Predĺženie trasy linky X13 (od 27.2.2012)

Náhradná doprava na Hlavnú stanicu obslúži už aj Euroveu a Šafárikovo námestie. Interval sa však natiahne na 20 minút.

Od pondelka 27. februára 2012 bude náhradná doprava za električky na Hlavnú stanicu premávať po predĺženej trase až na Šafárikovo námestie. Zároveň sa mení interval z 12-minútového v pracovných dňoch a 15-minútového večer a počas voľných dní na 20-minútový celotýždenne. Autobusy linky X13 pôjdu obojsmerne po trase

  • Hlavná stanica - SAV - Hodžovo námestie - Kollárovo námestie - Ul. 29. augusta - Mlynské nivy - Dostojevského rad - Landererova - Olejkárska - Pribinova - Šafárikovo námestie.

Na uvedenej trase budú obsluhované zastávky:

  • Hlavná stanica  (nástupište/výstupište ako linka 93)
  • SAV
  • Hodžovo námestie (zastávka trolejbusov v smere na Šafárikovo námestie, zastávka autobusov v smere na Hlavnú stanicu)
  • Kollárovo námestie
  • Špitálska
  • Cintorínska (smer Hlavná stanica) / Ul. 29. augusta (smer mesto)
  • Wüstenrot
  • Nová budova SND (zastávka linky 801 v smere na Šafárikovo nám., v smere na stanicu na zastávke liniek 28 a 133)
  • Šafárikovo námestie (nástupište/výstupište)

Upozorňujeme cestujúcich, že v smere na Hlavnú stanicu nebudú autobusy linky X13 na Hodžovom námestí zastavovať na trolejbusovej zastávke, ale zastavia spoločne s autobusmi liniek 34 83 84 93.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mne este vadi to oznacenie X13 ? ..sice je to detail, ale nie je to az taka docasna linka, este urcite bude chodit nejaky ten cas, kym neopravia elektrickovu trat na hlavnu. Mohli by to precislovat napr. na 113.
Podľa mňa vzhľadom na to, že oprava tunela aj stanice je v nedohľadne, tak treba čím skôr spraviť reorganizáciu električkových liniek. Lebo aby to bolo ako na Vajnorskej, kde linky 4 a 1 premávajú v zásade po rovnakej trase, je naozaj blbosť. Tak isto dvojice 5 a 11; 9 a 14.
Reakcia na: david1 #64:
Vsak toto je jedne z hlavnych dovodov preco nam pocet cestujucich klesa. So snizujucim sa poctom spojov pre ich neefektivnost alebo intervalu (v dvoch spojoch ide po 20 ludi, logika DPB hovori spojit do jedneho a sak 40 ludi sa pomesti) je nemozne, ludi to odradza od VHD. Take intervaly by bolo mozne mat, ovsem u DP aj pocas spicky je obrovska zaloha po vozovniach (v kraksnanoch o 7:30 stoji furt ale 15 vozov, na juraku ani nevidim zmenu ci je spicka, ci je sedlo, ci je noc, furt je plny jurak). A hovorit o efektivnosti. Len s dobrym intervalom je mozne mat vela cestujucich .Elektrickova doprava je konieckoncov nosny system, tak tak ho treba aj prevadzkovat a udrziavat! Likvidacia trati, znizovanie rychlosti, otrasne ostre vyhybky a skladackovy system trati robi z elektriciek podsystem autobusov a trolejbusov. TO JE HLUPOST! A hlavne, su mesta kde jazdia podstatne starsie vozy ako u nas, u nas dokonca su vsetky vozy apson po GO, a staci mat dobru trat, a ludom je jedno ci schod - dva. Hlavne ze budu za 5 minut o X kilometrov dalej. To je hlavny dovod. To je to co sa u nas nedeje. U nas je otrasna siet, pomale jazdy, lomy ktore sa opravuju firmou itself a este k tomu mrte prebytocnych liniek s otrasnym intervalom. Za dalsie, z neznamych pricin nemame ziadne solo vozy. Osobne by som ked uz tak mal tieto linky, tak mal linky s 3-5min intervalom so solo vozmi (v sedle a cez vikendy dokonca postacujuce) krizene s duplakmi, narozidel od jedneho duplaku za 12 min.
Reakcia na: david1 #63:
a ešte doplním.
pred 30 rokmi chodila napr.L12 s 3 min.int. v trase Ruzinov-Dubravka z Race L11 cca. 5 min. v spickach. Kopec expresnych liniek v spickach pre rychlu prepravu ludi do a z prace. Denna premávka sa ukončovala až po polnoci. MHD je momentalne ,len torzo z toho čo bola pred 30 rokmi. Nemam pocit ,ze by to zilo menej ludi. Aj preto je taky narast aut v meste.
Reakcia na: fanatikmhd #62:
no k tym 2 linkam na radialu potrebujes najskor poriadne prestupne terminaly. Nie co je teraz ,aby ludia vyskakovali pred auta na cestu a isli za roh napr.na L94 na Radlinskeho.

