozovni Hroboňova, ktoré nezodpovedalo potrebným štandardom na prevádzku trolejbusov. V rámci výstavby boli vedenia napojené aj na existujúcu trať na Búdkovej a Lovinského a tiež na Pražskej v odbočke na Kramáre.

Nová trolejbusová trať skvalitní dopravu prepojením trate Pražská – Kramáre s trolejbusovou traťou Mudroňova – Lovinského. Umožní tým vytvorenie linky prepájajúcej Pražskú ulicu s Mudroňovou. Vďaka novému spoju budú posilnené vyťažené autobusy č. 84 a 184, ktoré prepravujú najmä študentov medzi internátom Horský park a Ekonomickou univerzitou. Preferovanie trolejbusovej dopravy má aj ekologický rozmer, keďže trolejbusy sú k životnému prostrediu šetrnejšie ako autobusy.

Bratislavský dopravca sprevádzkovaním trate a ďalšími plánovanými úpravami ušetrí 45-tisíc neproduktívnych kilometrov ročne, ktoré vznikali dlhými výjazdmi trolejbusov z vozovne na linky a ich dojazdmi späť do vozovne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #34:
Ak stihli prebehnúť, tak im išla 25Tr. Ja som sa neponáhľal, bol som tam práve kvôli 15Tr (chcel som ju zažiť na DD) a tá išla až o jeden odchod neskôr. Navyše medzi tým ešte išla 32, tak pochybujem, že išli tou 15Tr.
Reakcia na: TomJ #33:
a prišla im 15Tr? ?
Reakcia na: Petto #27:
Dnes som na Molecke zachytil dobrý rozhovor dvoch chalanov:
A: „Idem na trolejbus.“
B: „To nie je trolejbus, to je duobus.“
Mal som chuť opraviť ho, že to nie je duobus, ale trolejbus s pomocným dieslovým agregátom, no nechcel som sa im miešať do rozhovoru. ?
Reakcia na: 810zssk #30:
SORRY, moja sucasna robota ma obmedzuje v triezvom mysleni,preto aj ta ironia mi unikla

Mike:
Aj ja tvrdim. Malo sa kupit co bolo v plane a nie kupovat kinderka s hrbom. Ale zase tiez netvrdim,ze zvysne "duobusy" by mali ist na L32,ale ako rezerva na L33+ na DH linky.
Reakcia na: Mike #28:
Tiez si myslim.. jednak by sa dali v pohode vypravovat DD a mozno by tie 25Trky kukli aj na ine linky... ale tak vieme preco to padlo..
Reakcia na: Petto #27:
Kriste, ty si nepochopil, ze to bola ironia? 😃

A inak, nove duobusy by sa prave na tuto linku hodili. Ale skutocne duobusy, nie pomocny agregat.
Reakcia na: Mike #28:
teda 2007 to bolo sorry...
Reakcia na: Petto #27:
Ale duobusy bez úvodzoviek by mohli dojsť.. či? Áno najlepšie by bolo postaviť tú trať cez Apollo do Ovsišťa, tak snáď keď pôjdeme do dôchodku sa to akurát začne stavať... ak dovtedy ešte budú nejaké trolejbusy ?

A výhľadovo v roku 2006 sme mali mať ďalších 6 25Tr, namiesto toho vtedajšie vedenie kúpilo 18 BN9.5tiek... tak sa môžme sporiť o tom či to bolo dobré alebo zlé, podľa mňa to bola chyba.
Reakcia na: 810zssk #26:
Vyhladovo tu uz nechcem vidiet ziadne nove "duobusy"
Reakcia na: Petto #24:
Vyhladovo!
Reakcia na: 810zssk #23:
v idealnom svete to tak mozno funguje, ale nie u nas.
Reakcia na: kecho #20:
Ktore dizle ? dnes su napr. na 33ke schopne len 3 25trky, nahrada 2 15trmky
Reakcia na: rondel #21:
No tak subdodavatelske vozidla tam proste stat nebudu. Bodka. Staci vodorovne vyznacit zastavku a je vybavene, keby nieco → 159.
Reakcia na: rondel #21:
nezdala...sorry z mobilu a v buse obcas pismenko uskoci
Reakcia na: 810zssk #19:
viem, ze stoji aj subdodavatelske vozidla tam budu stat a obcas branit premavke 🙂 prave isla 41 a nezfala sa mi prazdna, ale stihol som si ju aspon odfotit 🙂
Reakcia na: TeBeCe #12:
výhľadovo stiahneme diesle z DD a od Trhoviska po EuBa pôjdu na naftu 😉
Reakcia na: rondel #18:
Rondel, tak asi ked to tam zavadzaju tak to maju vymyslene.. ta trat uz realne stoji.
Reakcia na: d3k0 #16:
Tiez si myslim, ze toto je len na rychlo zbuchany mackopes kvoli naplneniu kriterii, ktorymi bola podmienena dotacia trate. Okrem toho na Jelacicovej otocka TBusu bude podla mna este trochu problematicke, lebo Central este zdaleka nie je az taky dokonceny ako vyzera.
Reakcia na: d3k0 #16:
Tak snad to este upravia, ono by sa ti malo dat relativne jednoducho vyriesit.
Reakcia na: rondel #3:
Skor ako toto vidim problem v tom, ze 41 nejde az po zast. Hrobonova alebo po ul. Prokopa Velkeho, kde su moznosti prestupov daleko lepsie. Ale ako to tu uz odznelo, v projekte islo uplne o nieco ine nez o dobre dopravne riesenie, preto sa na toto ani nemyslelo.