Projekt prvej etapy električky do Petržalky bude do konca marca predložený na ministerstvo dopravy
Príprava električkovej trate do Petržalky sa blíži ku koncu. Mesto sa chystá do konca marca podať predbežnú žiadosť o nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ na stavbu električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu ul. a na rekonštrukciu Starého mosta. Tento úsek predstavuje prvú etapu električkovej trate, ktorá by mala v budúcnosti viesť až do Janíkovho dvora. Predbežná verzia by mala získať posudky a na základe nich by mala byť v júni 2012 predložená definitívna verzia. Pri posudzovaní projektu má byť kľúčový jeho dopravný prínos, či sa ním riešia skutočné problémy.
Mesto chce následne pokračovať ďalšími etapami. "Očakávame od vlády, ktorá vzíde z predčasných parlamentných volieb, že podporí tento projekt, ktorý je jedným z kľúčových proj pre Bratislavu na najbližších 8 rokov, a to tým, že ho zaradí do Operačného programu Doprava na programovacie obdobie 2014 - 2020. To znamená umožní nám získať ďalšie peniaze na pokračovanie Bosákova - Janíkov dvor," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii primátor Milan Ftáčnik. Pokiaľ by sa postavili projekty Južné mesto a Matador, a neriešila by sa električka, podľa primátora bude situácia v roku 2020 neúnosná a na mostoch sa bude čakať hodinu až hodinu a pol. "Autobus v kolónach stojí, nemá žiaden vyhradený pruh, električka pôjde neobmedzene," dodal. Cestujúci sa tak podľa neho dostanú do cieľa električkou rýchlejšie.
Zopakovaný bol zámer mesta a mestskej časti Staré Mesto zrušiť konečnú autobusov na Šafárikovom námestí. Staré Mesto má v pláne revitalizovať priestor, aby bol "prístupnejší pre chodcov". Toto riešenie však bude znamenať zánik prestupného uzla Šafárikovo námestie, keďže zastávky autobusov a električiek budú od seba priveľmi vzdialené. Na tento problém ešte na jeseň minulého roka upozornila Občianska iniciatíva Lepšia doprava, no k zmene projektu nedošlo. "Je to paradox, lebo na jednej strane mesto chce vybudovať prestupný uzol Blumentál, čo je pozitívny signál, na druhej strane sa pri výstavbe trate do Petržalky zlikviduje prestupný uzol Šafárikovo námestie," reagoval Marek Antoniaci z občianskej iniciatívy.
Prvá etapa projektu má byť financovaná Európskou úniou vo výške 80 miliónov € z programovacieho obdobia 2007 - 2013. Dokončená musí byť najnejskôr do polovice roku 2015.