Podla mna je aj blbost mat rovnaky interval v sedle a v poobednej spicke resp. rovnaku prepravnu kapacitu na radialach. Medzi 10-14 ti idu vozy poloprazdne s po 15-19 narvate smerom smerom von z centra. Rano to doplna aspon L7,17 v Ruzinove to bola L9 este pred rokom. Jedine Vajnorska radiala nema takuto posilu pre dlhodobo zastavenu prevadzku L10.
Poobede posila ziadna. Tak sa ani necudujem ze cestujuci sa permanetne stazuju ,ze chodia v preplnenych spojoch,ked v casoch do prace a z prace tomu aj tak je.

Reakcia na: david1 #61:
Pred 30 rokmi mozno bolo ine vytazenie, kedze IAD bola este len na zaciatku zvacsovania sa. Dnes vozy chodia prazdne, v rannej spicke aj tak nepostacuju kacice, vsade treba vlaky 2xT takze neviem co sa riesi. Skore ukoncovanie l5 je pravda ze je blbost, rovnako je totalna *****ina ukoncenie l12 a l1 v dubravke odkial idu po celej trase l1 az do vozovne jurjov dvor bez cestujucich (myslene posledne poradia takmer v nocnych hodinach).

ale dobre, este mi to neda - pozri, naco su take linky vhodne? kebyze tie vozy nejdu inu linku, ale su vlozene do normalnej ktoru kopiruju, je efektivnejsi interval aj o minutu - dve - tri co ma za nasledok zlepsenie mienky cestujucich gastanov. Pozri, ked stojim na zastavke trebars Borska. Idem na Vysoku (Mariansku). az na l.12 mozem ist vsetkym kedze som dopravak a poznam linky. Ale ako bezny gastan nemam sajnu co a ako, a budem 15 minut cakat na mne doporiucenu jednu linku, zatial co ostatne kludne aj posilove spoje zmiznu. vela liniek robi vela chaosu. Na KV ide 5(6) liniek s 10-12 minutovym intervalom. NACO? dve v meste trate, tak dve linky! a basta! naco sa kopiruju linky s neefektivnymi intervalmi? zvlast ked preklady do inych casti na ine systemy MHD (bus, t-bus) su nevhodne vzhladom na intervaly, a vyjde z toho asi tolko, ze aj mna viacej laka zo zapadu ist autom domov nez MHD (autom 12 min., MHD 36min) Toto je pre modernu MHD neprijatelne. Zbytocne sa budeme hadat o vytazenosti. Cely vikend su spoje do ruzinova vcelku prazdne, avsak pride 11 hodin, je po bohosulozeni v tych neziskovych organizaciach a na kazdej zastavke blizko tychto organizacii stoji asi biliarda dochodcov ktori sa skriabu do vozov, a vozy praskaju vo svikoch. Jednoducho, kedze DPB plati za energiu celodenne podla najvacsieho denneho odberu, tak v sedle kludne nevadia duplaky 2xT miesto K2S(G). A poviem ti, ze pri 5min. intervale ti uplne kludne postacia aj kacice kedze cestujuci sa rozbiju do dvoch kacic za 10minut, co je interval duplaku, ktory ma samo o sebe horsiu kapaitu ako dupel kacic 😉
Reakcia na: fanatikmhd #59:
Ved kedysi bola L12 v trase Ruzinov - Dubravka. Rozdelila sa pre odlisne vytazenost na jednotlivych radialach.L14 Kacice a L12 2xT3. Dalej pre jednoduchsiu rannu vypravu resp. ukoncovanie premavky. Z Ruzinova by sa museli ist tocit do centra pre zruseny triangel na Trnavskom resp. asi nikdy nevyuzivanom. Aspon ja si ho nepamätám ,ze by sa niekedy pouzival. L4 si teraz kludne mozes nazvat aj vlozene spoje do L1 resp.jej kapacitna posila pre najviac vytazeny usek. Nieco ako L17,7 pre L5 s trochu odlisnou trasou.

Jedine co je pre mna blbost je skore ukoncovanie L5. Mala by byt celodenna ako pred par rokmi. L9 by tiez kludne mohla jazdit este o hodku dlhsie.

Reakcia na: fanatikmhd #59:
Pocuvaj, ty si kde dosiel na to ze som za linkovanie s vacsim poctom liniek? Prave naopak. To vsak nemeni nic na tom, ze tvoj navrh je momotina.
Reakcia na: 810zssk #58:
Podstatne vacsi prinos cestujucich do MHD. to ze si zastanca systemu 480 liniek odvsadial vsade s 480 minutovym intervalom je tvoja vec. Realne vo svete toto jednoducho nefunguje. Idu nam 3 linky subezne, preco sa nezlucia do jednej? doba prevadzky? 12 a 15 maju cca rovnaku, 4 jedina je trochu outsider v celej MHD kedze je dost kratko. Mojim systemom by si zabezpecil kompletnu obsluznost vo vynikajucom case bez nutnosti dokonca prestupu. Ako prepac, ale zbytocne krmenie dalsich liniek, a dalsich hluposti. l4 je total zbytocna, staci ti zlucit 12 a 15 do jednej, a pridat do nej vozy zo zrusenej linky 4, a mas linku rovnakeho stylu ako 5ka. Ci ty by si radsej zrsil aj 5ku a miesto nej dal linky (cislovanie nevsimat, je len na obraz, nie podla skutocnosti) linku 1 Dubravka - SNP, linku 2 SNP - Raca, Linku 3 KV - Vinohrady, pricom 1 a 3 by jazdili cez tunel, ze????!!!! Naco kopirovat X liniek?! staci jedna s lepsim intervalom. Osobne ti poviem jedno, zo segnerovej chodim dost casto, 4 a 12 idu vzdy jak na potvoru minutu po sebe, a potom 12 minut nist nejde. Naco je mi taka doprava do juznej casti centra? DPB by sa ohanalo presne ako tu niektori sak mi idu aj linky 1,4,5,9,12 tak nech si vykombinujem. Ale mne je zbytocne 5 liniek z tej oblasti ked realne sa ide len 2 smermi. Stacili by dve s hustym intervalom!


Ale tuto temu uz by som asi presunul skor do diskusneho fora, alebo popripade ak chces pokecat (ja som za, mozno ma presvedcis ze tvoj navrh je lepsi, ja som za plnohodnotnu diskusiu) tak kludne mail, ci icq, skype a ine komunikacne prostriedky. Ale toto tema X13 sme uz vlastne dost od nej odskocili. Ostatnym ospravedlnennie za offtopic!
Reakcia na: fanatikmhd #57:
A co presne by si dosiahol spojenim L4 a L12? Vsimol si si, ze tieto linky maju odlisnu dobu prevadzky?

Prosim ta, nevymyslaj momotiny.
Reakcia na: TomJ #56:
Ok, tak inak. Ked ideme na pocet vozov, l15 (az na usek po obchodnej) spolu s l12 (preldzenie do dubrafky) ma vyslednu linku 4! Cize zrusit 12 a 15, vozy vyziskane nasackovat na novu l4 jazdiacu dubrafka - NM - Safko - Obchodna - Vazovova - ZP a mas postarane. Zbytocne duplovanie liniek. Za dalsie, v prvom rade by som riesil obyvane oblasti, vajnory pokial beries pred polusom maju aj l.1 s odbrym intervalom, a s touto linkou by mali kompletne pokrytie mesta a zapadu, naopak ak beries za polusom, tam ani neviem ci vobec dakto okrem za pracou tych par robosov chodi. Elektrickove supravy nonstop prazdne, kebyze tam nie je HM TESCO tak vozy chodia uplne naprazdno bez ludi. Takze?
Reakcia na: david1 #55:
No veď to nebol môj nápad rušiť linku 15. Samozrejme, že na Obchodnej treba nejakú linku aj po 22.00.
Reakcia na: TomJ #54:
A co by chodilo po Obchodnej po 21,00 v smere nam.L.Stura a po 22,00 hod.smer opacny ?
Hlavne mi nepis ,ze to maju 3 min. na Spitalsku resp.Kamenne nam. lebo na Spitalskej su dost blbo rozmiestnene zastavky hlavne v smere do centra a nevidim dovod ,aby sa nevyuzivala funkcna horna vetva v centre.
Reakcia na: fanatikmhd #52:
A keby si dal tie vozy z L15 na L4, aký by mala L4 interval (mala by mať 6//10, aby si neubral kapacitu na Vajnorskej)? A všetky spoje by jazdili až do KV alebo by sa každý druhý točil na Nám. Ľ. Štúra? Ak to prvé, potreboval by si pri hore uvedenom intervale 20 vozov. Dnes je na L4 10 a na L15 8, čiže by si potreboval 2 vozy navyše, pričom vozov je málo na to, aby si navyšoval kapacitu, navyše na KV radiále nie je treba nejako extra posilňovať.
Reakcia na: fanatikmhd #52:
Ja viem ako si to myslel, ale uvedomujes si ze by ti klesla kapacita na Vajnorskej????

Pokial ide o X13, odkial beries ze by ten bus trat nicil? Nie je tam nahodou normalne asfalt?
Reakcia na: Pajo #51:
Nevytritatili sa zas tak moc, nezabudaj ze sa nahodili new linky 15 a 16. Takze tam sa ti opat vzkm stratili.

810zssk: k prvemu - vozy z l15 dohodit k uz jazdiacim vozom na l4, cize miesto tusim 8 vozov by behalo 12 ci kolko (neviem presne kolko ich beha na 15).

K N95 vs. X13. Ako som uz poznamenal, treba davat pozor na jednu zakladnu vec. I ked lahsi sor kazdych 20 minut (alebo nebodaj castejsie) jazdiaci po tej dlazbe najblizsich 5 rokov je podstatne vacsia zataz ako za 10 rokov jazdiaci o nieco tazsi ikarus 4x za cely den a aj to len v nocnych hodinach kedy sa tam nerozbiehal, nybrz iba prechadzal (semafory). Ako aj ja som jednoznacne za uplne najpovodnejsiu trasu linky 13 (Safko - SNP - Hodzovo - SAV - Hlavna) aby to jazdil bus ked elektricky nemozu (keby mozno ostali kolaje na sturovej, buhvi ci by nastal taky kriticky stav, ono som si vsimol ze u nas je paradoxne trat pokila je v ceste alebo priamo s komunikaciou bez vlastneho telesa je lepsie udrzaiavana nez trat na vlastnom telese (dubravka, raca, ruzinov, hlavna stanica, etc) ) No nic to, inak dnes odchod 14:24 zo safka (myslim) bol fully loaded!!!!!! Takto plnu sorku som videl iba raz v zivote, a to vcera na linke 95 (BN 10.5 ev.c. 3407)!!!!!
Zaujimave je na tom celom vsetkom to, ze klbova N95 kolajnice na nam. SNP nenicila, zato lahky SOR ich nicit bude... Ale aj tak, uz tato zmena X13 je velke pozitivum, uz iba upravit interval na 10-15 minut. V elektrickach sa usetril kopec vozokm, ktore sa vytratili ako gafor... ? Ten jeden trolejbus 210 a obcasnu 7 fakt nepocitam.. (+ 74 ka uplne odpilena mimo spicky aj ked akoze nesuvisi). ☠
preco neukazuje cestovny poriadok na X13?
Reakcia na: fanatikmhd #48:
"Ale l15 by kludne nemusela byt, vozy z nej by stacilo nahodit na 4ku" - Este mi prezrad ako s vozmi z L15 vyjazdis ovela dlhsiu L4?

"NA SNP by sa vozy nemali ako dostat inak nez po kolajach kedze nie je moznost odbocenia smerom nahor. Takze by vlastne museli jazdit po tej dlazbe co by uz problem mohol byt." - Vsak tam ten povrch je celkom OK, takze by to malo byt prejazdne... aj tak navrh DPB bol aby to slo zo Spitalskej na SNP a tam by nebol najmensi problem, okrem nasej milovanej policie.
Reakcia na: 810zssk #47:
A on mozno myslel tie kusky kolajnic pod kvetinacmi co viedli do ex. martanovicovej vozovne. Takze staci ak nakupime KT8 alebo ine objsmerne vozitka, a na l15 mozu jazdit, a na safku po odstraneni kvetinacov a namontovani vyhybky mozu jazdit 🙂

Ale l15 by kludne nemusela byt, vozy z nej by stacilo nahodit na 4ku, cize by 4ka bola zaujimavejsia z pohladu intervalu a pripadne dlhsieho casoveho useku v ktorom jazdi, a nepotrebujes cpat dalsiu linku do centra. Stary znamy fakt je, ze radsej budem mat 1 linku s 2min intervalom ako 25liniek s hodinovym intervalom.

a veskere mestske vozidla sa dostanu cez SNP, myslim ze podnik by to jedine nevyhral s tym, ze naspat NA SNP by sa vozy nemali ako dostat inak nez po kolajach kedze nie je moznost odbocenia smerom nahor. Takze by vlastne museli jazdit po tej dlazbe co by uz problem mohol byt. N95 jazdila 4x za cely den, toto ma 3x za hodinu prejazd. Myslim ze problem bude tam a nie v tych 3 kvetinacoch na ceste ktore tam su len na to, aby sa tade nehrnula veskera doprava z hodzka dole.